Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Marzec

MARZEC

 

Tematy tygodniowe:

  1. Kiedy patrzę w niebo
  2. Oznaki wiosny
  3. Wszystko rośnie
  4. Święta Wielkanocne

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

 

- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

- Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

- Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym.

- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

- Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

- Nauka piosenek i pląsów.

- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

- Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świąt religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.

 

Zestawy ćwiczeń porannych nr 13 i nr 14.

Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr 13 i nr 14.

 

 

PIOSENKI:

 

FASOLKI – „Wiosna w ogródku”

 

  1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie

Wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.

Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,

Kiedy pracowały, ona planowała.

 

Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.

Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.

W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,

Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

 

  1. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą.

Grabie i łopaty męczą się i pocą.

Taczki i konewki także się zwijają

Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

 

Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.

Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.

W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,

Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać. (x2)

 

WIERSZE:

 

Pięć zajączków małych kica na polanie.

(machanie dłonią i paluszkami)

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

(schowanie kciuka)

Pięć zajączków małych kica na polanie.

(machanie dłonią i paluszkami)

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

(chowanie kciuka oraz palca wskazującego)

Pięć zajączków małych kica na polanie.

(machanie dłonią i paluszkami)

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

(chowanie kciuka, palca wskazującego oraz środkowego)

Pięć zajączków małych kica na polanie.

(machanie dłonią i paluszkami)

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

(chowanie kciuka, palca wskazującego, środkowego oraz serdecznego)

Pięć zajączków małych kica na polanie.

(machanie dłonią i paluszkami)

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

(chowanie kciuka, palca wskazującego, środkowego, serdecznego oraz małego)

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

(machanie dłonią i paluszkami)

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

(zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi)

 

Urodzinki „Maleństw” w marcu:

-

Wydarzenia w marcu:

20.03. – Warsztaty w Bibliotece

20.03. – Pierwszy Dzień Wiosny, Dzień Kolorowej Skarpetki

21-22.03. - Przeprowadzka (przedszkole nieczynne)

29.03. – Wizyta Zajączka

 

 

 

Data dodania: 2024-03-04 20:58:34
Data edycji: 2024-03-12 08:51:40
Ilość wyświetleń: 60
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej