Czcionka:

A+A-

Kontrast:

MATEMATYKA W KOLORACH - DZIEŃ POMARAŃCZOWY

SCENARIUSZ SPOTKANIA „MATEMATYKA W KOLORACH”

DZIEŃ POMARAŃCZOWY

 

Termin spotkania: POMARAŃCZOWY

Cele spotkania:

    •  

doskonalenie umiejętności rozróżniania koloru pomarańczowego

    •  

utrwalenie nazwy koloru pomarańczowego

    •  

stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci

    •  

nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw

    •  

czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu

    •  

rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej

 

Formy pracy:

- indywidualna

- zespołowa

- zbiorowa

 

Metody:

- twórczego rozwiązywania problemów (burza mózgów)

- czynna (aktywność ruchowa i zadania stawiane do wykonania)

- słowna (pogadanka)

- zabawowa

 

Środki dydaktyczne: sprzęt nagłaśniający, magnetofon, nagrania muzyczne, zagadki, ilustracje do zagadek, flamastry, magnesy, opaska dla każdego dziecka z emblematami pomarańczowych owoców i warzyw, bajka „Liczę – dynia w ogródku”, bajka o marchewce – ciufcia.pl, bajka edukacyjna „Nauka dla dzieci – bryły”.

 

Dzieci i panie ubrane na pomarańczowo.

1. Powitanie dzieci.

Witam dzieci, które:

- lubią chrupać marchewki

- lubią mandarynki

- lubią sok pomarańczowy

- lubią brzoskwinie

- są ubrane na pomarańczowo

 

2. Zagadka o kolorze pomarańczowym.

Marchewka zawsze ten kolor kryje,

ale też takie bywają dynie.

 

Kiedyś tęcza zeszła z nieba i pomalowała świat. Od tamtej właśnie pory poznajemy kolory.

Dzisiaj POMARAŃCZOWY. (tęcza na tablicy)

 

Piosenka „Kolory wszystko ma”.

 

3. Rozmowa z dziećmi z czym kojarzy im się kolor czerwony (rozmowa z mikrofonem).

 

4. Piosenka „Urodziny marchewki” - wspólne śpiewanie.

 

5. Zadanie (5 dzieci)

Zagadki:

 

Owoce są spore, soczyste, mechate,

w środku mają pestki porowate,

kwitną wczesną wiosną, dojrzeją jesienią,

na niewielkich drzewkach pomarańczowo się rumienią. (brzoskwinia)

 

Nie wyrosła ona w Polsce lecz w ciepłym klimacie,

skórkę barwy zachodzącego słońca wszyscy jednak znacie,

w środku jak łódeczki, słodkie cząstki miękkie,

pomarańczowy sok przez słomkę pijemy tak chętnie. (pomarańcza)

 

Jest warzywem korzeniowym,

kolor ma pomarańczowy,

znakomity z niej dodatek,

do zup oraz sałatek. (marchew)

 

Ta olbrzymia pomarańczowa kula

miąższ słodki skorupa otula,

a gdy dojrzewanie jej zbrzydło,

zrobiły z niej dzieci straszydło. (dynia)

 

Od pomarańczy mniejsza,

w chropowatej skórce.

Mama słodką kupuje

synowi i córce. (mandarynka)

 

6. Zabawa muzyczno – ruchowa „Wiewióreczka:

7. Bajka o marchewce – ciufcia.pl

 

8. Zadanie (5 dzieci)

Udzielanie odpowiedzi w oparciu o ilustracje na pytanie „Jakie potrawy można zrobić z marchewki?”

- sok marchewkowy

- groszek z marchewką

- zupę (krem z marchwi)

- surówkę

- sałatkę jarzynową

 

9. Zabawa muzyczna „Robimy sałatkę”

 

10. Zadanie (6 dzieci)

Utwórz portret „Wesołej pomarańczy” - uświadomienie symetrii ciała, utrwalenie orientacji w schemacie ciała.

 

11. Bajka edukacyjna „Nauka dla dzieci – bryły”.

12. Zadanie (6 dzieci)

Określ kształt:

stożek – marchewka

walec – dynia

kula – dynia, pomarańcza, mandarynka, brzoskwinia

13. Zabawa ruchowa „Bal u dyni”.

 

14. Oglądanie bajki „Liczę – dynia w ogródku dla dzieci”

 

15. Zadanie (3 dzieci)

Udzielenie odpowiedzi na podstawie ilustracji „Kto spróbował dyni?”

(babcia, robaczek, niebieski ptaszek).

 

16. Pożegnanie piosenką „Ruda tańczy jak szalona”.

Data dodania: 2020-02-24 18:29:04
Ilość wyświetleń: 740
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej