Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Marzec

 

  1. W marcu jak w garncu

  2. Porządki w ogrodzie

  3. Witaj, wiosno!

  4. Zwierzęta na wiejskim podwórku.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy i myślenia;

  • doskonalenie motoryki małej podczas prac plastycznych; ćwiczeń grafomotorycznych,

  • wprowadzenie litery W, w; G, g; C,c; Ł, ł;

  • rozwijanie sprawności ruchowej;

  • rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;

  • doskonalenie umiejętności porównywania;

  • kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej;

  • rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie tekstów literackich;

  • rozbudzanie poczucia przynależności do regionu pochodzenia;

  • rozwijanie umiejętności korzystania z mapy; określanie położenia;

  • rozpoznawanie oznak wiosny; doskonalenie umiejętności uważnej obserwacji;

  • wypowiadanie się na dany temat;

  • utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych; poszerzanie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych;

  • zapoznanie z warzywami cebulowymi; poznanie właściwości leczniczych warzyw cebulowych;

  • poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin;

  • doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków;

  • eksperymentowanie z farbami; myślenie twórcze;

  • doskonalenie słuchu fonemowego;

uwrażliwienie na świat przyrody; zapoznanie z cyklem życia motyla;

  • poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobów ich przygotowania;

  • poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka;

  • zapoznanie z tradycją topienia marzanny;

  • uwrażliwianie na zmiany w przyrodzie.

 

Zadania do codziennej realizacji:

• zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy

• zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie

• ćwiczenia ruchowe w ranku

• zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych

• słuchanie tekstów czytanych przez N.

 

Data dodania: 2020-02-28 12:31:45
Data edycji: 2020-02-28 12:33:11
Ilość wyświetleń: 356
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej