Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MATERIAŁY DO PRACY Z TYGRYSKAMI 20.04- 24.04.2020r.

Temat tygodniowy: „Dbamy o naszą planetę”

- Karty pracy 4 str. 1 – 4b

  1. Czym jest natura? – dzieci wysuwają swoje pomysły

Przykładowe przedmioty: wytwory człowieka – reklamówka, piłka, książka, kredka, długopis, kartka, papierek po cukierku, ścierka, gąbka, skarpetka, zabawka, butelka, puszka itp.

Przykładowe przedmioty naturalne: liście, gałązki, źdźbło trawy, cebulka, jabłko, kwiat, kora, słoma, siano, burak, ziemniak, kamień, orzech, pióro itp.

Dzieci segregują przedmioty naturalne i wytworzone przez człowieka.

Praca z kartą pracy 4 a i b.

  1. Praca plastyczna „Jak człowiek zmienił świat?” – dowolne materiały plastyczne, dzieci dzielą kartkę pionową kreską na pół, po lewej stronie rysują środowisko naturalne, a po prawej zmienione przez człowieka.

Nauka piosenki „Duszki, duszki” - https://www.youtube.com/watch?v=wUfDQQFMhII

  1. Wprowadzenie litery Z, z – praca z kartą pracy 2a i 2b, ozdabianie szablonu litery Z, układanie i szukanie litery Z wśród innych liter, układanie prostych wyrazów.

Omówienie ilustracji – piękny i smutny widok

  1. Jak segregujemy śmieci? – praca z kartą pracy 4a i 4b, 3a i 3b
  2. Co to jest recykling? – rodzic wyjaśnia dziecku co znaczy słowo „recykling” – to zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz ilości odpadów, przetwarzanie odpadów na coś, co można ponownie wykorzystać (ze starego coś nowego).
  3. Jak długo rozkładają się poszczególne grupy śmieci? – rodzice wyjaśniają dzieciom:

- pogięty rysunek (papier) – od 1 do 6 miesięcy

- ogryzek jabłka (bio) – od 1 do 5 miesięcy

- reklamówka (plastik) – nawet 400 lat

- puszka (metal) – 50 lat

- plastikowa butelka (plastik) – od 400 do 450 lat

- słoik (szkło) – nigdy

- gazeta  (papier) – 6 tygodni

- chusteczka higieniczna (papier) – od 2 do 4 tygodni

  1. Zabawa „DOBRZE” (klaśnięcie) – „ŹLE” (tupnięcie). Rodzic czyta zdania a dziecko słucha, klaszcze lub tupie.

Przykładowe zdania:

Zosia wrzuciła pustą puszkę do kosza na szkło.

Paweł na spacerze posprzątał po swoim psie.

Ktoś wyrzucił śmieci do lasu.

Pani wykorzystała ponownie wcześniej w wykorzystane kartki.

Kasia nie dokręciła kranu i wciąż kapie z niego woda.

Dawid podczas zakupów zamiast plastikowych reklamówek używa toreb z materiału.

Tata zaniósł stary telewizor do punktu odbioru elektrośmieci.

Karol rozpakował lizak i rzucił papierek na ziemię.

Asia podczas spaceru po górach zbierała śmieci na szlaku, by go oczyścić.

Mama z Jankiem zbudowali  z niepotrzebnych opakowań zamek dla rycerzy i księżniczek.

 

  1. Słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek pt. „Smog”                                                                                                                                                           
  2. Po przeczytaniu rozmowa z dzieckiem na temat treści, np.

co to jest smog?

czym różni się smog i smok?

jakie są przyczyny smogu?

 

  1. „Wiatraczek” – praca techniczna                                                                                                                                                                                                 
  2. Dla chętnych – zbuduj z niepotrzebnych opakowań zamek lub domek lub inną budowlę wykorzystując pudełka, tkaninę, kolorowy papier, klej, nożyczki.

Życzę miłej pracy! Pozdrawiam! 

 

Data dodania: 2020-04-20 14:00:42
Ilość wyświetleń: 670
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej