Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

MATEMATYKA W KOLORACH - DZIEŃ CZERWONY

SCENARIUSZ SPOTKANIA „MATEMATYKA W KOLORACH”

DZIEŃ CZERWONY

 

Termin spotkania: WRZESIEŃ

Cele spotkania:

  • doskonalenie umiejętności rozróżniania koloru czerwonego

  • utrwalenie nazwy koloru czerwonego

  • stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci

  • nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw

  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu

  • rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej

 

Formy pracy:

- indywidualna

- zespołowa

- zbiorowa

 

Metody:

- twórczego rozwiązywania problemów (burza mózgów)

- czynna (aktywność ruchowa i zadania stawiane do wykonania)

- słowna (pogadanka)

- zabawowa

 

Dzieci i panie ubrane na czerwono.

  1. Powitanie dzieci.

Witam dzieci, które:

- lubią pomidory

- lubią truskawki

- lubią rzodkiewki

- lubią maliny

- są ubrane na czerwono

 

  1. Zagadka o kolorze czerwonym.

Tego koloru

szukajcie w makach,

lub muchomorze,

co rośnie w krzakach.

To kolor auta strażackiego

i barwa serca gorącego.

Raz, dwa, trzy, zgadujesz ty!

 

Kiedyś tęcza zeszła z nieba i pomalowała świat. Od tamtej właśnie pory poznajemy kolory.

Dzisiaj CZERWONY. (tęcza na tablicy)

 

Piosenka „Kolory wszystko ma”.

 

  1. Rozmowa z dziećmi z czym kojarzy im się kolor czerwony (rozmowa z mikrofonem).

  2. Zabawa muzyczno – ruchowa „Małe czerwone jabłuszko” (You Tube)

 

  1. Zadanie (5 dzieci)

Układanie wyrazu CZERWONY z liter – puzzle

 

  1. Zadanie (8 dzieci)

 

Zagadki:

Słodka lub ostra rośnie na krzaku,

bywa zielona żółta, czerwona,

miąższ ma soczysty o pysznym smaku,

a w pustym środku małe nasiona. (papryka)

 

Gdy lato zbliża się do jesieni,

wtedy na krzaku już się czerwieni,

w zupie jest smaczny i sok pić jest zdrowo,

chociaż warzywo to, a nie owoc. (pomidor)

 

W ogrodzie i w polu często spotykana,

z czerwcowych owoców jest najbardziej znana,

owoce czerwone, na wierzchu nasionka,

są smaczne, soczyste, nagrzane od słonka. (truskawka)

 

Na jednym ogonku kilkanaście jagód,

kolorowe krzaki są ozdobą sadu,

z białych i czerwonych sok wypiję sobie,

z czarnych zaś na zimę pyszny dżemik zrobię. (porzeczki)

 

Chociaż do czereśni podobne na oko,

są ciemno czerwone nie rosną wysoko,

często kwaśne w smaku i bardzo soczyste,

łatwo więc poplamisz sobie palce czyste. (wiśnie)

 

Czerwone, pachnące, dojrzewają w lesie.

Pójdziesz po nie w czerwcu, pełen dzban przyniesiesz. (poziomki)

 

Czerwony kapturek w lesie zamieszkuje,

kto go spróbuje, potem długo choruje. (muchomor)

 

Różowo zakwitło wiosną,

przez lato pięknie urosło.

Jesienią w sadzie dojrzało.

Rumiane, okrągłe zapachniało. (jabłko) (wyjaśnienie, że kolor rumiany oznacza czerwony)

 

7. Oglądanie „Bajki o jabłku” Tajemnicza Kuchnia (You Tube)

 

8. Słuchanie wiersza M. Konopnickiej „Krasnoludki są na świecie”

 

9. Zadanie (4 dzieci)

Ułożenie z puzzli obrazka krasnala.

 

10. Wysłuchanie piosenki „My jesteśmy krasnoludki”

- taniec do piosenki. (wyjaśnienie, że krasny to czerwony)

 

11. Słuchanie piosenki „Kolor czerwony”

 

12. Zadanie (5 dzieci)

Wydrukowane kwiaty w różnych kolorach, dzieci wybierają tylko czerwone.

 

13. Zabawa przy muzyce na melodię „Mam chusteczkę haftowaną”

Mam serduszko, wielkie serce

spójrz jakie czerwone.

Kogo kocham, kogo lubię,

rzucę w jego stronę.

Ciebie kocham, ciebie lubię,

ciebie pocałuję.

A czerwone dziś serduszko

Tobie podaruję.

Dana moja, dana,

moja ukochana (2x)

Dzieci chodzą z serduszkami śpiewając piosenkę i na koniec wymieniają się serduszkami.

 

14. Przeczytanie wiersza Jana Brzechwy „Pomidor” - dzieci odpowiadają „Jak pan może, panie pomidorze”.

 

15. Zadanie (6 dzieci)

Ponumerowanie pomidorów (na tablicy wisi 6 pomidorów, dzieci numeruj od 1- 6).

 

16. Rozwiązanie zagadki.

Chociaż kłopoty z wilkiem miała,

wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)

 

17. Oglądnie bajki „Czerwony Kapturek”.

18. Zabawa „Czerwony Kapturek” - klanza

 

19. Pożegnanie piosenką „Czerwone światło”.

 

 

Data dodania: 2019-10-09 06:53:05
Ilość wyświetleń: 5375
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej