Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

NAUCZANIE ZDALNE 24.11.2021

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: klocki; różne przedmioty, w tym takie, które dają ciepło; książki lub audiobooki; pomoce do zestawu ćwiczeń porannych nr 6 (s. 40); po trzy sztuki sylwet skarpet, swetrów, sukienek, czapek, szalików, pięć pasków papieru; pudełka z pokrywkami, liczmany; W44, KP2.23–24, kredki, ołówki, Nowi e-Tropiciele (Multialfabet, aplikacja kreślenia cyfry); Monografia liczby 3; materiały plastyczne, klej, kartki, nożyczki; CD1.20; woreczki; kartki ze wzorem litery i, farby, pędzle 

 

I CZĘŚĆ DNIA
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
• Zabawy konstrukcyjne – wykorzystanie powstałych budowli do zabaw tematycznych,
np. w dom. • klocki
• „Co jest ciepłe?” – zabawa badawcza. N. przygotowuje wiele przedmiotów, wśród nich są
takie, które dają ciepło. Dzieci pod nadzorem N. wybierają te, które dają ciepło. • różne przedmioty,
w tym takie, które dają ciepło
• „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub audiobooków.
• książki lub audiobooki
• Powitanka (s. 10).
• Zestaw ćwiczeń porannych nr 6 (s. 40).
• Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Przygotowanie do posiłku – działanie
dzieci.

II CZĘŚĆ DNIA
• „Kiedy jest ciepło, a kiedy jest zimno?” – rozmowa z dziećmi na podstawie ich wiedzy i doświadczeń. N. zadaje pytania: Skąd bierze się ciepło?; Skąd bierze się zimno?; Do czego przydaje
się w domu ciepło, a do czego zimno?; Jakie urządzenia wytwarzające ciepło mogą znajdować
się w domu?; Które z tych urządzeń można dotykać, a których nie i dlaczego?; Jakie urządzenia
wytwarzające zimno mogą znajdować się w domu?; Które z tych urządzeń można dotykać,
a których nie i dlaczego?; Kto z was lubi, kiedy jest ciepło?; A kto lubi, kiedy jest zimno?
• „Ciepło – zimno” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali zgodnie z rytmem podanym przez N. Gdy N. wypowiada słowo, które kojarzy się z ciepłem (np. lato, kaloryfer, zupa),
dzieci kładą się na podłodze i udają opalanie się na kocu. Gdy N. wypowie słowo, które kojarzy
się z zimnem (np. śnieg, lód, łyżwy, ślizgawka), wówczas dzieci skaczą z nogi na nogę, pocierają
ręce i chuchają w dłonie.
• „Policz, ile jest...?” – zabawa dydaktyczna. N. na tablicy przyczepia w pewnym nieładzie
po trzy sztuki takich samych sylwet: skarpet wełnianych, swetrów, sukienek, czapek, szalików oraz
pięć półek (pasków papieru). Dzieci mają ułożyć sylwety na półkach – na każdej półce jeden rodzaj.
Następnie N. zadaje pytania: Ile jest skarpet?; Ile jest…?; Co łączy te wszystkie rzeczy? (są z wełny
i jest ich po trzy). • po trzy sztuki sylwet skarpet, swetrów, sukienek, czapek, szalików, pięć pasków papieru
• „Po trzy” – zabawa dydaktyczna. N. gromadzi kilka pudełek z pokrywkami. Na każdej pokrywce są narysowane trzy kropki. W pudełkach można umieścić dowolne liczmany. Zadaniem
dzieci jest policzyć kropki na pokrywkach pudełek i w każdym pudełku pozostawić tyle rzeczy,
ile jest kropek na pokrywce. Dzieci mogą wykonywać to zadanie w grupach lub indywidualnie.
• kilka pudełek z pokrywkami, liczmany
• „Matematyczne klocki” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem pasków matematycznych z W44. Porównywanie długości pasków odpowiadających liczbie 1, 2 i 3 oraz dopełnianie paskami do 3. • W44
• Prezentacja cyfry 3 na Monografii liczby 3. • Monografia liczby 3

• Praca z KP2.23–24 – wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym
i miarowym. • KP2.23–24, ołówki, kredki, Nowi e-Tropiciele (Multialfabet, animacja kreślenia cyfr)
• Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – zwrócenie uwagi na właściwe ubieranie się
(zgodne z porą roku i warunkami atmosferycznymi).
• Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – utrwalenie zasad bezpieczeństwa. N. umawia się
z dziećmi, że na konkretny sygnał dzieci dobierają się w trójki i ustawiają jedna trójka za drugą.
III CZĘŚĆ DNIA
• „Zimowa moda” – projektowanie zimowych ubrań metodą kolażu. N. przygotowuje różne
materiały. Dzieci dowolnie je dobierają, wycinają i przyklejają na kartce, tworząc zimowe ubranie według własnego pomysłu. Dzieci przygotowują wystawę prac. • różne materiały plastyczne,
klej, kartki, nożyczki
• „Gdzie te igły?” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence. • CD1.20
– Dzieci śpiewają piosenkę.
– Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym w luźnej gromadce. Przed każdym dzieckiem leży woreczek. Dzieci wystukują o woreczek naprzemiennie prawą i lewą pięścią słowa piosenki podzielone na sylaby. • woreczki
– Dzieci słuchają piosenki i w dowolny sposób realizują ruchem jej rytm. Gdy nie wiedzą, jak to
zrobić, mogą naśladować N. (klaskanie, tupanie, rysowanie w powietrzu wymyślonych wzorów).
• „Malowane i” – utrwalanie kształtu litery i. N. odsłania na tablicy wzór litery i. Dzieci przyglądają mu się, opowiadają, z czym im się kojarzy. N. pokazuje prawidłowy sposób rysowania
wzoru. Kilkoro dzieci wodzi palcem po wzorze przy piosence. Pozostałe – obserwują. Następnie wszystkie dzieci kreślą wzór w powietrzu przy piosence. N. rozdaje dzieciom kartki ze wzorem litery i. Dzieci kładą ją na podłodze, kreślą palcem po wzorze z jednoczesnym śpiewaniem
piosenki. Następnie dzieci siadają do stolików. Śpiewając piosenkę, kreślą literę pędzlem z farbą
na wzorze. Na koniec ozdabiają kształt według własnego pomysłu. • kartki ze wzorem litery i, farby,
pędzle, CD1.20

https://www.youtube.com/watch?v=pP5LwJA1Gu0

Rodzice, w związku z tym, że nie macie w domu kart pracy, poćwiczcie z dzieckiem we własnym zakresie pisanie cyfry "3" wykorzystując w tym celu kartki z bloku, zeszyty.

Data dodania: 2021-11-23 22:08:15
Data edycji: 2021-11-23 22:09:49
Ilość wyświetleń: 224
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej