Witam serdecznie w pierwszym dniu kwarantanny naszego przedszkola, bardzo żałuję, że nie możemy spotkać się, ale mam nadzieję, że będziemy się dobrze bawić. Zapraszam!
Zabawy dowolne dzieci – zabawy konstrukcyjne, plastyczne, tematyczne według według
pomysłów dzieci pod nadzorem rodzica:
• „Zabawki inaczej” – zabawy twórcze. Rodzic udostępnia dzieciom różne materiały plastyczne, odpady ekologiczne. Zadaniem każdego dziecka jest stworzenie zabawki, którą będzie się bawić cały dzień.
• „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez rodzca lub audiobooków. Proponuję przeczytać opowiadanie "Drewniana miska"
https://wlasnalegenda.tumblr.com/post/36151020687
•Zestaw ćwiczeń porannych nr 9
Dzieci ustawiają się w szeregu. Na sygnał rodzica robią w prawo zwrot i maszerują – jedna osoba za drugą. Następnie N. rozdaje każdemu uczestnikowi ćwiczeń woreczek gimnastyczny.
Gdy już wszystkie dzieci mają przybory do ćwiczeń, rodzic przechodzi do właściwych ćwiczeń.
• woreczki gimnastyczne dla wszystkich dzieci, bębenek lub tamburyn
1. Dzieci kładą woreczki na głowach, maszerują z wysoko uniesionymi kolanami tak, żeby woreczek pozostał na głowie. Na hasło: Bocian! – dzieci szeroko rozkładają ręce i podnoszą
jedno kolano do góry, starając się utrzymać równowagę.
2. Pozycja wyjściowa – rozkrok. Dzieci trzymają woreczek w prawej ręce, stojąc w rozkroku.
Na sygnał prowadzącego wykonują następujące polecenia:
a) kładą woreczek na lewym ramieniu i prowadzą prawą dłonią za głowę;
b) dotykają lewym uchem do woreczka przez skłon głowy w lewo;
c) zdejmują woreczek lewą ręką i przekładają na prawe ramię za głową;
d) dotykają prawym uchem do woreczka.
Dzieci powtarzają wszystkie ćwiczenia trzy razy.
3. Dowolna zabawa z woreczkiem – dzieci bawią się woreczkiem i wykonują następujące polecenia:
a) podrzucają woreczek oburącz;
b) podrzucają, klaszczą i chwytają woreczek;
c) podrzucają woreczek pod prawą / lewą nogą;
d) przekładają woreczek za plecami;
e) podrzucają woreczek prawą ręką, chwytają prawą ręką;
f) podrzucają woreczek lewą ręką, chwytają lewą ręką;
g) podrzucają woreczek prawą ręką, chwytają lewą ręką;
h) kładą woreczek na prawej / lewej stopie, podrzucają i łapią go oburącz.
4. Stojąc, dzieci kładą woreczek na głowie, robią powolny przysiad z plecami prostymi i wracają
do pozycji wyjściowej.
• Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9.
1. „Kolorowe kółka” – N. rozdaje dzieciom cztery kolory szarf, każdemu po jednej. Dzieci swobodnie biegają po sali. Na sygnał gwizdka muszą dobrać się kolorami i stworzyć kółko, trzymając się za ręce. • szarfy, gwizdek
2. „Kałuże” – dzieci rozkładają na podłodze szarfy, tworząc z nich kałuże o różnych kształtach.
Dzieci swobodnie biegają po sali, a na sygnał gwizdka wskakują do pierwszej napotkanej
kałuży.
3. „Marsz po linie” – dzieci układają z szarf długą linę na podłodze. Następnie każda osoba,
jedna za drugą, przechodzi po linie, stopa za stopą.
4. „Taniec z szarfą” – dzieci tańczą z szarfami przy akompaniamencie szybkiej muzyki. Wymachują szarfami, podrzucają je w górę, przechodzą przez nimi itp. • CD
5. Dzieci siadają na dywanie na boso, każde dziecko ma przed szarfę. Na sygnał N. podnosi
szarfę raz lewą, raz prawą nogą.
6. Ćwiczenie uspokajające – dzieci siedzą na dywanie, trzymając przed sobą szarfy. Układają
z nich różne wzory: koła, kwadraty, prostokąty. Na koniec każde z dzieci odkłada szarfę
w wyznaczone przez N. miejsce.
•Pieczemy ciasteczka dla babci i dziadka
Jeśli to mozliwe, to zróbcie wspólne pieczenie pierniczków dla babci i dziadka, które będzie można ofiarować im w prezencie.
•Inscenizacja z okazji Dnia Babci i Dziadka
W ramach przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka roześlę informacją SMS link, w którym jest filmik z przedstawienia.
Życzę miłej pracy.Gorąco pozdrawiam.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14