Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Styczeń

Styczeń

Tematy tygodniowe:

1. Ferie zimowe

2. Ferie zimowe

3. Młodsi i starsi

4. Płynie czas

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek, rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych, nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,

  • poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,

  • wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego, budowanie wiadomości na temat nocy, dostrzeganie rytmu dzień – noc,

  • poznanie poszczególnych etapów życia człowieka, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,

  • rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku, poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,

  • przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi, poszerzanie doświadczeń plastycznych, nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania, zachęcanie do zgodnej współpracy,

  • poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów,

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,

  • budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie, poznanie pojęcia „para”,

  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,

  • budowanie wiary we własne siły, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,

  • poznanie zastosowania kalendarza,

  • rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania, stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,

  • utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie piosenki), zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,

  • poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych, rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej,

  • poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania, poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy, kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia, poznanie składowych piramidy zdrowia, nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia, uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą,

  • poznanie pojęcia „taniec” i kroków do „Polki kłanianki”, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych, zachęcanie do aktywności ruchowej,

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,

  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (szacunek, zdrowie).

W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.

W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.

W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Data dodania: 2021-01-14 09:53:10
Data edycji: 2021-01-14 09:55:00
Ilość wyświetleń: 265
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej