Czcionka:

A+A-

Kontrast:

MATEMATYKA W KOLORACH - DZIEŃ NIEBIESKI

SCENARIUSZ SPOTKANIA „MATEMATYKA W KOLORACH”

DZIEŃ NIEBIESKI

 

Termin spotkania: STYCZEŃ

Cele spotkania:

    •  

doskonalenie umiejętności rozróżniania koloru niebieskiego

    •  

utrwalenie nazwy koloru niebieskiego

    •  

stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci

    •  

nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw

    •  

czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu

    •  

rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej

 

Formy pracy:

- indywidualna

- zespołowa

- zbiorowa

 

Metody:

- twórczego rozwiązywania problemów (burza mózgów)

- czynna (aktywność ruchowa i zadania stawiane do wykonania)

- słowna (pogadanka)

- zabawowa

 

Środki dydaktyczne: sprzęt nagłaśniający, magnetofon, nagrania muzyczne, zagadki, ilustracje do zagadek, flamastry, magnesy, opaska dla każdego dziecka z emblematami kropelek wody, „Bajka o magicznej wodzie” – Tajemnicza kuchnia, ciufcia.pl, bajka „Smerfy - Yeti”.

 

 

Dzieci i panie ubrane na niebiesko.

    1.  

Powitanie dzieci.

Witam dzieci, które:

- noszą dżinsy

- lubią patrzeć w niebo i oglądać chmury

- znają bajkę pt. „Smerfy”

- są ubrane na niebiesko

- lubią kolor niebieski

 

    1.  

Zagadka o kolorze niebieskim.

Gdy spojrzysz w górę na niebo

lub chabry zobaczysz w życie,

już będziesz wiedział na pewno,

o jakim kolorze myślę.

 

Kiedyś tęcza zeszła z nieba i pomalowała świat. Od tamtej właśnie pory poznajemy kolory.

Dzisiaj NIEBIESKI. (tęcza na tablicy)

 

Piosenka „Kolory wszystko ma”.

 

    1.  

Co to znaczy „niebieski ptak” oraz „myśleć o niebieskich migdałach” - wyjaśnienie dzieciom powiedzeń.

 

Myśleć o niebieskich migdałach znaczy marzyć, mysleć o rzeczach pięknych, nieziemskich, wtórnie także myśleć o rzeczach nierealnych, błahych, a nawet nic nie robić, próżnować.

 

    1.  

Zadanie (5 dzieci)

 

Zagadki:

Zawsze jest nad nami.

To płacze czasami,

to się śmieje słońcem, albo gwiazd tysiącem (niebo)

 

Kwitną koło rzeczki niebieskie kwiateczki.

Dobra pamięć mają. Jak się nazywają? (niezapominajki)

 

Pośród pszenicy i żyta błękitem ładnie zakwita.

Te kwiatki szafirowe, wiankiem zdobią głowę. (chabry)

 

Choć to nazwa obca,

lecz wszyscy ją znają,

dziewczynki i chłopcy

takie spodnie mają. (dżinsy)

 

Jak się nazywają teksasowe spodnie?

Wyglądasz w nich w świetnie i jest ci wygodnie. (dżinsy)

 

Świątek, piątek czy niedziela,

strzec się muszą Gargamela. (Smerfy)

 

    1.  

Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „Wesoła wędrówka”.

    1.  

Prezentacja globusa (przewaga koloru niebieskiego czyli wód – mórz, oceanów, jezior, rzek)

 

7. „Bajka o magicznej wodzie” - Tajemnicza kuchnia, ciufcia.pl.

 

8. Zadanie ( 8 dzieci)

Układanie kropelek wody od najmniejszej do największej i odwrotnie, odszukanie takich samych kropelek wody.

9. Zabawa muzyczno – ruchowa „Węże i raki – woda szumi”.

 

10. Zagadka

Jedna nazwa – cztery zagadki:

gubią je kwiatki, są mydlane, owsiane,

a ze śniegowych będzie bałwanek. (płatki)

 

11. Zadanie (10 dzieci – 5 dziewczynek, 5 chłopców)

Tworzenie kwiatowych płatków z figur geometrycznych:

- z kół niezapominajki

- z trójkątów chabra

Z ilu płatków dziewczynki ułożyły niezapominajkę?

Z ilu płatków chłopcy ułożyli chabra?

Kto potrzebował więcej płatków?

Ciekawe jakie kwiaty wybrałaby Elsa z Krainy Lodu?

 

12. Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki z filmu „Kraina Lodu”.

13. Zadanie (6 dzieci)

Dziwne kształty chmur – dopasowywanie odpowiednich obrazków do ksztłtu chmury (koń, lwiątko, dinozaur, wieloryb, niedźwiedź, serce)

14. Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki Aidy „Mucha w Mucholocie”

 

15. Zadanie (5 dzieci)

Zajdź różnice na smerfnym obrazku.

 

16. Bajka „Smerfy – Yeti”.

17. Słuchanie tytułowej piosenki do bajki „Smerfy”

Data dodania: 2020-02-24 19:08:28
Ilość wyświetleń: 1388
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej