Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

NAUCZANIE ZDALNE 24.01.2022-

  • Piosenka na powitaniE

https://www.youtube.com/watch?v=uhX7ifH9HZE&t=4s

  • I CZĘŚĆ DNIA
    • Zabawy dowolne dzieci – zabawy konstrukcyjne, plastyczne, tematyczne – według pomysłów dzieci pod nadzorem RODZICA
    • „Wędrująca śnieżka” – zabawa w kole. Domownicy siedzą w kole,  rodzic  trzyma piłkę, która w zabawie jest śniegową kulką. Dzieci mają za zadanie podawać ją sobie: obiema rękami bardzo wolno; obiema rękami bardzo szybko; tylko ręką lewą; tylko ręką prawą; wysoko; nisko po podłodze. Nie wolno wypuścić śnieżki z rąk. Kto upuści – na jedno okrążenie odchodzi z zabawy
    lub daje fant, który musi potem wykupić.
    • Zestaw ćwiczeń porannych nr 10 (s. 165).

Uwaga: Jeżeli na zewnątrz nie ma śniegu, rodzic może wybrać do wykonania dowolny zestaw
ćwiczeń porannych nr 1–9.
1. „Marsz trapera” – dzieci wyobrażają sobie, że maszerują po śniegu, wysoko podnosząc kolana, tak aby jak najłatwiej przedostać się przez śnieg.
2. „Polowanie” – każde dziecko wykonuje po trzy kule zpapieru. Rodzic wyznacza cel. Domownicy ustawiają się w rzędzie i kolejno wykonują rzut kulą śnieżną do wyznaczonego celu. Jeśli rzut będzie trafny, dziecko rzuca kolejną kulą. Jeżeli rzut nie będzie celny, dziecko idzie na koniec
rzędu i rzuca kolejna osoba.
3. „Tropy na śniegu” – wycinamy z paiperu ślady, rozkładamy w różnych miejscach, wyznaczając tym samym trasę, jaką dziecko ma pokonać. 

  • II CZĘŚĆ DNIA
    • Na sankach – uważne słuchanie wiersza Bożeny Formy.
    Na sankach
    Bożena Forma
    Wszędzie pełno śniegu,
    kurtki wkładamy
    i na sankach zjeżdżać
    z górki zaczynamy.
    Mróz nas szczypie w nosy,
    wiatr w policzki dmucha.
    Coraz większa wszędzie
    śnieżna zawierucha.
    My się jednak wcale
    zimy nie boimyZimą nikt nie kaszle,
    nikt nie ma anginy.
    Każdy swój organizm
    codziennie hartuje,
    do parku na spacer
    z mamą maszeruje.
    Sanki, narty, łyżwy,
    biegi ścieżką zdrowia
    to sposób, by wcale
    zimą nie chorować.

Rozmowa RODZICA z dziećmi na temat treści wiersza: Jakie sporty zimowe uprawiały osoby z wiersza?; Jak należy się ubrać, gdy idziemy na sanki?; Co to znaczy ciepłe ubrania?; Co to znaczy hartować organizm?; Co jest sposobem na niechorowanie w zimie?

 

• „Zimowe ubrania” – zabawa dydaktyczna. rodzic. ma zgromadzone ubrania z różnych pór roku.
Dzieci nazywają je i klasyfikują w zależności od przydatności w określonej porze roku. Dla zimy
należy przygotować zarówno kożuch, futro, jak i sportową kurtkę czy kombinezon oraz bieliznę termoaktywną. Rodzic przygotowuje napisy do czytania globalnego: wiosna, lato, jesień, zima.
Dzieci wybierają, a następnie nazywają wybrane części garderoby i wybierają te ubrania, które
założyłyby na sanki, łyżwy.
• „Na sanki” – zabawa ruchowa. Domownicy dobrani w pary – stoją jedno za drugim. W rękach
trzymają szarfy – naśladują zaprzęgi. Na sygnał rodzica.: Zaprzęgi! – ruszają bądź hamują. 
• „Zimowa szafa” – zabawa dydaktyczna. Rodzic gromadzi jak najwięcej czapek i szalików. Dzieci
oglądają je i samodzielnie starają się je uporządkować na wiele podzbiorów – np. wszystkie
czerwone, wszystkie zielone czapki, zielone w kropki czapki – w zależności od tego, co uda się
rodzic zgromadzić. Rodzic może samodzielnie wykonać szablony czapek i szalików w różnych kolorach
i wzorach po to, aby można było wyszukiwać wśród nich takie, które posiadają nawet trzy różne
wskazane przez rodzica cechy: kolor, wzór, rodzaj.
• „Co dla kogo?” – zabawa matematyczna. rodzic przyczepia na tablicy cztery różne postacie.
Każdej postaci przyporządkowuje jakiś kolor. Przygotowuje szablony ubrań sportowych po
cztery sztuki w każdym z tych kolorów. Zadaniem dzieci jest odszukać ubrania dla postaci,
szybko je policzyć, porównać liczbę ubrań przy każdej postaci i podpisać je odpowiednią cyfrą.

• „Zimowy rytm” – układanie rytmów z figur geometrycznych. Rodzic układa na tablicy rytm
z figur geometrycznych w zimnych kolorach.Rodzic pyta się dzieci, jaka powinna być kolejna figura
w rytmie (szlaczku). Ułożony rytm z figur geometrycznych dzieci odtwarzają ruchem ciała według schematu: koło – klaśnięcie w ręce;
trójkąt – klaśnięcie w uda; prostokąt – podskok obunóż; kwadrat – tupnięcie.

 

  • III CZĘŚĆ DNIA
    • „Rzucamy śnieżkami” – zabawa ruchowa z elementem celowania. Rodzic przygotowuje hula-
    -hoop, albo tworzy koło ze sznurków. Domownicy ustawiają się w rzędzie (jedno za drugim). Kolejno
    rzucają woreczkiem do obręczy. Jeśli jest możliwość zawieszenia obręczy – tym lepiej. Jeśli nie
    – obręcz leży na podłodze. Każde dziecko za celny rzut otrzymuje punkt. śnieżki wykonujemy z papieru.
    • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 10 – „Olimpiada zimowa” (s. 167).

 

Uwaga: Jeżeli na zewnątrz nie ma śniegu, rodzic może wybrać do wykonania dowolny zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1–9.
Część wstępna
1. „Owce i wilki” – zabawa rozgrzewająca. rodzic dzieli dzieci na dwie grupy, pierwsza drużyna to owieczki, druga to wilki. Owce uciekają do lasu, wilki po paru chwilach zaczynają je gonić. Celne rzuty śnieżką z papieru wilka w plecy, rękę bądź nogi (nigdy w głowę ani twarz) owieczki, eliminują ją z gry.
2. „Lawina” – domownicy rozbiegają się po wyznaczonym terenie. Na sygnał prowadzącego – jedna
osoba, wybrana przez Rodzica goni pozostałe dzieci, łapiąc je dotknięciem ręki. Trafione osoby
pomagają goniącemu.

Część główna
1. „Kto wyżej” – rodzic ustawia przed uczestnikami bryłki śniegu od najmniejszej do największej.
Zadaniem domowników jest pokonanie wszystkich przeszkód. Do zabawy można wykorzystać poduszki.
2. „Śnieżkowe rzuty” – w określonej odległości (w zależność od możliwości dzieci) rodzic  ustawia
cel, do którego dzieci będą rzucać śnieżkami. Na sygnał rodzica dzieci lepią po trzy kule i kolejnow drużynach rzucają do celu. Wygrywa drużyna, która odda najwięcej rzutów.
3. „Bałwankowe zawody” – na sygnał rodzica wszystkie dzieci muszą jak najszybciej zrobić dużego
bałwana z trzech kul śniegowych. Największy i najładniejszy bałwanek wygrywa (kule wykonujemy z papieru).
5. „Wyścigi sań” – na płaskim terenie dzieci dobierają się w pary, jedna osoba siada na sankach,
a druga ciągnie sanie. Na sygnał rodzica zaprzęgi ruszają do wyznaczonego miejsca, następnie dzieci zamieniają się i wracają do linii startu.(sanie zastępujemy kocem)
Część końcowa
1. „Marsz pingwinów po śniegu” – zabawa uspokajająca. Dzieci wyobrażają sobie, że maszerują po śniegu, udając chód pingwina.

 

  • W ramach utrwalenia cyfry i liczby 4, prosze przygotować dzieciom karty pracy. Rysujemy na kartce pętle. W każdej z nich po kilka elementów. Ważne, żeby ta liczba była mniejsza niż4 . Zadanie dla dzieci: Dorysuj w każdej pętli po tyle elementów, żeby w każdej było po 4.  Przygotucie dzieciom kartkę w kratke- próby pisanie cyfry 4.
  • Rodzice, wykorzystajcie czas pobytu z dzieckiem w domu na wykonywanie zadań w książeczkach edukacyjnych.

Życzę miłego dnia i pozdrawiam.

 

Data dodania: 2022-01-24 11:13:26
Data edycji: 2022-01-24 11:13:45
Ilość wyświetleń: 332
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej