Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MATEMATYKA W KOLORACH - DZIEŃ POMARAŃCZOWY

SCENARIUSZ SPOTKANIA „MATEMATYKA W KOLORACH”

DZIEŃ POMARAŃCZOWY

 

Termin spotkania: POMARAŃCZOWY

Cele spotkania:

    •  

doskonalenie umiejętności rozróżniania koloru pomarańczowego

    •  

utrwalenie nazwy koloru pomarańczowego

    •  

stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci

    •  

nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw

    •  

czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu

    •  

rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej

 

Formy pracy:

- indywidualna

- zespołowa

- zbiorowa

 

Metody:

- twórczego rozwiązywania problemów (burza mózgów)

- czynna (aktywność ruchowa i zadania stawiane do wykonania)

- słowna (pogadanka)

- zabawowa

 

Środki dydaktyczne: sprzęt nagłaśniający, magnetofon, nagrania muzyczne, zagadki, ilustracje do zagadek, flamastry, magnesy, opaska dla każdego dziecka z emblematami pomarańczowych owoców i warzyw, bajka „Liczę – dynia w ogródku”, bajka o marchewce – ciufcia.pl, bajka edukacyjna „Nauka dla dzieci – bryły”.

 

Dzieci i panie ubrane na pomarańczowo.

1. Powitanie dzieci.

Witam dzieci, które:

- lubią chrupać marchewki

- lubią mandarynki

- lubią sok pomarańczowy

- lubią brzoskwinie

- są ubrane na pomarańczowo

 

2. Zagadka o kolorze pomarańczowym.

Marchewka zawsze ten kolor kryje,

ale też takie bywają dynie.

 

Kiedyś tęcza zeszła z nieba i pomalowała świat. Od tamtej właśnie pory poznajemy kolory.

Dzisiaj POMARAŃCZOWY. (tęcza na tablicy)

 

Piosenka „Kolory wszystko ma”.

 

3. Rozmowa z dziećmi z czym kojarzy im się kolor czerwony (rozmowa z mikrofonem).

 

4. Piosenka „Urodziny marchewki” - wspólne śpiewanie.

 

5. Zadanie (5 dzieci)

Zagadki:

 

Owoce są spore, soczyste, mechate,

w środku mają pestki porowate,

kwitną wczesną wiosną, dojrzeją jesienią,

na niewielkich drzewkach pomarańczowo się rumienią. (brzoskwinia)

 

Nie wyrosła ona w Polsce lecz w ciepłym klimacie,

skórkę barwy zachodzącego słońca wszyscy jednak znacie,

w środku jak łódeczki, słodkie cząstki miękkie,

pomarańczowy sok przez słomkę pijemy tak chętnie. (pomarańcza)

 

Jest warzywem korzeniowym,

kolor ma pomarańczowy,

znakomity z niej dodatek,

do zup oraz sałatek. (marchew)

 

Ta olbrzymia pomarańczowa kula

miąższ słodki skorupa otula,

a gdy dojrzewanie jej zbrzydło,

zrobiły z niej dzieci straszydło. (dynia)

 

Od pomarańczy mniejsza,

w chropowatej skórce.

Mama słodką kupuje

synowi i córce. (mandarynka)

 

6. Zabawa muzyczno – ruchowa „Wiewióreczka:

7. Bajka o marchewce – ciufcia.pl

 

8. Zadanie (5 dzieci)

Udzielanie odpowiedzi w oparciu o ilustracje na pytanie „Jakie potrawy można zrobić z marchewki?”

- sok marchewkowy

- groszek z marchewką

- zupę (krem z marchwi)

- surówkę

- sałatkę jarzynową

 

9. Zabawa muzyczna „Robimy sałatkę”

 

10. Zadanie (6 dzieci)

Utwórz portret „Wesołej pomarańczy” - uświadomienie symetrii ciała, utrwalenie orientacji w schemacie ciała.

 

11. Bajka edukacyjna „Nauka dla dzieci – bryły”.

12. Zadanie (6 dzieci)

Określ kształt:

stożek – marchewka

walec – dynia

kula – dynia, pomarańcza, mandarynka, brzoskwinia

13. Zabawa ruchowa „Bal u dyni”.

 

14. Oglądanie bajki „Liczę – dynia w ogródku dla dzieci”

 

15. Zadanie (3 dzieci)

Udzielenie odpowiedzi na podstawie ilustracji „Kto spróbował dyni?”

(babcia, robaczek, niebieski ptaszek).

 

16. Pożegnanie piosenką „Ruda tańczy jak szalona”.

Data dodania: 2020-02-24 18:29:04
Ilość wyświetleń: 3446
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej