1.W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH.
2. JESIENIĄ W PARKU.
3. JESIENIĄ W LESIE.
4. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY.
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.
Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki.
Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.
Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.
Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego.
Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych, drzew.
Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.
Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami
Zestawy ćwiczeń porannych nr: 3, 4.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 3, 4.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14