Witam. Na dobre rozpoczęcie dnia rozgrzewka.
https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo&ab_channel=malocakids
https://www.youtube.com/watch?v=knn8aUt9u0c&ab_channel=TwojeAudiobooki
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 10 (s. 165).
4. Zabawy zimą – słuchanie wiersza Bożeny Formy
Zabawy zimą
Bożena Forma
Zimą jeździmy na nartach
oznaczonymi szlakami.
Po ośnieżonym torze
pomkniemy saneczkami.
Jak wielka tafla jeziora
błyszczy lodowisko,
łyżwy nas po nim niosą,
chociaż jest bardzo ślisko.
Mienią się gwiazdki śniegowe,
mróz piękne wzory maluje,
wkoło biało i biało,
zima wszędzie króluje.
Rozmowa rodzica z dziećmi na temat treści wiersza: Jakie zimowe dyscypliny sportowe były wymienione w wierszu?; W jakich miejscach można uprawiać te sporty?; Jakie są wasze ulubione zabawy zimowe?
5. „Zimowe zabawy” – zabawa ruchowa w formie historyjki. Dzieci naśladują ruchem treść opowiadania rodzica.
Pewnego dnia dzieci z przedszkola poszły (dzieci rytmicznie maszerują po dywanie) ze swoją panią na pobliski plac zabaw. Zabrały ze sobą sanki (dzieci naśladują ciągnięcie sanek). Gdy doszły na plac, najpierw się rozgrzały, bo trochę zmarzły po drodze. Roztarły zmarznięte ręce (pocieranie dłoni o siebie i chuchanie), roztarły zmarznięte nogi (pocieranie nóg dłońmi z góry na dół i z dołu do góry). Potem zrobiły 10 pajacyków (dzieci robią 10 podskoków rozkroczno-zwartych) i zaczęły zabawę. Weszły na górkę razem z sankami (wolny, ciężki marsz), wsiadły na sanki i szybko zjechały na dół (lekki bieg na palcach). I znowu weszły pod górkę (wolny, ciężki marsz) i szybko zjechały (lekki bieg na palcach). I jeszcze raz weszły pod górkę (wolny, ciężki marsz) i szybko zjechały (lekki bieg na palcach). Potem lepiły bałwana. Utoczyły pierwszą kulę – była bardzo duża (dzieci pochylone toczą kulę z wyraźnym trudem), potem drugą, którą postawiły na tej pierwszej (dzieci naśladują dźwiganie ciężkiej kuli), a na koniec
utoczyły (dzieci naśladują toczenie kuli) jeszcze jedną kulę i postawiły ją (dzieci podnoszą obie ręce do góry, naśladując kładzenie kuli wysoko) na samej górze. Potem zrobiły bałwankom oczy (dzieci rysują małe kółeczka palcem wskazującym ręki wiodącej przed sobą w powietrzu), usta (rysują półkole) i guziczki (rysują małe kółka z góry na dół, jedno pod drugim). Dzieciom zrobiło się chłodno, więc się rozgrzały, robiąc 10 pajacyków (pajacyki w wykonaniu dzieci). Następnie rzucały śnieżkami do celu, czyli w stary i gruby pień drzewa (dzieci naśladują lepienie kulek i rzut). Zmarzły im ręce i zaczęły je rozgrzewać (pocieranie dłoni i chuchanie). Jednak nadal ręce były trochę zmarznięte, więc dzieci mocno zaklaskały (dzieci klaszczą), zrobiły 10 piąstek (zaciskanie i otwieranie dłoni) i 10 wachlarzyków (dzieci wykonują wachlarzyki). Nagle Pani zapowiedziała powrót do przedszkola. Dzieci szybko ustawiły się w pary (dzieci dobierają się w pary i ustawiają para za parą) i wesoło maszerując, powróciły do przedszkola (dzieci rytmicznie maszerują w kolumnie).
6. Na sankach – słuchanie opowiadania Bożeny Formy.
Na sankach
Bożena Forma
Romek i Kasia zjeżdżali z górki na sankach. Ile było śmiechu i radości. Nagle pojawił się Piotruś.
Wskoczył na sanki Kasi i zniknął za zakrętem. Łzy popłynęły po policzkach dziewczynki.
– Zaczekaj! – wołała.
Tymczasem Piotruś jechał coraz prędzej. Mijając Ewę, zerwał jej czapkę z głowy.
– Ha, ha, ha – śmiejąc się na cały głos, wymachiwał nią na wszystkie strony.
Nagle poczuł ostry ból na twarzy. Kolczaste gałęzie rozerwały nogawkę spodni.
– Nie potrafię się zatrzymać! Ratunku! Pomocy! – wołał przerażony chłopiec.
Nadjechała Ewa.
– Zaraz ci pomogę – nie wiem tylko, czy dam radę.
– Co się stało? – tuż za Ewą pojawili się Romek i Kasia.
Dzieci pomogły Piotrusiowi wydostać się z ostrych krzewów.
– Nic cię nie boli? – pytały, otrzepując go ze śniegu.
– Ojej, popatrz, rozerwane spodnie – zmartwiła się Kasia.
Chłopiec opuścił głowę.
– Przepraszam, chcecie mi pomóc, a ja zachowywałem się tak niegrzecznie. – Oddał Ewie
czapkę, a Kasi – sanki.
Dzieci spoglądały przez chwilę na Piotrusia.
– No, już dobrze, siadaj za mną – zawołał Romek.
– Jedziemy dalej – dzieci pomknęły w dół, wesoło pokrzykując.
Rozmowa rodzica z dziećmi na temat treści opowiadania: Jakie postacie występowały w opowiadaniu?; Kto przeszkodził w zabawie Kasi i Romkowi?; Komu jeszcze dokuczył Piotruś?; Jak się skończyła jego szybka jazda sankami?; Jak na koniec zachował się Piotruś, a jak inne dzieci?
7. Zabawy ruchowe z elementem rywalizacji.
– „Slalom narciarski” – dzieci udają, że mają w rękach kijki i naśladują ruchem zjazd slalomem
na nartach, omijają ustawione przeszkody raz z lewej, raz z prawej strony.
– „Wyścig panczenistów” – dzieci przyjmują pozycję na lekko ugiętych nogach z rękami założonymi na plecy. Naśladują ruchem jazdę szybką na łyżwach.
– „Zjazd na sankach” – dzieci mają „jabłka" do zjeżdżania po śniegu, siadają na nich i, odpychając
się nogami, naśladują jazdę na sankach.
8. „Na sankach” – rysowanie historyjki obrazkowej do opowiadania. Rodzic dzieli domowików na zespoły. Każdy zespół ma narysować jedną ilustrację.
1. Zgodna zabawa Kasi i Romka.
2. Piotruś zabiera sanki Kasi i czapkę Ewie.
3. Płaczący Piotruś w krzakach.
4. Wspólna zabawa wszystkich dzieci.
Prezentacja wszystkich wykonanych rysunków zgodnie z kolejnością w opowiadaniu
9. Zabawa rytmiczna.
https://www.youtube.com/watch?v=gMHz8f4uuf8&ab_channel=ABCForma-zabawyiszkolenia
10. Praca plastyczna- malowanie na niebieskim kartonie "Moja ulubiona zabawa na śniegu"
11.Zabawa rytmiczna
12. Utrwalenie słów i melodii pisoenki "Pora Na Zimowy Sport"
https://www.tekstowo.pl/piosenka,qndel,pora_na_zimowy_sport.html
13. Film edukacyjny "Bezpieczne ferie zimowe"
https://www.youtube.com/watch?v=aopUXZvp24Q&ab_channel=Kamlotki
Życzę miłego dnia. Pozdrawiam dzieci i ich rodziców.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14