Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Marzec 2021

MARZEC U MALEŃSTW



TEMATY TYGODNIOWE

I WIELKA WYPRAWA

II NASZE PODRÓŻE

III NADCHODZI WIOSNA

IV WIOSNA TUŻ-TUŻ

V ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY – WIELKANOC



Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

-poznanie nowej wartości „oszczędność”,

-zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,

-poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,

-kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,

-zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,

-poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,

-rozwijanie koncentracji uwagi,

-doskonalenie umiejętności matematycznych,

-budowanie pewności siebie,

-kształtowanie poczucia rytmu,

-wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,

-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

-rozwijanie kreatywności i motoryki małej,

-motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,

-kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,

-wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,

-poznanie wybranych owoców tropikalnych,

-poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,

-rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,

-budowanie poczucia przynależności do grupy,

-poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,

-rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,

-nauka gry na bębenku,

-budzenie poczucia ciekawości świata,

-poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,

-rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,

-zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu.

-poznanie znaczenia pojęcia „szczerość”,

-kształtowanie postaw moralnych,

-rozwijanie umiejętności formułowania swoich myśli,

-wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa,

-zachęcanie do prawdomówności,

-poznanie cech krajobrazu wiejskiego,

-rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego,

-doskonalenie umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę,

-poznanie wybranego zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego,

-zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,

-poszerzanie doświadczeń plastycznych,

-poznanie znaczenia tradycji,

-poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,

-budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami,

-poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,

-rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,

-zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,

-poznanie zabaw matematycznych z pisankami,

-rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

-zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,

-poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,

-rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,

-poznanie budowy jajka,

-poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym,

-poznanie historii powstania czekolady,

-poznawanie symboli Świąt Wielkanocnych.

 

 

Zadania do codziennej realizacji:

-zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

-zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

-zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

-zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

-słuchanie tekstów czytanych przez N.,

-zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

-zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

 

W marcu realizujemy tematykę dotyczącą takich wartości jak

„oszczędność ”, „szczerość” i „tradycja”.

 

Oszczędność jest cechą ludzi, którzy w rozważny sposób postępują z tym, co posiadają – mogą to być zarówno pieniądze, jak i inne dobra.

Szczerość to postawa charakteryzująca się otwartym przekazywaniem swoich myśli, uczuć,przekonań i zamiarów. Osoby szczere cechuje prawdomówność, otwartość i czyste intencje oraz brak skłonności do udawania, skrywania swoich uczuć i oszukiwania.

Tradycja to zbiór norm społecznych, poglądów, zachowań, zwyczajów i wierzeń danej grupy społecznej, które są przekazywane z pokolenia na pokolenie.

 

 

W marcu obchodzimy urodzinki:

Michasia

 

 

Marcowe wydarzenia u „Maleństw”

 

Dzień Kobiet

Zero mycia, zero prania,
zero szycia, gotowania.
Dziś Dzień Kobiet, drogie panie,
tysiąc kwiatów na śniadanie.
I niech tak już co dzień będzie”.
Spełnienia Marzeń z okazji Dnia Kobiet.


 

 

 

 

Powitanie Wiosny

Wiosna w marcu się zaczyna.

Przyjdzie z wiatru ciepłym powiewem,

z pięknem kwiatów,

z ptaków śpiewem”.

 

 

Piosenki

 

„Dżungla”

1.„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla ( rozkładamy ręce na boki).
Poplątane zwoje dzikich lian ( pokazujemy od góry w dół kręcone liany).
Mieszka sobie w bambusowej chatce ( daszek chatki składamy z dłoni).
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan ( stukamy się piąstkami po klatce).

Ref.Strusie mu się w pas kłaniają

(z ręki do łokcia robimy szyję i dziób strusia, kłaniamy się nim).
Małpy na ogonach grają ( udajemy granie).
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam (pokazujemy rękami raz w prawo, a raz w lewo).

 

2. Ambo Sambo (ręce oparte na biodrach).
Doskonale znam go ( wskazujemy na siebie).
Węża się nie boi (pokazujemy ruch pełzania przez węża ręką).
Ani lwa( dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy „ła,ła”).
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców( ręce do łokcia złożone jedna na drugą i udajemy, że w prawej coś trzymamy)
zawsze coś pysznego w ma.”

Ref. Strusie…

 

 

 

„Mały tulipanek”

(sł. M. Żujew, muz. M. Nowak)

 

1. Mały tulipanek bardzo długo spał.

Był sam w swoim domu, wszystkiego się bał.

Ref. Wstań, tulipanku, bo wiosna tuż, tuż

deszczyk i słońce budzą cię już

 

2. Budziło go słońce, deszcz pobudkę grał.

Jednak tulipanek dalej spał i spał.

Ref. Wstań, tulipanku, bo wiosna tuż, tuż

deszczyk i słońce budzą cię już

 

3. Tulipanek główkę wychylił z domku.

Szeroko zaziewał i wstał ku słonku.

Ref. Wstań, tulipanku, bo wiosna tuż, tuż

deszczyk i słońce budzą cię już

 

 

 

Data dodania: 2021-03-01 11:07:22
Data edycji: 2021-03-01 11:25:33
Ilość wyświetleń: 493
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej