PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH – MAJ
Tematy tygodniowe:
1. Jak powstaje książka?
2. Na łące
3. Mama i tata
4. Moje zwierzątko
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej. Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania się. Wyrabianie dbałości o ład i porządek.
Rozwijanie wrażliwości słuchowej za pomocą dźwięków z otoczenia, dźwięków wydawanych przez przedmioty, instrumenty oraz dźwięków mowy.
Usprawnianie narządów artykulacji.
Stwarzanie sytuacji umożliwiających dzieciom dostrzegania wprowadzanych zmian – dokładanie, odkładanie i określanie wyniku dodawania i odejmowania
Uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo-skutkowych oraz umożliwianie przewidywania następstw.
Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną – aktywizowanie dzieci podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych.
Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo sobie i innym.
Rozwijanie zainteresowań muzycznych i tanecznych.
Inspirowanie do działań plastycznych i konstrukcyjnych.
Rozwijanie zainteresowania światem roślin i zwierząt. Kształtowanie postawy szacunku dla roślin i zwierząt.
Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach; wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
Doskonalenie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.
Doskonalenie umiejętności wzrokowych – wyróżniania elementów na obrazku; łączenia przedmiotu z jego konturem, składania obrazka z wielu części, itp.
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się zdaniami na temat sytuacji przedstawionej na obrazku – posługiwanie się czasownikami i przymiotnikami podczas opowiadania treści ilustracji. Budzenie zainteresowania książką i czytaniem
Motywowanie do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.
Zestaw ćwiczeń porannych nr: 17, 18.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr: 17, 18.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14