Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Styczeń

PUCHATKI STYCZEŃ



TEMATY TYGODNIOWE

I SKOK W NOWY ROK

II WSZĘDZIE BIAŁO

III BABCIA I DZIADEK

IV ZIMOWE ZABAWY

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.

  • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.

  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.

  • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

  • Rozwijanie myślenia logicznego poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.

  • Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.

  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

  • Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.

  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg dwóch lub więcej cech.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.

  • Poznanie obrazu graficznego cyfr 4 i 5.

  • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.

  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.

  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.

  • Wprowadzenie liter p, P ,b, B; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.

  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

Zadania do codziennej realizacji:

  • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.

  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 9,10.

  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 9,10.

  • Czynności higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

Zajęcia dodatkowe

  • Język angielski - czwartek i piątek.

  • Religia – czwartek.

  • Współpraca z biblioteką, wypożyczanie książeczek przez dzieci – piątek.

  • Programy.

Puchatkowe urodzinki

  • Iga

  • Franek

Wydarzenia

  • Dzień spaghetti

  • Dzień Kubusia Puchatka

  • Dzień Babci i Dziadka

Piosenka

Dla Babci i Dziadka” Sł. I muz.: Łukasz Fulneczek

1. Kto zabawki zreperuję ?

Często w czoło mnie całuje

Kto najwięcej zna zagadek?

Oczywiście - mój dziadek

Kto nie lubi gdy grymaszę?

Kto przytula kiedy płaczę?

Kto po domu chodzi w kapciach?

Oczywiście - moja babcia

Ref. Dla babci i dziadka Słodka czekoladka

W dniu święta waszego

Życzymy wszystkiego słodkiego!

 

2. Kto pomaga pomaga mi posprzątać

i po kuchni wciąż się krząta?

Kto wygodne ma kolana?

Moja babcia kochana

Kto mi bajki opowiada?

Z kim najlepiej się dogadam?

Najmądrzejszy jest na świecie?

To mój dziadek przecież wiecie!

 

Ref. Dla babci i dziadka

Słodka czekoladka

W dniu święta waszego

Życzymy wszystkiego słodkiego

 

Dla Babci i Dziadka” Czereśnie

1. W tym wyjątkowym dniu czuje potrzebę

by wziąć kartkę, kilka kolorowych kredek

Na tej kartce namaluje kwiatki

To dla Babci

To dla Babci

To dla Babci

Ref:

To dla Babci 8x

2. Wezmę jeszcze jeden kolorowy papier

Będę go wycinał, chociaż to nie łatwe

Zrobię z niego ogromnego kwiatka

To dla Dziadka

To dla Dziadka

To dla Dziadka

Ref:

To dla Dziadka 8x

3. A na koniec wezmę do ręki instrument

Będę grał najgłośniej tak jak tylko umiem

Marakasy, tamburynek i grzechotka

To dla Babci i Dziadka których kocham

Ref:

To dla Babci i dla Dziadka których kocham 8x

Data dodania: 2024-01-01 18:19:46
Ilość wyświetleń: 68
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej