Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Marzec

MARZEC U KANGURKÓW

 

TEMATY TYGODNIOWE

I DAWNO TEMU

II KIEDY PATRZĘ W NIEBO

III OZNAKI WIOSNY

IV WSZYSTKO ROŚNIE

V PRACOWITA WIOSNA

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  • Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.
  • Nabywanie odporności poprzez pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku – wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
  • Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.
  • Kształtowanie umiejętności oceniania odwracalności wprowadzanych zmian na podstawie obserwacji.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.
  • Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji za pomocą znaków, symboli.
  • Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – dźwięki.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.
  • Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.
  • Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do próbowania nowych potraw.

 

 

Marcowe urodzinki

 

Michał

 

 

Wydarzenia

 

Pożegnanie zimy – powitanie wiosny

Wyjście do kina

 

Piosenki

 

,,Daj rękę wiosenko”

sł. H. A. Cenarska, muz. K. Kwiatkowska

 

 Ciepły szalik śpi już w szafie,

słońce zerka w okna.

Obudziły się krokusy,

bo wróciła wiosna.

 

 Ref. Daj rękę, Wiosenko

 i chodź razem z nami.

 Motylek cytrynek

 będzie nas prowadził.

 Zaspany tatarak

 przegląda się w wodzie

 i kwiaty się stroją

 na grządkach w ogrodzie.

 

Wiosna w dresie kolorowym

 z żabką gra w zielone.

Dziś kupiła sobie duże

 lody waniliowe.

 

 Ref. Daj rękę,

Wiosenko

i chodź razem z nami.

 Motylek cytrynek

 będzie nas prowadził.

 Zaspany tatarak

 przegląda się w wodzie

 i kwiaty się stroją

 na grządkach w ogrodzie.

 

 

„Mały tulipanek”

(sł. M. Żujew, muz. M. Nowak)

 

Mały tulipanek bardzo długo spał.

Był sam w swoim domku, wszystkiego się bał.

 

Ref:Wstań, tulipanku, bo wiosna tuż, tuż

deszczyk i wiosna budzą cię już. x 2

 

Budziło go słońce, deszcz pobudkę grał,

Jednak tulipanek dalej spał i spał. X2

 

Ref:Wstań tulipanku….

 

Tulipanek główkę wychylił z domku,

Szeroko zaziewał i wstał ku słonku. X2

Ref:Wstań tulipanku…

 

 

 

Data dodania: 2022-03-01 16:43:14
Data edycji: 2022-03-01 16:45:01
Ilość wyświetleń: 227
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej