„MALEŃSTWA”
PAŹDZIERNIK:
Tematy tygodnia:
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
* Koncentrowanie uwagi na innych osobach.
* Uczestniczenie w zabawach integracyjnych, w kole, ze śpiewem, itp.
* Odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły.
* Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
* Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
* Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
* Rozwijanie umiejętności składania obrazków z części.
* Kształtowanie umiejętności porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
* Zachęcanie do aktywnego współdziałania podczas przygotowywania różnorodnych potraw – próbowanie własnych wyrobów.
* Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
* Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: park, las, borowik, maślak, cebula, mama, tata
* Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
* Rozwijanie zainteresowania pracą weterynarza, leśniczego.
* Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych.
* Nauka piosenek i pląsów.
* Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
* Kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt.
* Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym.
* Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach wymagających przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.
* Zachęcanie do szukania wsparcia w sytuacjach dla dziecka trudnych.
Zadania do codziennej realizacji:
* Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.
* Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
*Zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia.
* Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
* Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy.
* Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.
Piosenki:
Toczą się kasztanki trzy
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
hop, la, la.
Dwa wesołe, jeden zły,
hop, la, la.
To dlatego złoszczę się,
hop, la, la.
Bo nikt nie chce zabrać mnie,
hop, la, la.
hop, la, la.
Już, kasztanku, jesteś nasz,
hop, la, la.
Śmieje się kasztanek w głos,
hop, la, la.
Z nim kasztanków cały stos,
hop, la, la.
Moja wesoła rodzinka
sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk
zawsze razem się trzymamy.
I choć czasem czas nas goni,
my jak palce jednej dłoni.
Ref.: Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój mały świat.
Dużo słońca, czasem grad,
to wesoły jest mój świat.
ja do mamy się przytulę.
Tato kocha, lecz inaczej,
uspokaja, kiedy płaczę.
Ref.: Mama, tata…
siedzę w kącie, bo się boję.
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje.
Ref.: Mama, tata…
wszyscy sobie pomagamy.
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu.
Ref.: Mama, tata…
Wiersze:
A to kapelusz
Hanna Ożogowska
Miły muchomorku,
powiedzieć mi musisz,
gdzie kupiłeś taki
śliczny kapelusik?
– Moja wiewióreczko,
chętnie ci odpowiem:
ja go nie kupiłem,
wyrósł mi na głowie.
Jeż
Iwona Salach
W suchym lesie mieszka jeż
Chcesz zobaczyć – to się śpiesz,
Pod gromadką liści śpi,
Gdy słoneczko złote lśni.
Jabłek nigdy nie zajada,
Chętnie złapie zaś owada.
I poluje tylko nocą,
Kiedy gwiazdki już migocą.
Gdy nastaje sroga zima
Jeżyk drzemkę rozpoczyna.
Budzi się zieloną wiosną,
Kiedy młode trawki rosną.
„MALEŃSTWA”, które mają urodziny w październiku :
OLEK S.
OLIWIA
NIKODEM R.
MARIA
Kalendarz przedszkolny w Maleństwach
Październik :
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14