Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Październik

PAŹDZIERNIK U TYGRYSKÓW



TEMATY TYGODNIOWE:

I W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

II JESIENIĄ W PARKU

III JESIENIĄ W LESIE

IV PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Posługiwanie się imionami kolegów.

  • Rozwijanie sprawności fizycznej.

  • Aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą.

  • Kształtowanie umiejętności współpracy w zabawie.

  • Stosowanie się do umów i reguł w zabawach.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

  • Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu.

  • Posługiwanie się pojęciami oznaczającymi nastrój i emocje.

  • Kształtowanie umiejętności określania nastroju na podstawie mimiki i mowy ciała.

  • Kształtowanie umiejętności dokonywania oceny sytuacji i zachowania.

  • Kształtowanie percepcji słuchowej – wyróżnianie i przeliczanie wyrazów i sylab w zdaniu.

  • Kształtowanie myślenia logicznego.

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości.

  • Rozwijanie ekspresji twórczej.

  • Kształtowanie umiejętności pracy w małych zespołach.

  • Rozwijanie umiejętności językowych – poprawne wypowiadanie się pod względem logicznym i gramatycznym. Kształtowanie słownika dzieci.

  • Rozpoznawanie i nazywanie elementów na podstawie definicji – rozwiązywanie zagadek.

  • Rozwijanie zainteresowania czytaniem.

  • Rozwijanie spostrzegawczości – uzupełnianie brakujących elementów w rysunku.

  • Kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejsce.

  • Przygotowanie dzieci do rozpoznawania i nazywania zmysłów. Rozwijanie doznań sensorycznych.

  • Rozwijanie ciekawości poznawczej.

  • Kształcenie umiejętności właściwego i dokładnego mycia rąk.

  • Rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej.

  • Kształcenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania.

  • Rozwijanie umiejętności kontynuowania i układania prostych rytmów.

 

Wydarzenia

Dzień Dziewczynki

Dzień Edukacji Narodowej

Dzień Chleba

Dzień Owoców i Warzyw

Dzień Kundelka

Dzień Dyni

 

Piosenki

Wiatr psotnik”

1. Wiatr zapukał w okno, do dzieci:
“Halo, hej starszaki, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach,
przyjdę do Waszego przedszkola”
Refren.
Nie! nie! nie!
Wietrzyku - Psotniku
- masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez Ciebie cóż zrobi jesień?

2. Wiatr zapukał w okno, leciutko

Bez Was dzieci trochę mi smutno.

Nie chce mi się gwizdać i biegać

wolę trochą z wami pośpiewać”

 

Spotkały się listeczki”

Spotkały się listeczki
pod drzewem na polanie,
podały sobie rączki
na miłe powitanie.
Wtem psotny wietrzyk powiał
i wszystkie z nim listeczki
Wirują już wesoło
w rytm jesiennej poleczki.
Hopsa – hej trala, la
Wiatr jesienną polkę gra.
Listeczki się zmęczyły
usiadły na polanie.
Wiatr także chciał odpocząć
więc przerwał swe dmuchanie.
Lecz długo nie próżnował
i wszystkie z nim listeczki
wirują już wesoło
w rytm jesiennej poleczki.
Hopsa – hej trala, la
Wiatr jesienną polkę gra.

 

Małe czerwone jabłuszko”

Tańczy pod drzewem i gruszką.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła

 

Ogórek wąsaty”

1. Wesoło jesienią
W ogródku na grządce,
Tu ruda marchewka, tam strączek.
Tu dynia jak słońce,
Tam główka sałaty,
A w kącie ogórek wąsaty.

Ogórek, ogórek, ogórek
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały.
Zielony, zielony jest cały.
Ogórek, ogórek, ogórek
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały.
Zielony, zielony jest cały.

2. Czasami jesienią
Na grządce w ogrodzie
Deszczowa pogoda przychodzi.
Parasol ma w ręku
Konewkę ma z chmurki
I deszczem podlewa ogórki.

Ogórek, ogórek, ogórek
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały.
Zielony, zielony jest cały.
Ogórek, ogórek, ogórek
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały.
Zielony, zielony jest cały.

Ogórek, ogórek, ogórek
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały.
Zielony, zielony jest cały.
Ogórek, ogórek, ogórek
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały.
Zielony, zielony jest cały.

 

Data dodania: 2022-10-02 13:05:56
Data edycji: 2022-10-02 13:06:08
Ilość wyświetleń: 152
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej