Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

NAUCZANIE ZDALNE- 27.01.2022

Witam. Na dobre rozpoczęcie dnia zabawa rytmiczna.

https://www.youtube.com/watch?v=e_qsWae-jYQ&ab_channel=WYGIBASYTV-piosenkidladzieci

 

  1. Czytankowo- słuchanie bajki "Bajka o złości"

https://www.youtube.com/watch?v=AeCIBs7D8ec

 

2. Zestaw ćwiczeń porannych

  • „Marsz trapera” – dzieci wyobrażają sobie, że maszerują po śniegu, wysoko podnosząc kolana, tak aby jak najłatwiej przedostać się przez śnieg.
  •  „Polowanie” – każde dziecko wykonuje po trzy kule zpapieru. Rodzic wyznacza cel. Domownicy ustawiają się w rzędzie i kolejno wykonują rzut kulą śnieżną do wyznaczonego celu. Jeśli rzut będzie trafny, dziecko rzuca kolejną kulą. Jeżeli rzut nie będzie celny, dziecko idzie na koniec
    rzędu i rzuca kolejna osoba.
  •  „Tropy na śniegu” – wycinamy z paiperu ślady, rozkładamy w różnych miejscach, wyznaczając tym samym trasę, jaką dziecko ma pokonać. 

 

3. „Wyścigi sanek” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje szablony sanek (5) , każda para sanek w innym kolorze. Przyczepia je z lewej strony tablicy, gdzie jest umieszczony napis: START. Z prawej strony tablicy – napis: META. Rodzic  przygotowuje 25 kółek. Rodzic mówi do dzieci: Kółka to dzieci – proszę posadźcie na sankach dzieci tak, aby na każdych sankach było tyle samo dzieci. Następnie rodzic prezentuje dzieciom, w jakiej kolejności na metę wjeżdżały sanki. I zadaje pytania: Które na metę wjechały sanki, np. niebieskie? Tak same pytania zadaje w odniesieniu
do wszystkich kolorów sanek. Na koniec rodzic zadaje pytania: Ile było razem sanek?; Ile dzieci siedziało na każdych sankach? Zabawę mozna przeprowadzic na podłodze.

4.  „Po pięć” – zabawa dydaktyczna. Rodzic gromadzi kilka pudełek z przykrywkami. Na każdej przykrywce jest narysowanych po pięć kropek. W pudełkach można umieścić dowolne liczmany. Zadaniem dzieci jest policzyć kropki na przykrywkach pudełek i w każdym pudełku pozostawić tyle rzeczy, ile jest narysowanych kropek na przykrywce.

5.Oglądanie bajki- wprowadzenie do cyfry i liczby 5

https://www.youtube.com/watch?v=z0vpf-FLd0I&ab_channel=Rafa%C5%82G%C5%82ogowski

 

6. Zadanie dla dzieci.

Przygotujcie dzieciom kartkę. Narysujcie na niej 5 pętli, a w każdej dowolną ilość elementów. Liczba elementów nie może

przekraczać 4.Polecenie dla dzieci- Dorysuj tyle elementów, aby w każdej pętli było po 5.

Zademonstrujcie dzieciom, jak wygląda cyfra 5. Pokażcie krok po kroku, jak należy ją pisać.

Zadanie dla dzieci- Próby pisania cyfry 5.

 

7. Zabawa matematyczna- Kierunki i przestrzeń 

https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk&ab_channel=WPODSKOKACH

 

8. Zabawa plastyczna- Jak narysować lwa z 5.

https://www.youtube.com/watch?v=r6cKypsbUuc

 

9. Zabawa rytmiczna- "Kiedy prószy śnieg"

https://www.youtube.com/watch?v=DszqsQfxJDA

 

10. Ćwiczenia utrwalające przeliczanie w zakresie 10.

https://www.youtube.com/watch?v=JlXSMBAFt-A

 

11. „Bezpieczna zabawa” – zabawa ruchowa. Rodzic włącza dowolną wesołą muzykę. Dzieci naśladują czynności wykonywane podczas zabaw na śniegu i lodzie – jazda na łyżwach, rzucanie śnieżkami, lepienie bałwana itp. Na przerwę w muzyce dzieci wstrzymują swoje czynności
i ustawiają się zgodnie z poleceniem rodzica – w rzędzie, szeregu, kole, parami, trójkami, piątkami, z prawej strony lub z lewej strony rodzica. 

 

12. Film edukacyjny "Sporty zimowe"

https://www.youtube.com/watch?v=JnfUtdJkLbo

 

13. Film edukacyjny "Bezpieczne ferie zimowe"

https://www.youtube.com/watch?v=XyivshRxLJU

 

14. Utrwalenie słów i melodii piosenki "Pora Na Zimowy Sport"

https://www.tekstowo.pl/piosenka,qndel,pora_na_zimowy_sport.html

 

15. Po ciężkiej pracy pora na bajeczkę.

https://www.youtube.com/watch?v=ei8mOp0oGD8

 

Życzę miłego dnia i pozdrawiam.

Data dodania: 2022-01-27 09:58:17
Data edycji: 2022-01-27 09:58:24
Ilość wyświetleń: 179
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej