MARZEC
Tematy tygodniowe:
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
- Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
- Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świąt religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.
Zestawy ćwiczeń porannych nr 13 i nr 14.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr 13 i nr 14.
PIOSENKI:
FASOLKI – „Wiosna w ogródku”
Wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały, ona planowała.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać. (x2)
WIERSZE:
Pięć zajączków małych kica na polanie.
(machanie dłonią i paluszkami)
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
(schowanie kciuka)
Pięć zajączków małych kica na polanie.
(machanie dłonią i paluszkami)
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
(chowanie kciuka oraz palca wskazującego)
Pięć zajączków małych kica na polanie.
(machanie dłonią i paluszkami)
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?
(chowanie kciuka, palca wskazującego oraz środkowego)
Pięć zajączków małych kica na polanie.
(machanie dłonią i paluszkami)
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
(chowanie kciuka, palca wskazującego, środkowego oraz serdecznego)
Pięć zajączków małych kica na polanie.
(machanie dłonią i paluszkami)
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
(chowanie kciuka, palca wskazującego, środkowego, serdecznego oraz małego)
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
(machanie dłonią i paluszkami)
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.
(zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi)
Urodzinki „Maleństw” w marcu:
-
Wydarzenia w marcu:
20.03. – Warsztaty w Bibliotece
20.03. – Pierwszy Dzień Wiosny, Dzień Kolorowej Skarpetki
21-22.03. - Przeprowadzka (przedszkole nieczynne)
29.03. – Wizyta Zajączka
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14