Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

MATERIAŁY DO PRACY Z TYGRYSKAMI 30.03.2020r.- 03.04.2020r.

MATERIAŁY DO PRACY Z TYGRYSKAMI 30.03.2020r.- 03.04.2020r.

 

TEMAT TYGODNIOWY- Zwierzęta na wiejskim podwórku.

- Karty pracy 3, str. 28-33

  1. Proszę przeczytać dzieciom wiersz „Na wiejskim podwórku”:          

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki.

               Krowa- łaciate cielątko,

               Koza- rogate koźlątko,

Owca- kudłate jagniątko,

Świnka- różowe prosiątko,

Kurka- pierzaste kurczątko,

Gąska- puchate gąsiątko,

Kaczka- płetwiaste kaczątko,

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.

Tak się bardzo wystraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa- łaciate cielątko

Koza- rogate koźlątko,

Owca- kudłate jagniątko,

Świnka- różowe prosiątko,

Kurka- pierzaste kurczątko,

Gąska- puchate gąsiątko,

Kaczka- płetwiaste kaczątko,

Każda zgubiła swoje dzieciątko.

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.

Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.

Lamentują biedne mamy „Co my teraz robić mamy?”

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki.

Krowę- łaciate cielątko

Kozę- rogate koźlątko,

Owcę- kudłate jagniątko,

Świnkę- różowe prosiątko,

Kurkę- pierzaste kurczątko,

Gąskę- puchate gąsiątko,

Kaczkę- płetwiaste kaczątko,

Znalazło mamę każde dzieciątko.

 

Po przeczytaniu wiersza można zadać dziecku pytania: -Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? -Co wydarzyło się w wierszu?- Kto spowodował kłopoty? – Co zrobił gospodarz?

  1. WPROWADZENIE LITERY „Ł,ł” – str. 29
  2. PRACE PLASTYCZNE:

- „Patyczkowe zagrody”- dzieci rysują kredkami zwierzęta wiejskie, wycinają je i przyklejają się do długich wykałaczek. Na koniec wbijają patyczki w kawałek styropianu i tworzą płotek z patyczków.

- „Ogromna krowa”- dziecko rysuje krowę w rozmiarze XXL na białym brystolu, odciskuje swoją dłonią umoczoną w czarnej farbie na sylwetce krowy tworząc czarne łaty.

- DODATKOW0: https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/malgorzata-wojkowska/psotna-swinka-z-papierowych-talerzykow/?fbclid=IwAR1Dt2-lIEbYJoA2RyRa-P7y3WWxjPootkkGtn13sW6MR_J9Ce5JfsoCD4A

  1. DOŚWIADCZENIE:

- „Przyrządzanie masła w słoiku”- dziecko otrzymuje słoik z zakrętką do którego wlewa tłustą śmietanę, po intensywnym potrząsaniu słoikiem przez kilka minut powstanie domowe masło.

  1. PIOSENKI: Proszę włączyć dziecku piosenki:

- „Kle, kle, kle bocianie”

-„Rolnik sam w dolinie”

-„Stary Donald farmę miał”

 

Życzę miłej i spokojnej pracy z dziećmi,

Pani Benia.

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-03-30 11:27:13
Ilość wyświetleń: 313
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej