Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Październik




Czego uczymy się w październiku w grupie czterolatków?

 

Tydzień 5: Lecą liście z drzew

Tydzień 6: Dobrze mieć przyjaciół

Tydzień 7: Zwierzaki małe i duże

Tydzień 8: Dbamy o bezpieczeństwo

 

Umiejętności dziecka:

  • rozwija pozytywne relacje, bierze udział w zabawach, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i obowiązujących reguł 
  • określa cechy przyjaciela, dobrego kolegi czy koleżanki, opowiada o tym
  • używa zwrotów grzecznościowych, cierpliwie czeka na swoją kolej
  • wyraża szacunek, uczy się rozpoznawać różne emocje, nazywa je i opowiada o nich, wykazuje życzliwość do zwierząt, wie, że zwierzęta mają zdolność odczuwania
  • stara się wydłużać czas koncentracji na wykonywanej czynności 
  • rozwija sprawność dotykową, rozwija koordynację oko-ręka, 
  • słucha tekstów, opowiada je, określając następstwo czasu, zadaje pytania, bierze udział w rozmowie na tematy poruszone w tekście
  • używa w mowie czynnej przymiotników i liczebników porządkowych 
  • uczestniczy w zajęciach muzycznych, śpiewa piosenki i bawi się przy muzyce
  • porusza się w rytmie muzyki, zapamiętuje sekwencje dźwiękowe
  • przedstawia treść piosenki na rysunku
  • rozwija sprawność manualną – rysuje linie i wzory literopodobne, nawleka na sznurek, wycina, wykonuje wieloetapowe prace konstrukcyjne
  • przelicza elementy, szacuje, nadaje cechy przedmiotom i klasyfikuje je wg danej cechy 
  • posługuje się nazwami figur geometrycznych, odnajduje w otoczeniu kształty figur
  • wykonuje ćwiczenia artykulacyjne, przypisuje znaczenie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
  • układa przedmioty w szeregach, w danym rytmie, segreguje
  • rozumie pojęcie wagi, wskazuje strony: prawą i lewą, mierzy długość
  • rozwija logiczne myślenie i koncentrację, szuka nieszablonowych rozwiązań, stosuje strategie efektywnych rozwiązań
  • ćwiczy spostrzegawczość i pamięć 
  • poznaje zagadnienia przyrodnicze – poznaje nazwy drzew, rozpoznaje kształty liści, zna zawód weterynarza
  • rozpoznaje niektóre znaki drogowe i wie, co oznaczają światła na sygnalizatorach, rozróżnia zawody: lekarza, strażaka, policjanta, poznaje numer alarmowy, rozumie znaczenie używania znaków odblaskowych
  • samodzielnie wykonuje czynności samoobsługowe
  • uczestniczy w zaj. fizycznych –rzuca do celu, łapie, gra w zespołach, wykonuje ćwiczenia wymagające pracy dużych partii mięśni, wykazuje się refleksem, potrafi się relaksować.












Piosenki:

 

„Kolorowe światła”

 

  1. Do przedszkola co dzień rano

idę przez ulice z mamą.

Droga wcale nie jest łatwa,

bo na skrzyżowaniu światła.

 

Ref: Czerwone światło stój, zielone światło idź,

na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.

 

  1. Samochody w rzędach stoją

na kierowców spoglądają

Czy już światło jest zielone

by odjechać w swoja stronę.

 

Ref: Czerwone światło stój, zielone światło idź,

na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.

 

  1. Policjanci wciąż pracują,

skrzyżowania obserwują.

Czy przepisy wszyscy znają

i czy znaków przestrzegają.

 

Ref: Czerwone światło stój, zielone światło idź,

na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być



Wiersze:

 

„Roztargniona wiewiórka” Teresa Podleś


Wiewióreczka ruda, mała
cały dzień orzeszki rwała
i nasionka, i żołędzie,
kryła je po lesie wszędzie.
Kolo dębu i pod sosną,
tam, gdzie gęste wrzosy rosną,
pod jałowcem i pod miedzą,
wszędzie jej orzeszki siedzą.
A gdy słonko się schowało,
to wiewiórka nockę całą
zachodziła, biedna, w głowę,
gdzie są jej zapasy nowe.
Choć od rana tak myślała,
gdzie orzeszki, nie wiedziała.
Bo kto w różne miejsca kładzie,
nie wie , gdzie co ma w zasadzie.

Data dodania: 2025-10-03 19:36:46
Data edycji: 2025-12-03 19:37:06
Ilość wyświetleń: 3
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej