Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Październik

PAŹDZIERNIK

I DARY JESIENI

II DBAMY O ZDROWIE

III JESIENIĄ W PARKU I W LESIE

IV ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • rozróżnianie i nazywanie poszczególnych warzyw;

  • wdrażanie do rozróżniania i nazywania popularnych owoców;

  • uświadamianie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące; poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów; kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby;

  • kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze’

  • poszerzenie wiedzy przyrodniczej- rozpoznawanie liści;

  • zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni; promowanie zasad zdrowego żywienia; uświadamianie dzieciom jakie produkty warto jeść często;

  • uświadamianie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka;

  • kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się;

  • zapoznanie się z pracą lekarza i pielęgniarki; przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza oraz rozumienie; konieczności przyjmowania leków w razie choroby;

  • wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej; eliminowanie strachu przed stomatologiem;

  • kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała;

  • doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie;

  • wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy;

  • rozwijanie umiejętności matematycznych- porównywanie wielkości drzew;

  • zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi; kształtowanie poczucia rytmu;

  • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu;

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt;

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;

  • kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania;

  • rozwijanie kreatywności, cierpliwości oraz koncentracji;

  • kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie zdolności improwizacyjnych;

  • kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych; uwrażliwianie na sztukę; pobudzanie do działań artystycznych;

  • wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych; wyrabianie odwagi i śmiałości;

  • rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania zagadek;

Data dodania: 2019-10-09 14:11:44
Ilość wyświetleń: 404
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej