PUCHATKI STYCZEŃ
TEMATY TYGODNIOWE
I SKOK W NOWY ROK
II WSZĘDZIE BIAŁO
III BABCIA I DZIADEK
IV ZIMOWE ZABAWY
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.
Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.
Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
Rozwijanie myślenia logicznego poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.
Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.
Doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg dwóch lub więcej cech.
Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
Poznanie obrazu graficznego cyfr 4 i 5.
Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
Wprowadzenie liter p, P ,b, B; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
Zadania do codziennej realizacji:
Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
Zestawy ćwiczeń porannych nr: 9,10.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 9,10.
Czynności higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe
Język angielski - czwartek i piątek.
Religia – czwartek.
Współpraca z biblioteką, wypożyczanie książeczek przez dzieci – piątek.
Programy.
Puchatkowe urodzinki
Iga
Franek
Wydarzenia
Dzień spaghetti
Dzień Kubusia Puchatka
Dzień Babci i Dziadka
Piosenka
„Dla Babci i Dziadka” Sł. I muz.: Łukasz Fulneczek
1. Kto zabawki zreperuję ?
Często w czoło mnie całuje
Kto najwięcej zna zagadek?
Oczywiście - mój dziadek
Kto nie lubi gdy grymaszę?
Kto przytula kiedy płaczę?
Kto po domu chodzi w kapciach?
Oczywiście - moja babcia
Ref. Dla babci i dziadka Słodka czekoladka
W dniu święta waszego
Życzymy wszystkiego słodkiego!
2. Kto pomaga pomaga mi posprzątać
i po kuchni wciąż się krząta?
Kto wygodne ma kolana?
Moja babcia kochana
Kto mi bajki opowiada?
Z kim najlepiej się dogadam?
Najmądrzejszy jest na świecie?
To mój dziadek przecież wiecie!
Ref. Dla babci i dziadka
Słodka czekoladka
W dniu święta waszego
Życzymy wszystkiego słodkiego
„Dla Babci i Dziadka” Czereśnie
1. W tym wyjątkowym dniu czuje potrzebę
by wziąć kartkę, kilka kolorowych kredek
Na tej kartce namaluje kwiatki
To dla Babci
To dla Babci
To dla Babci
Ref:
To dla Babci 8x
2. Wezmę jeszcze jeden kolorowy papier
Będę go wycinał, chociaż to nie łatwe
Zrobię z niego ogromnego kwiatka
To dla Dziadka
To dla Dziadka
To dla Dziadka
Ref:
To dla Dziadka 8x
3. A na koniec wezmę do ręki instrument
Będę grał najgłośniej tak jak tylko umiem
Marakasy, tamburynek i grzechotka
To dla Babci i Dziadka których kocham
Ref:
To dla Babci i dla Dziadka których kocham 8x
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14