Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

NAUCZANIE ZDALNE 24.01.2022-

  • Piosenka na powitaniE

https://www.youtube.com/watch?v=uhX7ifH9HZE&t=4s

  • I CZĘŚĆ DNIA
    • Zabawy dowolne dzieci – zabawy konstrukcyjne, plastyczne, tematyczne – według pomysłów dzieci pod nadzorem RODZICA
    • „Wędrująca śnieżka” – zabawa w kole. Domownicy siedzą w kole,  rodzic  trzyma piłkę, która w zabawie jest śniegową kulką. Dzieci mają za zadanie podawać ją sobie: obiema rękami bardzo wolno; obiema rękami bardzo szybko; tylko ręką lewą; tylko ręką prawą; wysoko; nisko po podłodze. Nie wolno wypuścić śnieżki z rąk. Kto upuści – na jedno okrążenie odchodzi z zabawy
    lub daje fant, który musi potem wykupić.
    • Zestaw ćwiczeń porannych nr 10 (s. 165).

Uwaga: Jeżeli na zewnątrz nie ma śniegu, rodzic może wybrać do wykonania dowolny zestaw
ćwiczeń porannych nr 1–9.
1. „Marsz trapera” – dzieci wyobrażają sobie, że maszerują po śniegu, wysoko podnosząc kolana, tak aby jak najłatwiej przedostać się przez śnieg.
2. „Polowanie” – każde dziecko wykonuje po trzy kule zpapieru. Rodzic wyznacza cel. Domownicy ustawiają się w rzędzie i kolejno wykonują rzut kulą śnieżną do wyznaczonego celu. Jeśli rzut będzie trafny, dziecko rzuca kolejną kulą. Jeżeli rzut nie będzie celny, dziecko idzie na koniec
rzędu i rzuca kolejna osoba.
3. „Tropy na śniegu” – wycinamy z paiperu ślady, rozkładamy w różnych miejscach, wyznaczając tym samym trasę, jaką dziecko ma pokonać. 

  • II CZĘŚĆ DNIA
    • Na sankach – uważne słuchanie wiersza Bożeny Formy.
    Na sankach
    Bożena Forma
    Wszędzie pełno śniegu,
    kurtki wkładamy
    i na sankach zjeżdżać
    z górki zaczynamy.
    Mróz nas szczypie w nosy,
    wiatr w policzki dmucha.
    Coraz większa wszędzie
    śnieżna zawierucha.
    My się jednak wcale
    zimy nie boimyZimą nikt nie kaszle,
    nikt nie ma anginy.
    Każdy swój organizm
    codziennie hartuje,
    do parku na spacer
    z mamą maszeruje.
    Sanki, narty, łyżwy,
    biegi ścieżką zdrowia
    to sposób, by wcale
    zimą nie chorować.

Rozmowa RODZICA z dziećmi na temat treści wiersza: Jakie sporty zimowe uprawiały osoby z wiersza?; Jak należy się ubrać, gdy idziemy na sanki?; Co to znaczy ciepłe ubrania?; Co to znaczy hartować organizm?; Co jest sposobem na niechorowanie w zimie?

 

• „Zimowe ubrania” – zabawa dydaktyczna. rodzic. ma zgromadzone ubrania z różnych pór roku.
Dzieci nazywają je i klasyfikują w zależności od przydatności w określonej porze roku. Dla zimy
należy przygotować zarówno kożuch, futro, jak i sportową kurtkę czy kombinezon oraz bieliznę termoaktywną. Rodzic przygotowuje napisy do czytania globalnego: wiosna, lato, jesień, zima.
Dzieci wybierają, a następnie nazywają wybrane części garderoby i wybierają te ubrania, które
założyłyby na sanki, łyżwy.
• „Na sanki” – zabawa ruchowa. Domownicy dobrani w pary – stoją jedno za drugim. W rękach
trzymają szarfy – naśladują zaprzęgi. Na sygnał rodzica.: Zaprzęgi! – ruszają bądź hamują. 
• „Zimowa szafa” – zabawa dydaktyczna. Rodzic gromadzi jak najwięcej czapek i szalików. Dzieci
oglądają je i samodzielnie starają się je uporządkować na wiele podzbiorów – np. wszystkie
czerwone, wszystkie zielone czapki, zielone w kropki czapki – w zależności od tego, co uda się
rodzic zgromadzić. Rodzic może samodzielnie wykonać szablony czapek i szalików w różnych kolorach
i wzorach po to, aby można było wyszukiwać wśród nich takie, które posiadają nawet trzy różne
wskazane przez rodzica cechy: kolor, wzór, rodzaj.
• „Co dla kogo?” – zabawa matematyczna. rodzic przyczepia na tablicy cztery różne postacie.
Każdej postaci przyporządkowuje jakiś kolor. Przygotowuje szablony ubrań sportowych po
cztery sztuki w każdym z tych kolorów. Zadaniem dzieci jest odszukać ubrania dla postaci,
szybko je policzyć, porównać liczbę ubrań przy każdej postaci i podpisać je odpowiednią cyfrą.

• „Zimowy rytm” – układanie rytmów z figur geometrycznych. Rodzic układa na tablicy rytm
z figur geometrycznych w zimnych kolorach.Rodzic pyta się dzieci, jaka powinna być kolejna figura
w rytmie (szlaczku). Ułożony rytm z figur geometrycznych dzieci odtwarzają ruchem ciała według schematu: koło – klaśnięcie w ręce;
trójkąt – klaśnięcie w uda; prostokąt – podskok obunóż; kwadrat – tupnięcie.

 

  • III CZĘŚĆ DNIA
    • „Rzucamy śnieżkami” – zabawa ruchowa z elementem celowania. Rodzic przygotowuje hula-
    -hoop, albo tworzy koło ze sznurków. Domownicy ustawiają się w rzędzie (jedno za drugim). Kolejno
    rzucają woreczkiem do obręczy. Jeśli jest możliwość zawieszenia obręczy – tym lepiej. Jeśli nie
    – obręcz leży na podłodze. Każde dziecko za celny rzut otrzymuje punkt. śnieżki wykonujemy z papieru.
    • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 10 – „Olimpiada zimowa” (s. 167).

 

Uwaga: Jeżeli na zewnątrz nie ma śniegu, rodzic może wybrać do wykonania dowolny zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1–9.
Część wstępna
1. „Owce i wilki” – zabawa rozgrzewająca. rodzic dzieli dzieci na dwie grupy, pierwsza drużyna to owieczki, druga to wilki. Owce uciekają do lasu, wilki po paru chwilach zaczynają je gonić. Celne rzuty śnieżką z papieru wilka w plecy, rękę bądź nogi (nigdy w głowę ani twarz) owieczki, eliminują ją z gry.
2. „Lawina” – domownicy rozbiegają się po wyznaczonym terenie. Na sygnał prowadzącego – jedna
osoba, wybrana przez Rodzica goni pozostałe dzieci, łapiąc je dotknięciem ręki. Trafione osoby
pomagają goniącemu.

Część główna
1. „Kto wyżej” – rodzic ustawia przed uczestnikami bryłki śniegu od najmniejszej do największej.
Zadaniem domowników jest pokonanie wszystkich przeszkód. Do zabawy można wykorzystać poduszki.
2. „Śnieżkowe rzuty” – w określonej odległości (w zależność od możliwości dzieci) rodzic  ustawia
cel, do którego dzieci będą rzucać śnieżkami. Na sygnał rodzica dzieci lepią po trzy kule i kolejnow drużynach rzucają do celu. Wygrywa drużyna, która odda najwięcej rzutów.
3. „Bałwankowe zawody” – na sygnał rodzica wszystkie dzieci muszą jak najszybciej zrobić dużego
bałwana z trzech kul śniegowych. Największy i najładniejszy bałwanek wygrywa (kule wykonujemy z papieru).
5. „Wyścigi sań” – na płaskim terenie dzieci dobierają się w pary, jedna osoba siada na sankach,
a druga ciągnie sanie. Na sygnał rodzica zaprzęgi ruszają do wyznaczonego miejsca, następnie dzieci zamieniają się i wracają do linii startu.(sanie zastępujemy kocem)
Część końcowa
1. „Marsz pingwinów po śniegu” – zabawa uspokajająca. Dzieci wyobrażają sobie, że maszerują po śniegu, udając chód pingwina.

 

  • W ramach utrwalenia cyfry i liczby 4, prosze przygotować dzieciom karty pracy. Rysujemy na kartce pętle. W każdej z nich po kilka elementów. Ważne, żeby ta liczba była mniejsza niż4 . Zadanie dla dzieci: Dorysuj w każdej pętli po tyle elementów, żeby w każdej było po 4.  Przygotucie dzieciom kartkę w kratke- próby pisanie cyfry 4.
  • Rodzice, wykorzystajcie czas pobytu z dzieckiem w domu na wykonywanie zadań w książeczkach edukacyjnych.

Życzę miłego dnia i pozdrawiam.

 

Data dodania: 2022-01-24 11:13:26
Data edycji: 2022-01-24 11:13:45
Ilość wyświetleń: 392
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej