Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Maj 2021

MAJ U MALEŃSTW



TEMATY TYGODNIOWE

I MALI ODKRYWCY

II TAJEMNIE ŚWIATA

III RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA

IV JA I MOI BLISCY

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • poznanie nowej wartości „dociekliwość”,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas działania,
  • poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów,
  • rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej,
  • doskonalenie umiejętności formułowania i wyciągania wniosków z prowadzonych obserwacji i badań,
  • poznawanie części ciała i nazw wybranych organów,
  • poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu,
  • poszerzanie doświadczeń przyrodniczych,
  • wdrażanie do uważnego obserwowania swojego ciała i odczytywania jego sygnałów,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zachęcanie do dokładnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
  • poznanie funkcji i zastosowania różnych okularów,
  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
  • ukazanie korzyści płynących z noszenia okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych,
  • poznanie korzyści płynących z bycia dociekliwym,
  • rozwijanie spostrzegawczości i myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków,
  • zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem,
  • poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny,
  • poznanie właściwości magnesu,
  • rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej,
  • poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zajęć i zabaw swobodnych,
  • poznanie możliwości aparatu artykulacyjnego,
  • poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty,
  • rozwijanie inwencji twórczej,
  • doskonalenie precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie roli i wartości rodziny,
  • rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
  • poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
  • rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • poznanie nazw wybranych kwiatów,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • poznanie wybranych utworów muzyki poważnej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami,
  • rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
  • poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
  • ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej wypowiedzi,
  • ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw.

Zadania do codziennej realizacji:

 

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze.

 

W maju realizujemy tematykę dotyczącą takich wartości jak „dociekliwość” i „rodzina”.

             Dociekliwość jest z jednej strony postawą polegającą na wytrwałym poszukiwaniu odpowiedzi, z drugiej zaś umiejętnością zadawania wnikliwych pytań, prowadzących do odnalezienia prawdy. Osoby dociekliwe starają się jak najwięcej zrozumieć i dowiedzieć. Wnikliwość może okazać się przydatna na różnych etapach życia – może w naturalny sposób mobilizować do uczenia się, a w przyszłości zmotywować np. do zaangażowania się w działalność naukową czy ułatwić znalezienie dobrej pracy. Dlatego warto wzmacniać tę postawę u dzieci już od najmłodszych lat, ucząc je zadawania wnikliwych pytań i zachęcając do wytrwałego poszukiwania odpowiedzi. – Można to osiągnąć, np. bawiąc się z dziećmi w różnego rodzaju gry „detektywistyczne” . – Warto też umożliwić dzieciom dostęp do ciekawych książek, w których można znaleźć odpowiedzi na niecodzienne pytania – to może nie tylko poszerzyć ich wiedzę, ale również zmotywować do zastanawiania się nad innymi niecodziennymi zagadnieniami i poszukiwania rozwiązań.

 

Rodzina to grupa ludzi, zazwyczaj połączona więzami krwi, którą z założenia cechują głębokie uczucia, zainteresowanie i troska o innych jej członków oraz gotowość pomocy mimo konieczności poniesienia kosztów. Kształtowanie w dzieciach tożsamości członków rodziny może się odbywać poprzez: – zachęcanie do pamiętania o ważnych datach w życiu rodziny – urodziny i święta.

 

 

W maju obchodzimy urodzinki:

Wojtka

Igora

Mateusza

Marysi

 

Majowe wydarzenia u „Maleństw”

 

„Dzień Niezapominajki”

 

„Niezapominajki”

  1. Konopnicka

Niezapominajki to są takie kwiatki z bajki!

Rosną nad potoczkiem, patrzą rybim oczkiem.

Gdy się płynie łódką, śmieją się cichutko

I szepczą mi skromnie: „Nie zapomnij o mnie”.

 

„Dzień Żółwia”

 

„Dzień Matki”

 

„Mamo”- za Twe czułe serce, za mądre nakazy,

w dniu Twojego święta dziękuję – sto razy!

 

„Dzień Bociana Białego”

 

„Czytanie na polanie”

Aby promować czytelnictwo u najmłodszych przedszkolaków „Maleństwa” w maju i czerwcu ( przy sprzyjających warunkach pogodowych) będą słuchać swoich ulubionych bajeczek na świeżym powietrzu. Celem „Czytania na polanie” jest zachęcenie dzieci do częstego sięgania po książeczki. Każde miejsce jest dobre, aby wybrać się w nie z ulubioną książką. Promienie słońca, delikatny powiew wiatru, otaczająca przyroda parku, czy też ławka na placu zabaw to doskonałe miejsca by sięgnąć po książeczkę i wprowadzić malca w magiczny świat bajek.

 

Piosenki

„Jesteś mamo skarbem mym”

Śpiewające Brzdące

Kiedy mija noc i dzień nastaje
Zawsze mówisz mi "witaj kochanie"
Po czym tulisz mnie, czule całujesz
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję

Proszę otwórz serce swe
Niech w nie wpadną słowa te
Które Tobie teraz ja
Podarować właśnie chcę

Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam

Kiedy mija dzień i noc nastaje
Mówisz miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję

Proszę otwórz serce swe
Niech w nie…

 

 

 

„Hej chusteczko”

Joanna Jabłońska i Mateusz Derelkowski

Ref. Hej chusteczko, hej chusteczko słuchaj mnie. Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć Cię .
1.Wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło wirujemy Ty i ja/ raz i dwa.

Ref. Hej chusteczko, hej chusteczko słuchaj mnie. Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć Cię.

2.Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie poskaczemy Ty i ja
3. Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem cwałujemy Ty i ja.

Ref. Hej chusteczko, hej chusteczko słuchaj mnie. Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć Cię.

Malujemy koło, bardzo nam wesoło, malujemy raz i dwa.
5. Podrzucamy w górę tę niebieska chmurę, podrzucamy Ty i ja.

Ref. Hej chusteczko, hej chusteczko słuchaj mnie. Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć Cię. Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pomachamy razi dwa.

 

„Taniec przyklejaniec”

Joanna Jabłońska, Mateusz Derelkowski

 

  1. Zatańczymy śmieszny taniec,
    mały taniec przyklejaniec.
    Teraz rączki przykleimy
    i wesoło zatańczymy.

 

  1. Zatańczymy śmieszny taniec,
    mały taniec przyklejaniec.
    Teraz łokcie przykleimy
    i wesoło zatańczymy.

 

  1. Zatańczymy śmieszny taniec,
    mały taniec przyklejaniec.
    Teraz brzuszki przykleimy
    i wesoło zatańczymy.

 

  1. Zatańczymy śmieszny taniec,
    mały taniec przyklejaniec.
    Teraz palce przykleimy
    i wesoło zatańczymy.

 

  1. Zatańczymy śmieszny taniec,
    mały taniec przyklejaniec.
    Teraz plecy przykleimy
    i wesoło zatańczymy.

 

 

Wierszyki

 

„Mamusiu kochana”

 

Mamusiu kochana,

Weź mnie na kolana,

Powiem Ci na uszko,

Że bardzo Cię kocha moja serduszko!

 

Data dodania: 2021-05-05 08:14:33
Data edycji: 2021-05-05 08:18:34
Ilość wyświetleń: 662
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej