W marcu jak w garncu
Porządki w ogrodzie
Witaj, wiosno!
Zwierzęta na wiejskim podwórku.
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
rozwijanie mowy i myślenia;
doskonalenie motoryki małej podczas prac plastycznych; ćwiczeń grafomotorycznych,
rozwijanie sprawności ruchowej;
rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;
doskonalenie umiejętności porównywania;
kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej;
rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie tekstów literackich;
rozbudzanie poczucia przynależności do regionu pochodzenia;
rozwijanie umiejętności korzystania z mapy; określanie położenia;
rozpoznawanie oznak wiosny; doskonalenie umiejętności uważnej obserwacji;
wypowiadanie się na dany temat;
utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych; poszerzanie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych;
zapoznanie z warzywami cebulowymi; poznanie właściwości leczniczych warzyw cebulowych;
poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin;
doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków;
eksperymentowanie z farbami; myślenie twórcze;
doskonalenie słuchu fonemowego;
uwrażliwienie na świat przyrody; zapoznanie z cyklem życia motyla;
poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobów ich przygotowania;
poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka;
zapoznanie z tradycją topienia marzanny;
uwrażliwianie na zmiany w przyrodzie.
Zadania do codziennej realizacji:
• zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
• zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
• ćwiczenia ruchowe w ranku
• zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
• słuchanie tekstów czytanych przez N.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14