Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

NAUCZANIE ZDALNE 24.11.2021

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: klocki; różne przedmioty, w tym takie, które dają ciepło; książki lub audiobooki; pomoce do zestawu ćwiczeń porannych nr 6 (s. 40); po trzy sztuki sylwet skarpet, swetrów, sukienek, czapek, szalików, pięć pasków papieru; pudełka z pokrywkami, liczmany; W44, KP2.23–24, kredki, ołówki, Nowi e-Tropiciele (Multialfabet, aplikacja kreślenia cyfry); Monografia liczby 3; materiały plastyczne, klej, kartki, nożyczki; CD1.20; woreczki; kartki ze wzorem litery i, farby, pędzle 

 

I CZĘŚĆ DNIA
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
• Zabawy konstrukcyjne – wykorzystanie powstałych budowli do zabaw tematycznych,
np. w dom. • klocki
• „Co jest ciepłe?” – zabawa badawcza. N. przygotowuje wiele przedmiotów, wśród nich są
takie, które dają ciepło. Dzieci pod nadzorem N. wybierają te, które dają ciepło. • różne przedmioty,
w tym takie, które dają ciepło
• „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub audiobooków.
• książki lub audiobooki
• Powitanka (s. 10).
• Zestaw ćwiczeń porannych nr 6 (s. 40).
• Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Przygotowanie do posiłku – działanie
dzieci.

II CZĘŚĆ DNIA
• „Kiedy jest ciepło, a kiedy jest zimno?” – rozmowa z dziećmi na podstawie ich wiedzy i doświadczeń. N. zadaje pytania: Skąd bierze się ciepło?; Skąd bierze się zimno?; Do czego przydaje
się w domu ciepło, a do czego zimno?; Jakie urządzenia wytwarzające ciepło mogą znajdować
się w domu?; Które z tych urządzeń można dotykać, a których nie i dlaczego?; Jakie urządzenia
wytwarzające zimno mogą znajdować się w domu?; Które z tych urządzeń można dotykać,
a których nie i dlaczego?; Kto z was lubi, kiedy jest ciepło?; A kto lubi, kiedy jest zimno?
• „Ciepło – zimno” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali zgodnie z rytmem podanym przez N. Gdy N. wypowiada słowo, które kojarzy się z ciepłem (np. lato, kaloryfer, zupa),
dzieci kładą się na podłodze i udają opalanie się na kocu. Gdy N. wypowie słowo, które kojarzy
się z zimnem (np. śnieg, lód, łyżwy, ślizgawka), wówczas dzieci skaczą z nogi na nogę, pocierają
ręce i chuchają w dłonie.
• „Policz, ile jest...?” – zabawa dydaktyczna. N. na tablicy przyczepia w pewnym nieładzie
po trzy sztuki takich samych sylwet: skarpet wełnianych, swetrów, sukienek, czapek, szalików oraz
pięć półek (pasków papieru). Dzieci mają ułożyć sylwety na półkach – na każdej półce jeden rodzaj.
Następnie N. zadaje pytania: Ile jest skarpet?; Ile jest…?; Co łączy te wszystkie rzeczy? (są z wełny
i jest ich po trzy). • po trzy sztuki sylwet skarpet, swetrów, sukienek, czapek, szalików, pięć pasków papieru
• „Po trzy” – zabawa dydaktyczna. N. gromadzi kilka pudełek z pokrywkami. Na każdej pokrywce są narysowane trzy kropki. W pudełkach można umieścić dowolne liczmany. Zadaniem
dzieci jest policzyć kropki na pokrywkach pudełek i w każdym pudełku pozostawić tyle rzeczy,
ile jest kropek na pokrywce. Dzieci mogą wykonywać to zadanie w grupach lub indywidualnie.
• kilka pudełek z pokrywkami, liczmany
• „Matematyczne klocki” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem pasków matematycznych z W44. Porównywanie długości pasków odpowiadających liczbie 1, 2 i 3 oraz dopełnianie paskami do 3. • W44
• Prezentacja cyfry 3 na Monografii liczby 3. • Monografia liczby 3

• Praca z KP2.23–24 – wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym
i miarowym. • KP2.23–24, ołówki, kredki, Nowi e-Tropiciele (Multialfabet, animacja kreślenia cyfr)
• Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – zwrócenie uwagi na właściwe ubieranie się
(zgodne z porą roku i warunkami atmosferycznymi).
• Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – utrwalenie zasad bezpieczeństwa. N. umawia się
z dziećmi, że na konkretny sygnał dzieci dobierają się w trójki i ustawiają jedna trójka za drugą.
III CZĘŚĆ DNIA
• „Zimowa moda” – projektowanie zimowych ubrań metodą kolażu. N. przygotowuje różne
materiały. Dzieci dowolnie je dobierają, wycinają i przyklejają na kartce, tworząc zimowe ubranie według własnego pomysłu. Dzieci przygotowują wystawę prac. • różne materiały plastyczne,
klej, kartki, nożyczki
• „Gdzie te igły?” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence. • CD1.20
– Dzieci śpiewają piosenkę.
– Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym w luźnej gromadce. Przed każdym dzieckiem leży woreczek. Dzieci wystukują o woreczek naprzemiennie prawą i lewą pięścią słowa piosenki podzielone na sylaby. • woreczki
– Dzieci słuchają piosenki i w dowolny sposób realizują ruchem jej rytm. Gdy nie wiedzą, jak to
zrobić, mogą naśladować N. (klaskanie, tupanie, rysowanie w powietrzu wymyślonych wzorów).
• „Malowane i” – utrwalanie kształtu litery i. N. odsłania na tablicy wzór litery i. Dzieci przyglądają mu się, opowiadają, z czym im się kojarzy. N. pokazuje prawidłowy sposób rysowania
wzoru. Kilkoro dzieci wodzi palcem po wzorze przy piosence. Pozostałe – obserwują. Następnie wszystkie dzieci kreślą wzór w powietrzu przy piosence. N. rozdaje dzieciom kartki ze wzorem litery i. Dzieci kładą ją na podłodze, kreślą palcem po wzorze z jednoczesnym śpiewaniem
piosenki. Następnie dzieci siadają do stolików. Śpiewając piosenkę, kreślą literę pędzlem z farbą
na wzorze. Na koniec ozdabiają kształt według własnego pomysłu. • kartki ze wzorem litery i, farby,
pędzle, CD1.20

https://www.youtube.com/watch?v=pP5LwJA1Gu0

Rodzice, w związku z tym, że nie macie w domu kart pracy, poćwiczcie z dzieckiem we własnym zakresie pisanie cyfry "3" wykorzystując w tym celu kartki z bloku, zeszyty.

Data dodania: 2021-11-23 22:08:15
Data edycji: 2021-11-23 22:09:49
Ilość wyświetleń: 277
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej