Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Marzec

MARZEC U TYGRYSKÓW



TEMATY TYGODNIOWE:

I KIEDY PATRZĘ W NIEBO

II OZNAKI WIOSNY

III WSZYSTKO ROŚNIE

IV PRACOWITA WIOSNA

V NA WSI

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.

  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.

  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

  • Wdrażanie do wydzielania części wspólnej zbiorów.

  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.

  • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

  • Rozwijanie umiejętności improwizowania.

  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów.

  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem oraz zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.

  • Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych, przełamywanie ewentualnej niechęci.

  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

     

 

 

 

 

Tygryskowe urodzinki

Zosia

Michał

Kirył

 

Wydarzenia

Dzień Kobiet

Pierwszy Dzień Wiosny

Światowy Dzień Wody

Wizyta w bibliotece „Wystawa mleczników”

zbiór porcelany pana Jana Ceitla

Wyjście do kina

 

Wierszyki

 

Spotkanie z Wiosną”

przedszkolne Vademecum

 

Spotkałam się z Wiosną o rannej porze.

Budziła ze snu zwierzęta, wszystkie rośliny i zboże.

Wypuściła skowronka bardzo rozśpiewanego.

Była w pięknej sukience koloru zielonego.

Gałązki na drzewach w liście ubierała

i bukiet żółtej forsycji mi podarowała.

 

Wiosenne rymowanie”

przedszkolne Vademecum

 

Wiosenne rymowanie

najlepsze na... śniadanie!

Tu stokrotka, tam bratek

i każdy inny kwiatek.

Przy obiedzie, ma rada,

rymować też wypada.

Słowik śpiewa radośnie

o zielonej wiośnie.

Gdy deser przynoszę,

o rymy też proszę.

Bocian woła: „Kle, kle!”,

może jeść mu się chcę?

Na czas podwieczorku

rymy... schowaj w worku.

Motyle nad łąką fruwają,

pewnie nektaru szukają.

Przez wiosenny dzień cały

przedszkolaki rymowały.

 

Piosenka

 

Marcowe żaby” - piosenka

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

 

1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,

zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

 

Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,

że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.

Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.

Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech.

 

2. A deszczem umyte drzewa są czyste,

na gałązkach już rosną kotki puszyste.

 

Ref. A żaby…

 

3. Na łące bociany głośno klekocą,

rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

Ref. A żaby…

 

Idzie Wiosna polną drogą”
słowa: Gabriela Gąsienica, muzyka Monika Majewska



1. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś się w boćka zmienił.
Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle— byś się w boćka zmienił.

2. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś się w żabkę zmienił.
Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum — byś się w żabkę zmienił.

3. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś się w wietrzyk zmienił.
Fiu, fiu, fiu, fiu, fiu, fiu, fiu — byś się w wietrzyk zmienił.

4. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś się w deszczyk zmienił.
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap — byś się w deszczyk zmienił.

 

Kolorowa wiosna”

słowa: Gabriela Gąsienica, muzyka Monika Majewska

 

1.Obudziły się pierwiosnki,

rosną w górę w stronę słonka.

A nasz bociek biało-czarny,

już przechadza się po łąkach.

 

Ref.: Wiosna, wiosna kolorowa zimę za morza wysłała.

Wiosna wśród zieleni trawy polne kwiaty rozsypała.

 

2. Konik polny podskakuje,

żółty motyl w górze lata.

A biedronka krzyczy głośno

Ja nie jestem piegowata!

Ref.: Wiosna, wiosna kolorowa…

 

Data dodania: 2023-02-26 18:47:59
Data edycji: 2023-02-26 18:48:06
Ilość wyświetleń: 82
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej