Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MATEMATYKA W KOLORACH - DZIEŃ CZERWONY

SCENARIUSZ SPOTKANIA „MATEMATYKA W KOLORACH”

DZIEŃ CZERWONY

 

Termin spotkania: WRZESIEŃ

Cele spotkania:

  • doskonalenie umiejętności rozróżniania koloru czerwonego

  • utrwalenie nazwy koloru czerwonego

  • stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci

  • nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw

  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu

  • rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej

 

Formy pracy:

- indywidualna

- zespołowa

- zbiorowa

 

Metody:

- twórczego rozwiązywania problemów (burza mózgów)

- czynna (aktywność ruchowa i zadania stawiane do wykonania)

- słowna (pogadanka)

- zabawowa

 

Dzieci i panie ubrane na czerwono.

  1. Powitanie dzieci.

Witam dzieci, które:

- lubią pomidory

- lubią truskawki

- lubią rzodkiewki

- lubią maliny

- są ubrane na czerwono

 

  1. Zagadka o kolorze czerwonym.

Tego koloru

szukajcie w makach,

lub muchomorze,

co rośnie w krzakach.

To kolor auta strażackiego

i barwa serca gorącego.

Raz, dwa, trzy, zgadujesz ty!

 

Kiedyś tęcza zeszła z nieba i pomalowała świat. Od tamtej właśnie pory poznajemy kolory.

Dzisiaj CZERWONY. (tęcza na tablicy)

 

Piosenka „Kolory wszystko ma”.

 

  1. Rozmowa z dziećmi z czym kojarzy im się kolor czerwony (rozmowa z mikrofonem).

  2. Zabawa muzyczno – ruchowa „Małe czerwone jabłuszko” (You Tube)

 

  1. Zadanie (5 dzieci)

Układanie wyrazu CZERWONY z liter – puzzle

 

  1. Zadanie (8 dzieci)

 

Zagadki:

Słodka lub ostra rośnie na krzaku,

bywa zielona żółta, czerwona,

miąższ ma soczysty o pysznym smaku,

a w pustym środku małe nasiona. (papryka)

 

Gdy lato zbliża się do jesieni,

wtedy na krzaku już się czerwieni,

w zupie jest smaczny i sok pić jest zdrowo,

chociaż warzywo to, a nie owoc. (pomidor)

 

W ogrodzie i w polu często spotykana,

z czerwcowych owoców jest najbardziej znana,

owoce czerwone, na wierzchu nasionka,

są smaczne, soczyste, nagrzane od słonka. (truskawka)

 

Na jednym ogonku kilkanaście jagód,

kolorowe krzaki są ozdobą sadu,

z białych i czerwonych sok wypiję sobie,

z czarnych zaś na zimę pyszny dżemik zrobię. (porzeczki)

 

Chociaż do czereśni podobne na oko,

są ciemno czerwone nie rosną wysoko,

często kwaśne w smaku i bardzo soczyste,

łatwo więc poplamisz sobie palce czyste. (wiśnie)

 

Czerwone, pachnące, dojrzewają w lesie.

Pójdziesz po nie w czerwcu, pełen dzban przyniesiesz. (poziomki)

 

Czerwony kapturek w lesie zamieszkuje,

kto go spróbuje, potem długo choruje. (muchomor)

 

Różowo zakwitło wiosną,

przez lato pięknie urosło.

Jesienią w sadzie dojrzało.

Rumiane, okrągłe zapachniało. (jabłko) (wyjaśnienie, że kolor rumiany oznacza czerwony)

 

7. Oglądanie „Bajki o jabłku” Tajemnicza Kuchnia (You Tube)

 

8. Słuchanie wiersza M. Konopnickiej „Krasnoludki są na świecie”

 

9. Zadanie (4 dzieci)

Ułożenie z puzzli obrazka krasnala.

 

10. Wysłuchanie piosenki „My jesteśmy krasnoludki”

- taniec do piosenki. (wyjaśnienie, że krasny to czerwony)

 

11. Słuchanie piosenki „Kolor czerwony”

 

12. Zadanie (5 dzieci)

Wydrukowane kwiaty w różnych kolorach, dzieci wybierają tylko czerwone.

 

13. Zabawa przy muzyce na melodię „Mam chusteczkę haftowaną”

Mam serduszko, wielkie serce

spójrz jakie czerwone.

Kogo kocham, kogo lubię,

rzucę w jego stronę.

Ciebie kocham, ciebie lubię,

ciebie pocałuję.

A czerwone dziś serduszko

Tobie podaruję.

Dana moja, dana,

moja ukochana (2x)

Dzieci chodzą z serduszkami śpiewając piosenkę i na koniec wymieniają się serduszkami.

 

14. Przeczytanie wiersza Jana Brzechwy „Pomidor” - dzieci odpowiadają „Jak pan może, panie pomidorze”.

 

15. Zadanie (6 dzieci)

Ponumerowanie pomidorów (na tablicy wisi 6 pomidorów, dzieci numeruj od 1- 6).

 

16. Rozwiązanie zagadki.

Chociaż kłopoty z wilkiem miała,

wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)

 

17. Oglądnie bajki „Czerwony Kapturek”.

18. Zabawa „Czerwony Kapturek” - klanza

 

19. Pożegnanie piosenką „Czerwone światło”.

 

 

Data dodania: 2019-10-09 06:53:05
Ilość wyświetleń: 6663
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej