Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Październik

 „SÓWKI”

PAŹDZIERNIK

 

Tematy tygodniowe:

                                      

  1. Bezpiecznie na drodze
  2. Nasze zwierzaki
  3. Jesienny las
  4. Przygotowania do zimy

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Zna swoje imię i nazwisko, wie, gdzie mieszka
  • Potrafi określić znaczenie świateł na sygnalizatorach świetlnych
  • Wie, jak należy bezpiecznie przechodzić przez ulicę
  • Nawiązuje pozytywne relacje rówieśnicze, odczuwa przynależność do grupy
  • Koncentruje się przy czytaniu tekstów literackich, opowiadaniu nauczyciela
  • Rozwiązuje zagadki
  • Opowiada historyjki przedstawione na obrazkach
  • Udziela płynnych odpowiedzi na pytania
  • Dzieli wyrazy na sylaby
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E
  • Wysłuchuje podane głoski w wyrazach
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3
  • Przelicza elementy
  • Określa wielkość i położenie elementów
  • Klasyfikuje przedmioty wg jednej lub dwóch cech
  • Układa przedmioty zgodnie z podanym rytmem
  • Rozróżnia figury geometryczne
  • Wykonuje prace konstrukcyjne
  • Śpiewa piosenki
  • Ma poczucie rytmu i chętnie bawi się przy muzyce
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
  • Rozróżnia emocje przyjemne i nieprzyjemne i radzi sobie z nimi
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Opowiada o zwierzętach hodowanych w domach i ich potrzebach
  • Wie, czym zajmuje się weterynarz oraz osoby wykonujące zawód policjanta, lekarza, strażaka
  • Wie, że zwierzęta mają zdolność odczuwania, przejawia wobec nich troskę i życzliwość
  • Wymienia zwierzęta żyjące w lesie, określa jak przygotowują się do nadejścia zimy
  • Rozpoznaje zmiany zachodzące w przyrodzie wraz z nadchodzącą późną jesienią
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Współtworzy i respektuje zasady zabawy w grupie, współdziała z innymi dziećmi
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje różne formy ruchu

 

 

Zajęcia dodatkowe

  • Język angielski – wtorek i czwartek
  • Religia – czwartek
  • Rytmika - czwartek
  • Programy do realizacji

 

Wierszyk i piosenki

„Psotny deszczyk”                            

1.Psotny deszczyk dzisiaj pada,

 bajki swoje opowiada.

 Skacze sobie po trawniku,

 chlapie wodą na chodniku.

 Wyjdę z domu i zobaczę,

 jak ten psotny deszczyk skacze.

Ref.: Patrzę, a tu kap, kap, kap.

 Deszczyk mi do ucha wpadł.

 Na wiewiórki ogon – plusk!

 Na gawrona piórka – chlust!

 Tu kropelka, tam kropelka,

 na samochód, na wróbelka.

 Kap, kap, kap,

 kap, kap, kap.

 Psotny deszczyk dzisiaj spadł

2.Mokro w mieście, mokro w lesie.

Deszczyk zimne krople niesie.

 Tutaj chlapie i tam chlapie,

 już z wysiłku prawie sapie!

 A ja dziś bez parasola

 idę w deszczu do przedszkola.

Ref.: Patrzę, a tu kap, kap, kap…

 

„Jesienna zagadka”

Zagadkę zadam ci i powiedz mi, czy wiesz,

 co jesienią robi wiewiórka, bocian oraz jeż.

 Co jesienią robi wiewiórka, bocian oraz jeż.

1.Wiewiórka w dziupli przysiadła

 i liczy swe zapasy, bo zimą będzie je jadła, gdy śnieg pokryje lasy.

 Czas jesieni wszystko zmieni,

 posmutnieje świat,

 lecz zagadka rozwiązana!

 Tak, tak, tak, tak, tak!

Ref.: Zagadkę…

2.Bociany mówią, że gniazdo nieczynne jest do wiosny,

 bo lecą stąd do Afryki, a każdy bocian radosny!

 Czas jesieni wszystko zmieni, posmutnieje świat,

 lecz zagadka rozwiązana! Tak, tak, tak, tak, tak!

Ref.: Zagadkę…

3.A jeżyk, gruby jak piłka, podreptał, gdzie lasek rośnie,

 zakopał się pośród liści i chrapie tak, śniąc o wiośnie.

 Czas jesieni wszystko zmieni, posmutnieje świat,

 lecz zagadka rozwiązana! Tak, tak, tak, tak, tak!

,,Jesienny pociąg” 

Stoi pociąg
na peronie –
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie –
dokąd z nimi jechać będzie?

Rusza pociąg
sapiąc głośno.
Już w przedziałach
grzyby rosną,
a na półce,
wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.

Pędzi pociąg
lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.

O, zatrzymał się na chwilę!
Ktoś w wagonie drzwi uchylił
i potoczył w naszą stronę
jabłko duże i czerwone.

 

 

Data dodania: 2024-10-04 19:22:59
Data edycji: 2024-10-04 19:23:33
Ilość wyświetleń: 33
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej