Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Październik

PAŹDZIERNIK

I DARY JESIENI

II DBAMY O ZDROWIE

III JESIENIĄ W PARKU I W LESIE

IV ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • rozróżnianie i nazywanie poszczególnych warzyw;

  • wdrażanie do rozróżniania i nazywania popularnych owoców;

  • uświadamianie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące; poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów; kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby;

  • kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze’

  • poszerzenie wiedzy przyrodniczej- rozpoznawanie liści;

  • zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni; promowanie zasad zdrowego żywienia; uświadamianie dzieciom jakie produkty warto jeść często;

  • uświadamianie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka;

  • kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się;

  • zapoznanie się z pracą lekarza i pielęgniarki; przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza oraz rozumienie; konieczności przyjmowania leków w razie choroby;

  • wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej; eliminowanie strachu przed stomatologiem;

  • kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała;

  • doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie;

  • wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy;

  • rozwijanie umiejętności matematycznych- porównywanie wielkości drzew;

  • zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi; kształtowanie poczucia rytmu;

  • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu;

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt;

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;

  • kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania;

  • rozwijanie kreatywności, cierpliwości oraz koncentracji;

  • kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie zdolności improwizacyjnych;

  • kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych; uwrażliwianie na sztukę; pobudzanie do działań artystycznych;

  • wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych; wyrabianie odwagi i śmiałości;

  • rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania zagadek;

Data dodania: 2019-10-09 14:11:44
Ilość wyświetleń: 362
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej