Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MAJ

MAJ

I POLSKA TO MÓJ DOM

II W KRAINIE MUZYKI

III WRAŻENIA I UCZUCIA

IV ŚWIĘTO MAMY I TATY

 

CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

- rozwijanie poczucia więzi dzieci z „ małą ojczyzną”, zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi;

- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy; rozwijanie umiejętności manualnych;

- rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni; kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji;

- uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin;

- kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych; kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej;

- doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów; wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy

- rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania; wspólne muzykowanie- zwracanie uwagi na znaki dawane przez nauczyciela- dyrygenta

- zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata; rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów;

- uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania norm społecznych podczas uroczystości; rozwijanie wiedzy dzieci na temat hymnu jako symbolu narodowego;

- kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych, budowanie wiedzy dzieci na temat budowy aparatu słuchowego człowieka;

- kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć; doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych;

- kształtowanie umiejętności radzenie sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowalny; kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej;

- wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością;

- rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze strachem; zachęcanie dzieci do zwracania się do innych po pomoc;

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej; kształtowanie ekspresji ruchowej i poczucia rytmu;

- kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną;

- wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć szacunku i miłości;

- rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny; wdrażanie do wzmacniania więzi miedzy rodzeństwem;

- kształtowanie umiejętności wcielania się w role

Data dodania: 2020-05-04 23:35:43
Ilość wyświetleń: 362
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej