Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Nauczanie zdalne 06.04-09.04.2021r. '' Wiosna tuż-tuż''

TEMAT TYGODNIA:  “WIOSNA TUŻ- TUŻ”  06.04-09.04.2021

Witajcie Króliczki!

Mam nadzieję, że okres Świąt był dla Was radosny. Bardzo dziekuję za zdjęcia, które przesłaliście do mnie ze swoimi koszyczkami i pisankami. Z pewnością zajaczek wielkanocny o Was nie zapomniał. W tym tygodniu rownież zachęcam Was do pracy z Rodzicami w domu. Jestem pewna, że świetnie sobie pradzicie!

Rozpocznijcie dzień od porannej gimnastyki:

https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo

 

Drodzy Rodzice, zadania proszę rozłożyć na cały tydzień i dostosować do mozliwości dziecka.

W tym tygodniu realizujemy tematykę związaną z pracą rolnika. Pracę z dzieckiem można rozpocząć od zagadki wprowadzającej do dalszych rozmów:

Bardzo ważna jego rola,

Zbiera dobre plony z pola.

Czasem jeździ też ciągnikiem.

Człowiek taki jest …    (rolnikiem)

Proszę zadać dziecku  pytania: Kto to jest rolnik? Jak inaczej go nazywamy? Czym zajmuje się rolnik? Czy każdy rolnik robi to samo? Jak wyglada dzień rolnika?Gdzie najczęściej mieszkaja rolnicy? Jaki zwierzęta mieszkają na wsi? Jak wyglada uprawa warzyw i owoców? Kto jest producentem żywności?

Proszę przeczytać dziecku wiersz:

Bożena Forma

 “W zagrodzie”

Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.

Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.

Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.

Gospodyni w wiadrach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.

Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę.

Proszę zadać dziecku pytania do wiersza:

Jak mówiono na panią rolnik w wierszu? Czym zajmowała się gospodyni?

  • Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy na str. 35
  • „Jakie czynności wykonuje rolnik?”- zabawa naśladowcza

Opowiadamy, jakie czynności wykonuje rolnik, dziecko próbuje je naśladować np. sianie zboża, sadzenie warzyw, pielenie grządek, zbieranie owoców itp. 

  • „Do czego potrzebne są jajka?”- zabawa słownikowa- dzieci wymyślają różne przeznaczenia jajek.
  • „To dom dla…”- rodzic/ opiekun rozpoczyna zdanie, zadaniem dziecka jest dokończenie zdania.

Obora to dom dla…

Buda to dom dla…

Kurnik to dom dla…

Stajnia to dom dla…

Rolnik mieszka w…

  • Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy na str. 38
  • Zachęcam do obejrzenia filmiku edukacyjnego nt. wiejskich zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
  • „Liczymy zwierzęta w gospodarstwie”- zabawa matematyczna

Przygotowujemy liczmany np. zapałki, patyczki, guziki, klocki itp. Zadaniem dzieci jest manipulowanie nimi poprzez dokładanie, odkładanie i rozwiązywanie zadania. (Liczymy w zakresie 8, jeżeli dziecko poradzi sobie w tym zakresie, można zaproponować trudniejszy przykład – wykraczający poza 8.)

- W chlewie stoją 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewie?

- W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni?

- W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem?

- W zagrodzie są 2 świnie, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt  jest w zagrodzie?

  • Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy na str. 37
  • Zachęcam Rodziców i dzieci do wspólnej zabawy ruchowej, którą znajdziecie w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=ktO4iOK0XC0

  • „Koza” - zabawa grafomotoryczna. Proszę przygotować 2 kartki formatu A4, kolorowe kredki. Proszę przeczytać dziecku wierszyk i jednocześnie zademonstrować sposób rysowania poszczególnych elementów wyróżnionych w tekście. Wierszyk powtarzamy kilka razy. Dziecko próbuje wykonać zadanie J

Prostokąt niewielki, a do tego nóżki.

Z prawej strony łebek, a przy nim dwa różki.

Z tyłu krótki ogon, z przodu prosta broda…

Tak!... uparta koza prawie już gotowa!

  • Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy na str. 39
  • “Wiejska zagroda”- dziecko rysuje kredkami wiejską zagrodę.
  • Praca w Zeszycie grafomotorycznym str. 56.
  • Porozmawiajcie o rolniku jako producencie żywności. Proszę poprosić dziecko, aby określiło co produkuje rolnik, po co on to robi, czy praca rolnika jest ważna?

 

ZADANIE DODATKOWE DLA CHĘTNYCH:

Drogie Króliczki, przygotujcie dla Rodziców bądź z Rodzicami  przepyszną kolację z produktów, które wedlug Was mógł wyprodukować rolnik. Mogą to być np.  kolorowe kanapki.

Smacznego !!!

Bardzo mocno Was ściskam i mam nadzieję, że 12 kwietnia znowu się spotkamy w naszej “króliczkowej” sali 

Czekam na Was

Pani Emila;)

 

Data dodania: 2021-04-06 09:55:10
Data edycji: 2021-04-06 10:08:48
Ilość wyświetleń: 153
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej