Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Październik

SÓWKI PAŹDZIERNIK  

 

TEMATY TYGODNIOWE:  

I W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH 

II JESIENIĄ W PARKU 

III JESIENIĄ W LESIE 

IV PRZYGOTOWANIA DO ZIMY 

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze: 

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne  zabawy z powitanką. 
  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w  trakcie spacerów. 
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach,  w szafkach indywidualnych w szatni. 
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki. Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i  warzyw. 
  • Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w  codziennej diecie. 
  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły. 
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w  parku, w lesie, w gospodarstwie domowym. 
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach  możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania  ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów. 
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M;  nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech. Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części,  czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy. Nauka piosenek i pląsów. 
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy  piosenkach znanych dzieciom.
  • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i  muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i  dowolnych prac plastycznych. 
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego. 
  • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw  ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych. 
  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach  ruchowych. 
  • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami  porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci. 
  • Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych, drzew. Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod  względem gramatycznym i logicznym. 

Zadania do codziennej realizacji: 

  • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie  i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i  zainteresowaniami. 
  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 3, 4. 
  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 3, 4. 
  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie,  nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych. 
  • „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub  słuchanie audiobooków. 

Zajęcia dodatkowe: 

  • Język angielski - środa, czwartek  
  • Religia – czwartek. 
  • Programy. 

Urodziny: 

  • Olek 
  • Nikodem 
Data dodania: 2023-10-08 11:46:17
Data edycji: 2023-10-08 11:46:40
Ilość wyświetleń: 61
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej