Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Marzec

MARZEC

Tematy tygodniowe:

 

1. Wielka wyprawa

2. Nasze podróże

3. Nadchodzi wiosna

4. Wiosna tuż-tuż

5. Święta, święta, biją dzwony. Wielkanoc

 

 

Zadania edukacyjne:

  • poznanie znaczenia tradycji, poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,

  • budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami, poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,

  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania, zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,

  • poznanie zabaw matematycznych z pisankami, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

  • zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,

  • poznawanie piosenek o tematyce świątecznej, rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,

  • poznanie budowy jajka,poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym,

  • budzenie zainteresowania otaczającym światem,

  • budowanie słownika czynnego, rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,

  • poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,

  • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,

  • poznanie historii powstania czekolady,

  • rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,

  • wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,

  • poznanie wartości „szczerość”, zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy,

  • kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich,

  • poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku, wzbogacanie wiadomości na temat wiosny,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rozwijanie słownika czynnego,

  • wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań,

  • uwrażliwienie na piękno przyrody, poznanie cech marcowej pogody

  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania własnych emocji,

  • rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania,

  • ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w zabawie,

  • poznawanie różnych rodzajów muzyki,rozwijanie poczucia rytmu,

  • rozwijanie uwagi, percepcji słuchowej i wzrokowej,

  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,

  • wdrażanie do zgodnej współpracy,

  • poznanie znaczenia pojęcia „szczerość”, kształtowanie postaw moralnych,

  • rozwijanie umiejętności formułowania swoich myśli,

  • wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa, zachęcanie do prawdomówności,

  • poznanie cech krajobrazu wiejskiego, poznanie zwierząt żyjących na wsi,poznanie wybranego zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego

  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego,

  • zachęcanie do wypowiadania się na określony temat,

  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę,

  • zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,

  • wdrażanie do estetycznego wykonania pracy plastycznej

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,

  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość ( szczerość, tradycja).

W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.

W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.

W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

W każdy piątek – Zajęcia ruchowe “Aktywna Ziomkolandia”,

Zabawy z literkami wg.Ireny Majchrzak

 

Kalendarz nietypowych świąt:

  • Dzień Dentysty - 05.03

  • Dzień Kobiet – 08.03

  • Dzień Słońca – 18.03

  • Powitanie Wiosny/ Dzień Kolorowej Skarpety/ Światowy Dzień Zespołu Downa – 21.03

 

- Realizacja Projektu „Magiczna Moc Bajek” - moduł VI „ODWAGA”- omówienie wartości na podstawie literatury:

"Strach ma wielkie oczy, czyli o tym, że każdy się czasem boi" N. Most,

"Franklin boi się ciemności" – P.Bourgeois, B.Clark oraz Dobranocki z dawnych lat – Koziołek Matołek

pogadanka z dziećmi na temat "Strachy z komputera" – zwrócenie uwagi na niewłaściwe bajki (przemoc, agresja, duchy, potwory, wulgaryzmy, złe zachowanie); uzależnienie od telewizora, tabletu, komputera, telefonu.

 

- Realizacja programu profilaktycznego “Kubusiowi Przyjaciele Natury”

- Realizacja planu rocznego „Na alarm – uczymy dzieci, jak postępować w sytuacjach kryzysowych”

- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”

 

 

Piosenka "Maszeruje Wiosna"

 

Tam daleko gdzie wysoka sosna, maszeruje drogą mała wiosna

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.

 

Ref. Maszeruje wiosna i ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło

        Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat.

 

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu mała torebeczkę

Chętnie żuje gumę i robi balony a z nich każdy jest zielony

 Ref. Maszeruje .....

 

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas, każda trawka chce być już zielona

Gdybyś zapomniała inną droga poszła , zima by została mroźna.

 Ref.  Maszeruje..................

 

 

WIERSZ D. Wawiłow „Wiosna”

Idzie wiosna po świecie,

Piszą o niej w gazecie.

Ma zziębnięte paluszki

I we włosach kwiatuszki.

Biega boso po trawie,

Trzyma ptaki w rękawie.



,,Wiosna”

1.Bociany już przyleciały, a żabki w stawie kumkały,
Bociany się ucieszyły, że żabki zobaczyły.

Ref. Kle, kle, kle, kle, ja chętnie żabkę zjem.
Kum, kum, kum, kum, ucieknę ci co tchu.

2.Niedźwiadki się przebudziły, do lasu po miód ruszyły,
Wdrapują się już na drzewo, lecz pszczółki miodku strzegą.

Ref. Mniam, mniam, mniam, mniam, jak wiele miodku tam.
Bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, użądlę misia w mig.

3.Już słonko mocno przygrzewa, zielona trawka urosła,
Ach, po co kłócić się, gniewać, gdy przyszła do nas wiosna.

Ref. Kum, kum, kum, kum, tak śpiewa żabek tłum,
Kle, kle, kle, kle, bociany śmieją się
Bzyk, bzyk, mniam, mniam, misiowi miodku dam
Niech miś miód zje, podzielę z misiem się.



Data dodania: 2021-03-09 12:37:39
Ilość wyświetleń: 269
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej