Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Styczeń

Styczeń

Tematy tygodniowe:

1. Ferie zimowe

2. Ferie zimowe

3. Młodsi i starsi

4. Płynie czas

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek, rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych, nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,

  • poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,

  • wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego, budowanie wiadomości na temat nocy, dostrzeganie rytmu dzień – noc,

  • poznanie poszczególnych etapów życia człowieka, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,

  • rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku, poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,

  • przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi, poszerzanie doświadczeń plastycznych, nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania, zachęcanie do zgodnej współpracy,

  • poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów,

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,

  • budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie, poznanie pojęcia „para”,

  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,

  • budowanie wiary we własne siły, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,

  • poznanie zastosowania kalendarza,

  • rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania, stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,

  • utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie piosenki), zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,

  • poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych, rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej,

  • poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania, poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy, kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia, poznanie składowych piramidy zdrowia, nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia, uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą,

  • poznanie pojęcia „taniec” i kroków do „Polki kłanianki”, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych, zachęcanie do aktywności ruchowej,

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,

  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (szacunek, zdrowie).

W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.

W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.

W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Data dodania: 2021-01-14 09:53:10
Data edycji: 2021-01-14 09:55:00
Ilość wyświetleń: 312
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej