Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MATEMATYKA W KOLORACH - DZIEŃ NIEBIESKI

SCENARIUSZ SPOTKANIA „MATEMATYKA W KOLORACH”

DZIEŃ NIEBIESKI

 

Termin spotkania: STYCZEŃ

Cele spotkania:

    •  

doskonalenie umiejętności rozróżniania koloru niebieskiego

    •  

utrwalenie nazwy koloru niebieskiego

    •  

stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci

    •  

nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw

    •  

czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu

    •  

rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej

 

Formy pracy:

- indywidualna

- zespołowa

- zbiorowa

 

Metody:

- twórczego rozwiązywania problemów (burza mózgów)

- czynna (aktywność ruchowa i zadania stawiane do wykonania)

- słowna (pogadanka)

- zabawowa

 

Środki dydaktyczne: sprzęt nagłaśniający, magnetofon, nagrania muzyczne, zagadki, ilustracje do zagadek, flamastry, magnesy, opaska dla każdego dziecka z emblematami kropelek wody, „Bajka o magicznej wodzie” – Tajemnicza kuchnia, ciufcia.pl, bajka „Smerfy - Yeti”.

 

 

Dzieci i panie ubrane na niebiesko.

    1.  

Powitanie dzieci.

Witam dzieci, które:

- noszą dżinsy

- lubią patrzeć w niebo i oglądać chmury

- znają bajkę pt. „Smerfy”

- są ubrane na niebiesko

- lubią kolor niebieski

 

    1.  

Zagadka o kolorze niebieskim.

Gdy spojrzysz w górę na niebo

lub chabry zobaczysz w życie,

już będziesz wiedział na pewno,

o jakim kolorze myślę.

 

Kiedyś tęcza zeszła z nieba i pomalowała świat. Od tamtej właśnie pory poznajemy kolory.

Dzisiaj NIEBIESKI. (tęcza na tablicy)

 

Piosenka „Kolory wszystko ma”.

 

    1.  

Co to znaczy „niebieski ptak” oraz „myśleć o niebieskich migdałach” - wyjaśnienie dzieciom powiedzeń.

 

Myśleć o niebieskich migdałach znaczy marzyć, mysleć o rzeczach pięknych, nieziemskich, wtórnie także myśleć o rzeczach nierealnych, błahych, a nawet nic nie robić, próżnować.

 

    1.  

Zadanie (5 dzieci)

 

Zagadki:

Zawsze jest nad nami.

To płacze czasami,

to się śmieje słońcem, albo gwiazd tysiącem (niebo)

 

Kwitną koło rzeczki niebieskie kwiateczki.

Dobra pamięć mają. Jak się nazywają? (niezapominajki)

 

Pośród pszenicy i żyta błękitem ładnie zakwita.

Te kwiatki szafirowe, wiankiem zdobią głowę. (chabry)

 

Choć to nazwa obca,

lecz wszyscy ją znają,

dziewczynki i chłopcy

takie spodnie mają. (dżinsy)

 

Jak się nazywają teksasowe spodnie?

Wyglądasz w nich w świetnie i jest ci wygodnie. (dżinsy)

 

Świątek, piątek czy niedziela,

strzec się muszą Gargamela. (Smerfy)

 

    1.  

Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „Wesoła wędrówka”.

    1.  

Prezentacja globusa (przewaga koloru niebieskiego czyli wód – mórz, oceanów, jezior, rzek)

 

7. „Bajka o magicznej wodzie” - Tajemnicza kuchnia, ciufcia.pl.

 

8. Zadanie ( 8 dzieci)

Układanie kropelek wody od najmniejszej do największej i odwrotnie, odszukanie takich samych kropelek wody.

9. Zabawa muzyczno – ruchowa „Węże i raki – woda szumi”.

 

10. Zagadka

Jedna nazwa – cztery zagadki:

gubią je kwiatki, są mydlane, owsiane,

a ze śniegowych będzie bałwanek. (płatki)

 

11. Zadanie (10 dzieci – 5 dziewczynek, 5 chłopców)

Tworzenie kwiatowych płatków z figur geometrycznych:

- z kół niezapominajki

- z trójkątów chabra

Z ilu płatków dziewczynki ułożyły niezapominajkę?

Z ilu płatków chłopcy ułożyli chabra?

Kto potrzebował więcej płatków?

Ciekawe jakie kwiaty wybrałaby Elsa z Krainy Lodu?

 

12. Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki z filmu „Kraina Lodu”.

13. Zadanie (6 dzieci)

Dziwne kształty chmur – dopasowywanie odpowiednich obrazków do ksztłtu chmury (koń, lwiątko, dinozaur, wieloryb, niedźwiedź, serce)

14. Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki Aidy „Mucha w Mucholocie”

 

15. Zadanie (5 dzieci)

Zajdź różnice na smerfnym obrazku.

 

16. Bajka „Smerfy – Yeti”.

17. Słuchanie tytułowej piosenki do bajki „Smerfy”

Data dodania: 2020-02-24 19:08:28
Ilość wyświetleń: 3496
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej