Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

NAUCZANIE ZDALNE 25.01.2022

Witam. Na dobre rozpoczęcie dnia rozgrzewka.

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&ab_channel=malocakids

 

  1. „Wędrująca śnieżka” – zabawa w kole. Domownicy siedzą w kole,  rodzic  trzyma piłkę, która w zabawie jest śniegową kulką. Dzieci mają za zadanie podawać ją sobie: obiema rękami bardzo wolno; obiema rękami bardzo szybko; tylko ręką lewą; tylko ręką prawą; wysoko; nisko po podłodze. Nie wolno wypuścić śnieżki z rąk. Kto upuści – na jedno okrążenie odchodzi z zabawy
    lub daje fant, który musi potem wykupić.
  2. Czytankowo-słuchanie audiobooka

https://www.youtube.com/watch?v=nGA2bf2iOJs&ab_channel=MonikaZielinski

 

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 10 (s. 165).

  •  „Marsz trapera” – dzieci wyobrażają sobie, że maszerują po śniegu, wysoko podnosząc kolana, tak aby jak najłatwiej przedostać się przez śnieg.
  •  „Polowanie” – każde dziecko wykonuje po trzy kule zpapieru. Rodzic wyznacza cel. Domownicy ustawiają się w rzędzie i kolejno wykonują rzut kulą śnieżną do wyznaczonego celu. Jeśli rzut będzie trafny, dziecko rzuca kolejną kulą. Jeżeli rzut nie będzie celny, dziecko idzie na koniec
    rzędu i rzuca kolejna osoba.
  •  „Tropy na śniegu” – wycinamy z paiperu ślady, rozkładamy w różnych miejscach, wyznaczając tym samym trasę, jaką dziecko ma pokonać. 

 

4.• Prezent – słuchanie fragmentu opowiadania Anny Kowalskiej.


Prezent
Anna Kowalska
Piotrek wsunął głębiej ręce w kieszenie kurtki i przyspieszył kroku. Na drzewie koło pawilonu
handlowego siedziało mnóstwo wróbli. Ćwierkało głośno. „Grające drzewo” – pomyślał. Minął
ogródki działkowe, przeszedł przez jezdnię i zaczął schodzić ścieżką w dół, ku połyskującej
w zimowym słońcu Wiśle.
Latem usypano tu hałdy piasku wydobytego z dna rzeki przez pogłębiarki. Teraz, zamarznięte
i pokryte grubą warstwą śniegu służyły dzieciom z osiedla do zjeżdżania na sankach. Dziś było tu
wyjątkowo gwarno.
Większe i mniejsze dzieciaki zjeżdżały z piskiem tuż pod stopy mam i babć przytupujących
z zimna na skrzypiącym śniegu.
Piotrek minął rozkrzyczaną gromadę i brodząc w głębokim, sięgającym kolan śniegu, zszedł
na sam brzeg. Rzekę pokrywała gruba warstwa lodu. Było jednak takie miejsce, gdzie mimo mrozu woda nie zamarzła. Pieniła się i szumiała, wypływając silnym strumieniem z szerokiej rury,
kotłowała chwilę i nikła pod lodem.
Znał to miejsce. Nie było tu głęboko. Wyciągnął z tornistra plastikową torbę i metalowe sitko
na długim trzonku. Podciągnął starannie rękawy kurtki i położył się na brzuchu tuż nad wodą.
Wzdrygnął się lekko na myśl o zanurzeniu ręki w lodowatej wodzie. Zacisnął zęby i sięgnął
sitkiem do dna. Wparł się mocno nogami w śnieg, bo sitko stało się ciężkie od mokrego piasku.
I nagle... razem z płatem zlodowaciałego śniegu wpadł do wody.
Przeraźliwe zimno obezwładniło go, namokłe ubranie krępowało ruchy. Przestraszył się.
Krzyknął rozpaczliwie.
Dzieci stojące na szczycie górki spojrzały w stronę rzeki. – Patrzcie, mors, kąpie się w zimie!
– wrzasnął Radek i poszusował na sankach, wzbijając obłok śniegu.
A Monika krzyknęła:
– Mamo, tam ktoś tonie!
Matka Moniki, skacząc przez zaspy, rzuciła się na ratunek. Błyskawicznie zrzuciła kożuch i buty
i zanurzyła się w lodowatej wodzie. Po chwili wyciągnęła na brzeg sinego, półżywego Piotrka.
Nadbiegły inne matki. Z trudem zdjęły mu sztywniejące na mrozie ubranie. Potem, owinięty kocami jak niemowlak,
jechał dokądś na sankach. Było mu wszystko jedno. Ogarnęła go senność. Nie wiedział, w jaki
sposób znalazł się w domu. Miał gorączkę. Spał. Było mu dobrze: ciepło, bezpiecznie. Kiedy
otworzył oczy, widział koło siebie mamę, tatę, Magdę.
Po paru dniach gorączka spadła. Piotr poczuł się dużo lepiej.

 

Rozmowa rodzica z dziećmi na temat treści opowiadania: Gdzie poszedł Piotrek?; Jaką zabawę
wymyślił Piotrek?; Co się stało w trakcie zabawy Piotrka?; Kto pomógł chłopcu?; Jak skończyła
się ta historia?; Jak myślicie, czy Piotrek postąpił właściwie, bawiąc się na zamarzniętej rzece?

 


5.  „Kodeks bezpiecznej zabawy” – burza mózgów, dywanik pomysłów. Rodzic zwraca się do dzieci: Jak myślicie, co należy robić, jak i gdzie się bawić, by nasze zabawy były bezpieczne, by nie
przytrafiały nam się wypadki? Dzieci odpowiadają na pytania, podając swoje pomysły. Rodzic nie komentuje i nie ocenia pomysłów dzieci. Następnie rozdaje dzieciom kartki A4 i prosi, by postarały się narysować swoje pomysły, to, o czym przed chwilą powiedziały. Wyznacza dzieciom czas, np. 10–15 minut. Dzieci rysują. Każde dziecko mówi, jaką sytuację narysowało. Jesli to mozliwe, rodzic także bierze udział w rysowaniu.
Na koniec dzieci naklejają prace na duży, szary papier i nadają im tytuł: Kodeks bezpiecznej zabawy.


6.„Bezpieczna zabawa” – zabawa ruchowa. Rodzic włącza dowolną, wesołą muzykę. Dzieci naśladują czynności wykonywane podczas zabaw na śniegu i lodzie – jazda na łyżwach, rzucanie śnieżkami, lepienie bałwana itp. Na przerwę w muzyce dzieci wstrzymują swoje czynności
i ustawiają się zgodnie z poleceniem rodzica– w rzędzie, szeregu, kole.

 

7. Zabawa rytmiczna

https://www.youtube.com/watch?v=L3fCmxzWG_g&ab_channel=ABCForma-zabawyiszkolenia

 

8. Piosenka- osłuchanie z piosenką "Pora Na Zimowy Sport"

https://www.tekstowo.pl/piosenka,qndel,pora_na_zimowy_sport.html

– Aktywne słuchanie piosenki – podczas słuchania dzieci siedzą wygodnie i wykonują dowolne
ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową.
– Rozmowa na temat treści piosenki – dzieci starają się odpowiadać na pytania rodzica, cytując jej
tekst.
– Dzieci realizują rytm piosenki: klaszczą, tupią, wybijają rytm na woreczkach dwiema złączonymi
rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą.
– Zabawa ruchowa do piosenki – według pomysłu rodzica.
– Analiza słuchowa zdań z piosenki, wydzielanie wyrazów – określanie ich liczby stukaniem
dłonią o podłogę.
– Analiza i synteza słuchowa sylabowa wybranych wyrazów – wyklaskiwanie sylab, liczenie sylab.


9. Praca plastyczno-techniczna "Tafla lodu". Na białej kartce rodzic rysuje linie w róznych kierunkach. Dziecko rozcina kartkę wzdłuż tych linii. W ten sposób powstają puzzle. Nastepnie dzieci składają je w całość, przyklejają do kartki i po wyschnięciu rysują kredka lub farbą zabawy na lodzie.


10.„Robimy bałwanki” – zabawa plastyczna. Rodzic przygotowuje białe płatki kosmetyczne, niebieskie kartki ksero (½ A4), klej, kolorowy papier. Wyjaśnia dzieciom, że będą robiły bałwanki, więc każdemu dziecku będą potrzebne trzy płatki. Dzieci przyklejają płatki na kartkach, z papieru kolorowego wycinają kształt kapelusza lub garnka oraz czarne kółka na oczy i guziki. Naklejają te elementy na płatkach. Na koniec z białego papieru wydzierają zaspy i naklejają na dole niebieskiej kartki, pod bałwanem. 


11. „Po mojej prawej stronie jest…” – zabawa dydaktyczna. Rodzic prosi, aby dzieci podniosły
do góry lewą rękę (przypominając, że jest to ta ręka, która jest po tej stronie, co ich serce).
Dzieci podnoszą lewe ręce, następnie każde dziecko bierze do ręki frotkę i nakłada ją na rękę
lewą. Domownicy siedzą w kole. Zabawę zaczyna rodzic, mówiąc: Po mojej prawej stronie siedzi…, a po
mojej lewej stronie siedzi…. Następnie to samo mówią domownicy – kolejno, aż zabawa zatoczy koło.

 12. Na zakończenie zajęć bajka edukacyjna.

https://www.youtube.com/watch?v=hk1W9z-xkX0&ab_channel=EduKredka

 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.

 

Data dodania: 2022-01-25 10:59:10
Data edycji: 2022-01-25 10:59:20
Ilość wyświetleń: 287
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej