Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Nauczanie zdalne 12.04-16.04.2021r. ''Jestem kulturalny''

TEMAT TYGODNIA (12.04-16.04-2021)  „Jestem kulturalny”

 

Dzień dobry Kangurki! :)

 

Drodzy Rodzice zadania z kart pracy jak również poniższy materiał rozdzielamy na cały tydzień i dostosowujemy do możliwości dziecka.

 

  1. Na początek zapraszamy Was na wiosenne ćwiczenia artykulacyjne.

  2. Zadania w Kartach Pracy ze strony 28, 29.

  1. Opowiadanie „O żabce, która uwierzyła w siebie”

Marlena Szeląg

       

    Niedaleko stąd istnieje bardzo kolorowa łąka, na której codziennie w letnie wieczory odbywa się nad stawem niezwykły spektakl. Pokaz ten nosi nazwę „Taniec muzyki i światła”. Występują w nim wybitni piosenkarze o wyjątkowych głosach, do których należą najlepsze żabie śpiewaczki, a w rytm muzyki nad tonią wody pięknie prezentują swój taniec najwybitniejsze świetliki. Przygrywa im niesamowita orkiestra świerszczy. Jest ślicznie, nastrojowo, wprost wzruszająco. Dlatego też na te widowiska przychodzą, przylatują czy przypełzają nie tylko mieszkańcy tej łąki, ale i pobliskich lasów, pól czy zagajników. – Jak cudownie! Czyż nie jest to wspaniałe przedstawienie?! – rzekła żaba Honoratka do żabiej koleżanki Rechotki i żabiego kolegi Lucka. – Tak, masz rację, jestem oczarowana! Dziękuję, że mnie zaprosiłaś i tutaj przyprowadziłaś – odpowiedziała Rechotka, która nie mogła oderwać oczu od pokazu. – Rechotko, zamknij buzię, bo otworzyłaś ją tak szeroko, że zaraz mucha ci wpadnie! – śmiał się Lucek. – A daj jej spokój! Niech ogląda! – wtrąciła Honoratka i dodała: – A poza tym… niech jej mucha wpadnie, przynajmniej zje kolację!

            Po tym niesamowitym spektaklu żaba Rechotka była tak niezwykle oczarowana i podekscytowana, że nie mogła usnąć w swoim łóżku pod liściem paproci. Marzyła o tym, by kiedyś zaśpiewać na takim festiwalu. Wtem posmutniała. Wiedziała bowiem, że nie ma wystarczającego talentu. I w tym momencie coś błysło nad jej głową, niczym jakaś spadająca gwiazda z nieba. Rechotka podniosła w górę oczy. Oj, w żadnym wypadku nie była to spadająca gwiazda. – Hej, smutasie! Jestem Elfik Dobra Rada. I jestem tu po to, żeby dać ci dobrą radę! Dlaczego się smucisz? – zapytał wesoło przybysz. Rechotka opowiedziała mu o tym, jak bardzo chciałaby wystąpić kiedyś w spektaklu „Tańca muzyki i światła” i jak wielkie ma marzenie, żeby zaśpiewać nad stawem obok najznakomitszych żabich śpiewaczek. – Nie trać wiary! Uwierz w siebie i spróbuj! Miej wielkie marzenia, one są do spełnienia! – udzielił porady przybysz. – Masz rację, Elfiku. Muszę uwierzyć w siebie. Dziękuję ci za dobrą radę! – Nie ma za co! Pamiętaj. Uwierz w siebie, a wówczas wszystko stanie się możliwe! Pa! – To mówiąc, Elfik zniknął, pozostawiając za sobą jeszcze przez moment świetlisty błysk na ciemnym niebie. Rechotka ucieszyła się i postanowiła uwierzyć we własne możliwości. Przecież gdy była jeszcze małą żabką, to wszyscy chwalili jej delikatny, ale dźwięczny głos. Następnego dnia żaba udała się do nauczycielki muzyki z prośbą o darmowe lekcje śpiewu. Pani Ela była już starszą ropuchą i nie bardzo miała siłę, aby uczyć kogokolwiek śpiewania. Gdy jednak Rechotka opowiedziała jej o swoim wielkim marzeniu, ta w końcu zgodziła się udzielić swojej byłej uczennicy darmowych porad. To był trudny i pracowity rok dla Rechotki. Codziennie z mozołem ćwiczyła śpiew, bo wierzyła, że kiedyś uda jej się wziąć udział w spektaklu „Tańca muzyki i światła”. W końcu nadszedł dzień, kiedy żabka była w pełni przygotowana, aby stać się wybitną śpiewaczką. Pozostało już tylko jedno – zgłosić się na casting do „Studia Artysty”, gdzie co roku, wczesną wiosną wybierano nowych muzyków, śpiewaków i tancerzy do udziału w letnim spektaklu. Żabka była niesamowicie podekscytowana. Gdy nadeszła jej kolej, aby zaprezentować przed srogą komisją umiejętności, zaczęła się bać. W mig jednak przypomniała sobie słowa Elfika i odzyskała wiarę we własne siły, za którą powróciła pewność siebie. Zaczęła śpiewać. Jej głos był tak dźwięczny, melodyjny i lekki, że cała komisja oniemiała z zachwytu. Rechotka bezkonkurencyjnie dostała się do chórku żabich śpiewaczek, tym samym spełniając swoje największe marzenie. Rozpoczęły się dwa miesiące wielkich przygotowywań do pokazu. Gdy festiwal „Tańca muzyki i światła” znowu powrócił, Rechotka, przejęta, ale dumna z siebie, zaśpiewała z innymi żabami najpiękniej, jak umiała. Oczywiście na spektaklu w pierwszym rzędzie na widowni zasiedli przyjaciele żabki – Lucek i Honoratka. Po zakończonym festiwalu rozległy się ogromne brawa, a na niebie błysło coś niesamowicie jasno, niczym spadająca gwiazda. Tak, to był Elfik Dobra Rada. Przyglądał się z wysoka małej żabce, która miała wielkie marzenia i jeszcze większą wiarę w to, że jest w stanie je spełnić.

 

Zadaj dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

  • Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu?
  • W jakim miejscu działa się akcja utworu?
  • Co odbywało się na łące?
  • O czym marzyła Rechotka?
  • Kto pocieszył Rechotkę?
  • Jakiej rady udzielił żabce Elfik?
  • W jaki sposób Rechotka przygotowywała się do wzięcia udziału w spektaklu?
  • Jak myślicie, czy Rechotka wystąpiłaby w spektaklu „Tańca, muzyki i światła”, gdyby nie uwierzyła w siebie?

 

Piosenka – „Była sobie żabka mała”. Zachęcamy do śpiewania z dziećmi.

https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI

 

Kolorowanka – „Żabka”. Możecie pokolorować żabkę online klikając w ten link

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/plazy/zaby lub wydrukować kolorowankę. Kolorowanka będzie do pobrania w plikach.

 

  1. Wiersz - słuchanie wiersza i rozmowa dotycząca jego treści.

 

„Trzy magiczne słowa”

Marlena Szeląg

 

Trzy magiczne słowa

zapamięta moja głowa:

proszę, dziękuję, przepraszam –

do mojego serca zapraszam.

Proszę – mówię, kiedy daję.

Dziękuję – gdy coś dostaję.

A słowo przepraszam powiem,

gdy przykrość tobie zrobię.

 

Zadaj dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

  • O jakich magicznych słowach mówił wiersz?
  • Co trzeba z tymi słowami robić?
  • Kiedy mówimy roszę?
  • Kiedy mówimy dziękuję?
  • Kiedy mówimy przepraszam?

 

Zwróć dziecku uwagę o konieczność używania zwrotów grzecznościowych. Opowiedz, dlaczego należy ich używać.

 

  1. Piosenka– słuchanie piosenki i rozmowa na jej temat. Dzieci znają tekst piosenki, śpiewaliśmy ją w przedszkolu.

 

„Grzeczne słówka”

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

 

Dziękuję, przepraszam i proszę,

trzy słówka, za małe trzy grosze.

I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna

znają te słówka na pewno.

 

Ref.: Trzy słówka, za małe trzy grosze

dziękuję, przepraszam i proszę.

 

To przecież niewiele kosztuje,

gdy powiesz: uprzejmie dziękuję.

 

Korona ci z głowy nie spadnie na pewno,

nawet gdy jesteś królewną.

 

Ref.: Trzy słówka, za małe trzy grosze:

dziękuję, przepraszam i proszę.

Dziękuję… Przepraszam

 

Link z muzyką:

https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM

 

Zadaj dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

  • O czym jest piosenka?
  • Kto ma używać grzecznych słów?
  • Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?

6. Poniżej linki do filmów edukacyjnych dotyczących dobrego zachowania:

 

https://www.youtube.com/watch?v=YPlUtgcMwuE

https://www.youtube.com/watch?v=qFWwTOY9cQI

https://www.youtube.com/watch?v=8PGR50vcJgI

 

  1. Wiersz –słuchanie wiersza i rozmowa dotycząca jego treści.

„Pojemniki” 

Agnieszka Frączek

 

Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!

Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…

Co to takiego? Szklane butelki,

stłuczony spodek i słoik wielki.

Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,

aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…

Co się ukryło w tym pojemniku?

Tubki i kubki, tuzin guzików,

stary abażur… wszystko z plastiku!

Trzeci pojemnik szumi, szeleści…

Muszę zobaczyć, co w nim się mieści…

Karton po butach, notesik w kwiatki

i zabazgrany blok bez okładki,

sterta czasopism, stosik folderów,

bilet do kina… wszystko z papieru!

Trzy pojemniki w kolorach tęczy –

 każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…

O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,

 może coś uda mi się podsłuchać…

 Brzy… Trzrzrz… Szyyy

Już wiem! Rozumiem! Mówią:

„N I E Ł A D N I E

wyrzucać śmieci tak jak popadnie!

Trzeba je najpierw posegregować.

Wtedy nam będą lepiej smakować.”

 

Zadaj dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

  • O czym opowiada autorka wiersza?
  • Co to są śmieci?
  • Jakiego koloru są pojemniki wymienione w wierszu?
  • Co wrzucamy do żółtego pojemnika?
  • Co wrzucamy do zielonego pojemnika?
  • Co wrzucamy do niebieskiego pojemnika?
  • Co trzeba robić ze śmieciami, zanim się je wyrzuci?

Tłumacz i zachęcaj dziecko do segregowania śmieci.

 

  1. Poniżej linki do filmików edukacyjnych dotyczących segregowania śmieci:

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

 

  1. A teraz pora na coś słodkiego ;)

12 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Czekolady – słodkiej zabawy!

  • Na początek poznajcie etapy produkcji czekolady

 https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM&t=43s

  • Zachęcamy Was do zrobienia czekolady na gorąco. Sposób wykonania jest bardzo prosty a przepis znajduje się poniżej.

Czekolada na gorąco

Składniki:

  • 300 ml śmietanki kremówki
  • 400 ml mleka
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 łyżki cukru

Do podania i dekoracji:

  • bita śmietana

Jak przygotować?

  1. Śmietankę i mleko przelej do rondelka, dodaj cukier i cukier waniliowy. Wszystko zagotuj.
  2. Czekoladę drobno pokrój. Wrzuć do rondelka, podgrzewaj cały czas mieszając, aż czekolada się rozpuści.
  3. Podawaj z łyżką bitej śmietany i odrobiną skórki otartej z cytryny lub skórki pomarańczowej.

  • Czas na taniec – „Chocolate choco choco”. Zapraszamy Was do wspólnej zabawy z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

 

Pozdrowienia dla dzieci i rodziców :)

p. Justyna i p. Agnieszka

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2021-04-11 19:20:14
Data edycji: 2021-04-11 19:47:03
Ilość wyświetleń: 692
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej