Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

MARZEC

MARZEC

Tematy tygodniowe:

1. Dawno temu

2. Kiedy patrzę w niebo

3. Oznaki wiosny

4. Wszystko rośnie

5. Pracowita wiosna

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze:

 

    • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny. Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności. Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
    • Uświadamianie następstwa dni tygodnia. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku. Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
    • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
    • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolny
    • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności. Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
    • Rozwijanie słownika czynnego dziecka. Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
    • Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych. Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
    • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
    • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
    • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
    • Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
    • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
    • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
    • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

Wydarzenia u "Króliczków"

- Teatrzyk "O rycerzu, co księżniczkę ratował"

- Dzień Dinozaura

- Wyjście do Kina za rogiem "Filipinka"

- Dzień Pandy

- Powitanie Wiosny

- Dzień Wody - Foki

- Dzień Teatru

- Dzień Kobiet

 

W środę i czwartek – zajęcia z j.angielskiego.

W każdy piątek – Aktywna Ziomkolandia – zajęcia dydaktyczno-ruchowe, Zabawy z literkami – elementy odimiennej Metody I.Majchrzak

 

- Realizacja projektu czytelniczego "Mały Miś w świecie wielkiej literatury"

- Realizacja Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Covidowe zdrowe love"

- Realizacja programu profilaktycznego "Kubusiowi Przyjaciele Natury"

- Realizacja planu rocznego „Baśnie i legendy (literatura) Książka to przyjaciel, który bawi i uczy

- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”

- Realizacja sysemu doradztwa zawodowego (archeolog, ogrodnik, aktor,)

- Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia

Data dodania: 2022-03-01 19:59:36
Ilość wyświetleń: 165
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej