Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

MATERIAŁY DO PRACY Z Króliczkami 20.04.- 24.04.2020

Temat tygodniowy: „Dbamy o naszą planetę”

- Karty pracy 4 str. 1 – 4b

  1. Czym jest natura? – dzieci wysuwają swoje pomysły

Przykładowe przedmioty: wytwory człowieka – reklamówka, piłka, książka, kredka, długopis, kartka, papierek po cukierku, ścierka, gąbka, skarpetka, zabawka, butelka, puszka itp.

Przykładowe przedmioty naturalne: liście, gałązki, źdźbło trawy, cebulka, jabłko, kwiat, kora, słoma, siano, burak, ziemniak, kamień, orzech, pióro itp.

Dzieci segregują przedmioty naturalne i wytworzone przez człowieka.

Praca z kartą pracy 4 a i b.

  1. Praca plastyczna „Jak człowiek zmienił świat?” – dowolne materiały plastyczne, dzieci dzielą kartkę pionową kreską na pół, po lewej stronie rysują środowisko naturalne, a po prawej zmienione przez człowieka.

Nauka piosenki „Duszki, duszki” - https://www.youtube.com/watch?v=wUfDQQFMhII

  1. Wprowadzenie litery Z, z – praca z kartą pracy 2a i 2b, ozdabianie szablonu litery Z, układanie i szukanie litery Z wśród innych liter, układanie prostych wyrazów.

Omówienie ilustracji – piękny i smutny widok

  1. Jak segregujemy śmieci? – praca z kartą pracy 4a i 4b, 3a i 3b
  2. Co to jest recykling? – rodzic wyjaśnia dziecku co znaczy słowo „recykling” – to zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz ilości odpadów, przetwarzanie odpadów na coś, co można ponownie wykorzystać (ze starego coś nowego).
  3. Jak długo rozkładają się poszczególne grupy śmieci? – rodzice wyjaśniają dzieciom:

- pogięty rysunek (papier) – od 1 do 6 miesięcy

- ogryzek jabłka (bio) – od 1 do 5 miesięcy

- reklamówka (plastik) – nawet 400 lat

- puszka (metal) – 50 lat

- plastikowa butelka (plastik) – od 400 do 450 lat

- słoik (szkło) – nigdy

- gazeta  (papier) – 6 tygodni

- chusteczka higieniczna (papier) – od 2 do 4 tygodni

  1. Zabawa „DOBRZE” (klaśnięcie) – „ŹLE” (tupnięcie). Rodzic czyta zdania a dziecko słucha, klaszcze lub tupie.

Przykładowe zdania:

Zosia wrzuciła pustą puszkę do kosza na szkło.

Paweł na spacerze posprzątał po swoim psie.

Ktoś wyrzucił śmieci do lasu.

Pani wykorzystała ponownie wcześniej w wykorzystane kartki.

Kasia nie dokręciła kranu i wciąż kapie z niego woda.

Dawid podczas zakupów zamiast plastikowych reklamówek używa toreb z materiału.

Tata zaniósł stary telewizor do punktu odbioru elektrośmieci.

Karol rozpakował lizak i rzucił papierek na ziemię.

Asia podczas spaceru po górach zbierała śmieci na szlaku, by go oczyścić.

Mama z Jankiem zbudowali  z niepotrzebnych opakowań zamek dla rycerzy i księżniczek.

 

  1. Słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek pt. „Smog”

 

Po przeczytaniu rozmowa z dzieckiem na temat treści, np.

co to jest smog

czym różni się smog i smok?

jakie są przyczyny smogu?

 

  1. „Wiatraczek” – praca techniczna

 

  1. Dla chętnych – zbuduj z niepotrzebnych opakowań zamek lub domek lub inną budowlę wykorzystując pudełka, tkaninę, kolorowy papier, klej, nożyczki.

Życzę miłej pracy! J Pozdrawiam! J

Pani Gienia J

Data dodania: 2020-04-20 13:30:51
Data edycji: 2020-04-20 14:02:20
Ilość wyświetleń: 425
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej