
Czego uczymy się w październiku w grupie trzylatków?
Tydzień 1: Bezpieczni na drodze
Tydzień 2: Nasze zwierzaki
Tydzień 3: Jesienny las
Tydzień 4: Przygotowania do zimy
Tydzień 5: W baśniowej krainie
Umiejętności dziecka:
Bawi się zgodnie z rówieśnikami, czerpie radość ze wspólnej zabawy
Panuje nad emocjami – spokojnie oczekuje na swoją kolej w zabawie, radzi sobie z przegraną
Wie, jak wygląda policjant w mundurze i na czym polega jego praca
Wie, co oznaczają kolory na sygnalizatorze świetlnym i do czego służą odblaski, rozpoznaje oznaczenia przejścia dla pieszych, zna zasady przechodzenia przez ulicę
Czuje odpowiedzialność za bezpieczeństwo innych osób
Usprawnia aparat oddechowy – m.in. zdmuchuje piórko z powierzchni dłoni
Z uwagą słucha wiersza i opowiadania, odpowiada na pytania dotyczące ich treści
Ćwiczy trzymanie kredki (uchwyt trójpunktowy) – rysuje, koloruje proste rysunki
Wie, jak posługiwać się pędzelkiem, miesza kolory farb
Poznaje właściwości gliny, lepi z niej miskę dla kota
Rozwija spostrzegawczość – m.in. dostrzega zmiany w położeniu przedmiotów
Układa obrazki z mozaiki geometrycznej i obrazki złożone z 3 części
Łączy obrazki z cieniami
Liczy elementy w zakresie do 3
Posługuję się liczebnikami porządkowymi w zakresie do 3
Rozpoznaje i nazywa koło, potrafi wskazać przedmioty w kształcie koła
Rozwija umiejętności konstrukcyjne, buduje z klocków według własnego pomysłu
Określa położenie przedmiotów w przestrzeni, zna pojęcia: za, na, pod, w, na górze, na dole
Jest świadome swojego ciała, zna nazwy części ciała
Sprawnie reaguje na sygnały dźwiękowe podczas zabawy, ćwiczy refleks
Umiejętnie powtarza ruchy innych dzieci w zabawach naśladowczych
Rozpoznaje zwierzęta żyjące w lesie i wie, które zapadają w sen zimowy, a które nie
Rozumie pojęcie środowisko naturalne
Wie, czym zajmuje się leśniczy i że lasy trzeba chronić, bo są domem wielu zwierząt
Rozpoznaje ubrania jesienno-zimowe, ubiera się stosownie do warunków pogodowych
Zna pojęcie spiżarnia i wie, po co gromadzi się zapasy na zimę
Odczytuje komunikaty niewerbalne – gesty, mimikę, ruch
Z uwagą słucha popularnych bajek dla dzieci, uczestniczy w rozmowie na temat ich treści, potrafi rozpoznać rekwizyty z bajek
Zna tradycję obchodów Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek
Aktywnie słucha i uczy się piosenki na pamięć, ilustruje ruchem śpiewaną piosenkę
Wykonuje proste układy taneczne
Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach, wykonuje różne formy ruchu
Przyjmuje prawidłową postawę podczas siedzenia na krześle
Korzysta ze sprzętu ogrodowego zgodnie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
Wiersz
,,Mam trzy latka”
Ma trzy latka trzy i pół
Brodą sięgam ponad stół,
Do przedszkola chodzę z workiem.
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku.
O tchórzliwym koziołeczku
I o piesku, co był w polu.
Nauczyłem się w przedszkolu.
Piosenka na chłodne dni ,,Miś i Margolcia”
Umiem włożyć już buciki
Kurtkę zapiąć na guziki
Chociaż trochę zimno dziś
To na spacer warto iść. 2x
A pamiętałaś Margolciu o rękawiczkach - No pewnie
Rękawiczki mam w kieszeni
Więc nie boję się jesieni
Chociaż trochę zimno dziś
To na spacer warto iść. 2x
Chyba deszczyk zaczyna padać
Ale to nic
Możemy wziąć parasol
Gdy na nogach mam kalosze
Ja się deszczu nie wystraszę
Chociaż trochę zimno dziś
To na spacer warto iść. 2x
Urodziny obchodzi: Ignaś :)

77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14

