Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Materiały do pracy z Tygryskami do 01.05.2020 r

Materiały do pracy z Tygryskami do 01.05.2020 r. (4 dni)

Temat tygodniowy: „Tajemnice książek”

Karta pracy od 4. 5a do 9b

  1. „Do czego nam książki?” – wprowadzenie do tematu, rodzic zachęca dziecko do sformułowania wypowiedzi na podstawie własnych doświadczeń. Rodzic może zadawać dodatkowe pytania np. co to jest książka, z czego jest zbudowana, jakie mogą być i o czym mogą być książki.

 

  1. Wysłuchanie wiersza A. Kamieńskiej i rozmowa na temat treści wiersza.

 

„Książka”

Czemu książka stoi niema?

Może o czym mówić nie ma?

Jej literek czarne rządki

Smutne jak jesienne grządki.

Czemu taka nudna, pusta,

jakby jej zamknięto usta?

Aż tu nagle, moja miła,

niema książka przemówiła.

I gadała, i śpiewała,

czego nie opowiadała!

O przygodach, awanturach,

ptakach, kwiatach, morzach, górach.

Gdzie to wszystko w niej mieszkało?

Jak to wszystko w niej drzemało?

Chyba nie ma o co pytać:

Nauczyliśmy się czytać.

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania: czemu początkowo książka była smutna, czy miała kolorowe obrazki, dlaczego nagle zaczęła być ciekawa, co się zmieniło?

Karta pracy 9a i b

  1. Zajęcia praktyczne „Szpital dla książek”. Dziecko wspólnie z rodzicem „reperuje” zniszczone książki z domowej biblioteczki (klej, taśma, papier do obłożenia). Przypomnienie piosenki pt. „Lubimy bajki”:

https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY

Zabawy z literkami, układanie prostych wyrazów z liter.

 

 

  1. Wysłuchanie opowiadania „Mała książka o książce”.

Rozmowa z dzieckiem na temat treści opowiadania. Praca z kartą pracy 4 - 7 a.

  1. Wprowadzenie litery „F’, „f”. Dziecko rozpoznaje literę wśród innych liter, pisze palcem w powietrzu, na dużej kartce, wymyśla wyrazy na wskazaną literę, podejmuje próby czytania krótkich wyrazów z literą F, układa literę z patyczków.

Praca z kartą pracy 4 – 5a i b.

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne – muzyczno-ruchowe:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gr42HRgpAjg

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

 

 

 

  1. Utrwalenie wiadomości o książce. „Quiz” – dziecko rozpoznają zdania fałszywe i prawdziwe o książce. Można przygotować kartki z napisami:

TAK                                      NIE

 

Rodzic czyta zdanie, a dziecko pokazuje właściwą kartkę.

 

Przykładowe zdania:

 

  • Okładka to zewnętrzna część książki.
  • Autor to osoba, która napisała książkę.
  • Każda książka ma pięć stron.
  • Spis treści to miejsce, gdzie jest umieszczone nazwisko autora.
  • Ilustracja to rysunek w książce.
  • Ilustracje zawsze muszą być kolorowe.
  • Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony.
  • Spis treści pozwala zobaczyć co zawiera książka i na których stronach.
  • Okładka jest w środku książki.

 

  1. Dziecko wykonuje prace plastyczną (rysunek farbami, kredkami) do przeczytanej dowolnej bajki przez rodzica.

 

Miłej i owocnej pracy

Serdeczne pozdrowienia i dużo zdrówka

Data dodania: 2020-04-27 11:33:58
Data edycji: 2020-04-27 11:34:02
Ilość wyświetleń: 445
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej