Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MATERIAŁY DO PRACY Z TYGRYSKAMI 15.04.-17.04.2020.

MATERIAŁY DO PRACY Z TYGRYSKAMI 15.04.-17.04.2020.

TEMAT TYGODNIOWY: „Praca rolnika”

- Karty pracy 3- s.37-40

  1. „Wieś i miasto”- szukanie różnic i podobieństw na bazie zdjęć. Proszę pokazać dziecku zdjęcia terenów wiejskich i miejskich. Można zapytać, których terenów w Polsce jest więcej i pokazać na mapie tereny nizinne.
  2. wieś -miasto

Praca z KP3.37a

  1. „Słoma i siano”- proszę wprowadzić do globalnego czytania wyrazy „siano” i „słoma”. Powiedzieć dzieciom, czym różni się słoma od siana.

- siano- wysuszona trawa, pożywienie dla zwierząt, bardziej miękkie, zielone

- słoma- odpadowy materiał po koszeniu zboża, szorstka, żólta

Można pokazać na zdjęciu.

Praca z KP3. 37b

  1. „Do czego służy strach na wróble?”

 Można zapytać dziecko:

- Do czego służy strach na wróble na polu?

- Kogo ma odstraszać?

- Dlaczego odstrasza się ptaki z pól?

- Co takiego robią?

- Co wyjadają ptaki na polach?

 

 

  1. „Skąd się bierze chleb?”- Można porozmawiać z dzieckiem na temat różnych rodzajów mąki z której pozyskuje się produkty piekarskie. Można zadać pytania:

- Skąd się bierze chleb?

- Czy wszystkie rodzaje pieczywa, które Wam smakowały były zrobione z mąki pszennej?

- Jakiego rodzaju mąki jeszcze wyróżniamy? ( ziemniaczana, żytnia, razowa, kukurydziana, jaglana, lniana)

  1. „Od ziarenka do bochenka”- KP3.38- historyjka obrazkowa
  2. Porozmawiaj z dzieckiem na temat różnych narzędzi i maszyn ogrodniczych oraz bezpieczeństwa podczas ich wykorzystywania. Można pokazać na zdjęciach podstawowe narzędzia rolnicze:

- pług do orania (napowietrzania gleby, odwracania jej wierzchniej warstwy)

- bronę ( do bronowania, wyrównywania powierzchni gleby, działa jak grabie)

- urządzenie do nawożenia, siewnik (do siania)

- dodatkowo proste narzędzia ( motyka, kosa, łopata)

Praca z KP3. 39a,b

  1. „ Czym jest gospodarstwo ekologiczne”- Proszę wytłumaczyć dzieciom, czym charakteryzuje się gospodarstwo ekologiczne. ( Np. zakaz używania chemicznych środków ochrony roślin, nawozów sztucznych, pasz przemysłowych, stymulatorów wzrostu, karmienie zwierząt paszą wyprodukowaną w tym gospodarstwie, używanie nawozów wytworzonych przez hodowane zwierzęta, konieczność zachowania różnorodności gatunków roślin i zwierząt). Pokazać dziecku symbol żywności ekologicznej, omówić i przeliczyć gwiazdki. Praca z KP3. 40

 

Produkty ekologiczne mają unijny symbol listka

 

   ekologia

 

Produkty ekologiczne mają unijny symbol listka

 

  1. Prace plastyczne

- „ Myszy z siana”

Pomoce: koszulki do segregatorów, siano/trawa, druciki kreatywne, kleje, nożyczki, papier kolorowy, pomponiki na nos.

Dzieci wypychają koszulki sianem i przewiązują nitką tak, by powstały myszki. Następnie, doklejają ogonki z drucików kreatywnych, oczy i uszy z papieru, nos z pompona.

myszy

 

  • „Traktor z figur geometrycznych”

 

- Kolorowanka „Traktor”

-

 

  1. Piosenka „Zasiali górale”

https://www.youtube.com/watch?v=WV57FDY8tBs

 

Zasiali górale owies, owies,
Od końca do końca, tak jest, tak jest!
Zasiali górale żytko, żytko,
Od końca do końca wszystko, wszystko!

A mom ci ja mendelicek,
W domu dwa, w domu dwa!
U sąsiada śwarnych dziewuch
Gromada, gromada.
A mom ci ja trzy mendele,
W domu dwa, w domu dwa!
Żadna mi się nie podoba,
Tylko ta, tylko ta!

Zasiali górale owies, owies,
Od końca do końca, tak jest, tak jest!
Pożęli górale żytko, żytko,
Od końca do końca wszystko, wszystko.

A na polu góraleczek
Gromada, gromada,
Czemużeś się wydawała,
Kiejś młoda, kiejś młoda?
Czemużeś się wydawała,
Kiejś mała, kiejś mała?
Będzie z ciebie gospodyni
Niedbała, niedbała!

Życzę miłej pracy

Data dodania: 2020-04-15 11:33:27
Data edycji: 2020-04-15 11:33:43
Ilość wyświetleń: 442
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej