Nauczanie zdalne 6 – 9 kwietnia 2021
W dalszym ciagu realizujemy tematykę dotyczącą tradycji, utrwalamy wiadomości na temat Wielkanocy.
Ćwiczenia poranne z poprzedniego tygodnia
Wysłuchanie opowiadania „Bazie i palma” Urszuli Kamińskiej
rodzic zadaje pytania: Dokąd poszły przedszkolaki na spacer? Jakie kotki zobaczyły podczas spaceru? Na jakim drzewie rosły bazie? Dlaczego dzieci nie zerwały gałęzi? Jaka niespodzianka czekała na dzieci w przedszkolu? Co wydarzyło się w przedszkolu, gdy wszystkie dzieci poszły do domu? Jak myslicie, jak czuły się bazie po rozmowie z palmą daktylową? Co stało się następnego dnia? Jak zachowały się bazie w stosunku do palmy daktylowej?
„Spełnione marzenie” - zabawa parateatralna. Dzieci w trakcie czytanego (drugi raz) tekstu ilustrują mimiką i ruchem scenki – nie mówią.
Karty Pracy 3, s. 50, 51, 52
„Pisankowe przygody” - zabawa językowa. Rodzic, dziecko, członkowie rodziny siedzą w kole, lub przy stole. Jedna osoba trzyma w ręku jajko (może być papierowe) i zaczyna opowiadać historię, np. Było sobie jajko, które się bardzo nudziło. Przekazuje osobie z prawej strony, a ta powtarza zdanie i dokłada swoje. Zabawa kończy się gdy wszyscy powtórzą treść opowiadania i dołożą swoje zdania. Gdy opowiadanie będzie dłuższe, wszyscy pomagają w powtarzaniu zdań.
„Przygoda jajka” - zabawa plastyczna. Dziecko rysuje ilustracje do stworzonego opowiadania, tworzy z rodzicami kartę tytułową, dziurkaczem robią dziurki, by związać kartki za pomocą sznurka i związać je w książeczkę.
„Zajączek” - zabawa plastyczna z wykorzystaniem Karta Pracy 3, s.63
„Jajka do koszyka” - zabawa ruchowa z elementem rzutu. Dzieci stają w odległości około
2 m od koszyka (jakiegoś pojemnika” i wrzucają zgniecione w kule gazety lub kartki.
Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu Liczenie s. 59
Kolorowanie obrazka zgodnie z kodem. Wypowiedzi dzieci na temat obrazka. Budowanie zdań poprawnych gramatycznie. Liczenie 60
Rysowanie obrazka po śladzie, przeliczanie figur geometrycznych, Liczenie 61
Zabawy muzyczno – ruchowe, rozruszanki proszę wykorzystać z pierwszego tygodnia.
Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, utrwalanie rytmów, ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, rysowanie pośladzie, doskonalenie umiejętności wycinania, Karta Pracy 3, s.52, 53, 54,55, 56, tej części książki nie przynosicie do przedszkola.
ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY IMAM NADZIEJĘ, ŻE ZOBACZYMY SIĘ 12 KWIETNIA
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14