Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Marzec

MARZEC U KANGURKÓW

 

TEMATY TYGODNIOWE

I DAWNO TEMU

II KIEDY PATRZĘ W NIEBO

III OZNAKI WIOSNY

IV WSZYSTKO ROŚNIE

V PRACOWITA WIOSNA

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  • Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.
  • Nabywanie odporności poprzez pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku – wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
  • Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.
  • Kształtowanie umiejętności oceniania odwracalności wprowadzanych zmian na podstawie obserwacji.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.
  • Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji za pomocą znaków, symboli.
  • Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – dźwięki.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.
  • Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.
  • Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do próbowania nowych potraw.

 

 

Marcowe urodzinki

 

Michał

 

 

Wydarzenia

 

Pożegnanie zimy – powitanie wiosny

Wyjście do kina

 

Piosenki

 

,,Daj rękę wiosenko”

sł. H. A. Cenarska, muz. K. Kwiatkowska

 

 Ciepły szalik śpi już w szafie,

słońce zerka w okna.

Obudziły się krokusy,

bo wróciła wiosna.

 

 Ref. Daj rękę, Wiosenko

 i chodź razem z nami.

 Motylek cytrynek

 będzie nas prowadził.

 Zaspany tatarak

 przegląda się w wodzie

 i kwiaty się stroją

 na grządkach w ogrodzie.

 

Wiosna w dresie kolorowym

 z żabką gra w zielone.

Dziś kupiła sobie duże

 lody waniliowe.

 

 Ref. Daj rękę,

Wiosenko

i chodź razem z nami.

 Motylek cytrynek

 będzie nas prowadził.

 Zaspany tatarak

 przegląda się w wodzie

 i kwiaty się stroją

 na grządkach w ogrodzie.

 

 

„Mały tulipanek”

(sł. M. Żujew, muz. M. Nowak)

 

Mały tulipanek bardzo długo spał.

Był sam w swoim domku, wszystkiego się bał.

 

Ref:Wstań, tulipanku, bo wiosna tuż, tuż

deszczyk i wiosna budzą cię już. x 2

 

Budziło go słońce, deszcz pobudkę grał,

Jednak tulipanek dalej spał i spał. X2

 

Ref:Wstań tulipanku….

 

Tulipanek główkę wychylił z domku,

Szeroko zaziewał i wstał ku słonku. X2

Ref:Wstań tulipanku…

 

 

 

Data dodania: 2022-03-01 16:43:14
Data edycji: 2022-03-01 16:45:01
Ilość wyświetleń: 166
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej