Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Styczeń

PUCHATKI”

STYCZEŃ

 

Tematy tygodniowe:



Tydzień 17: Witamy, Nowy Rok!

Tydzień 18: Pory roku, pory dnia

Tydzień 19: Uśmiechy dla babci i dziadka

Tydzień 20: Tak mieszkamy

 

Umiejętności dziecka:

  • koncentruje się na uważnym słuchaniu, rozumie i zapamiętuje słyszane historie, opowiada o szczegółach

  • inicjuje wspólne gry i zabawy

  • zgodnie uczestniczy we wspólnej zabawie, przestrzega ich zasad

  • wyraża emocje w sposób kulturalny i akceptowany przez grupę, rozróżnia emocje

  • wyraża siebie w różnych środkach wyrazu (werbalnych i niewerbalnych)

  • wykazuje się empatią przy spotkaniu z osobami starszymi

  • zna upodobania swoich babć i dziadków, wie, jak może im sprawić radość

  • doskonali pamięć muzyczną, śpiewa, tańczy i gra na instrumentach perkusyjnych

  • samodzielnie układa dłuższe wypowiedzi, wykorzystuje bogate i różnorodne słownictwo

  • rozpoznaje litery o, O, a, A, m, M, t, T, u, U, l, L, i, I, d, D, e, E, b, B, y, Y, p, P, z, Z, n, N, ł, Ł, k, K

  • odwzorowuje kształty liter po śladzie i próbuje je pisać samodzielnie w liniaturach

  • czyta teksty wyrazowo-obrazkowe, czyta liczby

  • rozwija sprawność manualną (rysuje po śladzie, odtwarza wzory, koloruje obrazki, posługuje się nożyczkami, prawidłowo trzyma przybory do pisania, maluje farbami, rysuje pastelami, flamastrami, używa prawidłowego chwytu pisarskiego)

  • rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 

  • przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi

  • wykonuje zadania matematyczne, korzystając z zapisu cyfrowego

  • klasyfikuje elementy, koduje i dekoduje informacje

  • ćwiczy pamięć wzrokową i słuchową

  • wykorzystuje pojęcia związane z następstwem czasu

  • zna pory roku, pory dnia, dni tygodnia i nazwy miesięcy

  • odczytuje godziny na zegarze, wie, który zegar wskazuje takie same godziny, określa, który z zegarów pokazuje wcześniejsze i późniejsze godziny

  • rozwija umiejętność logicznego myślenia, koduje i dekoduje informacje

  • ćwiczy spostrzegawczość i rozwija koncentrację uwagi

  • nazywa różne rodzaje domów, wie, czym się charakteryzują i jakie jest ich przeznaczenie

  • określa zjawiska charakterystyczne dla pór roku

  • bierze udział w przeprowadzaniu doświadczeń przyrodniczych

  • wykazuje się sprawnością fizyczną zgodnie z wiekiem

  • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw i spacerów.

 

Zajęcia dodatkowe

Język angielski – wtorek i czwartek

Religia – wtorek

Rytmika - czwartek

Programy do realizacji



Piosenka:

Hej! Biały walczyk”

Hej, biały walczyk, hop, hop, hop
Zając na śniegu znaczy trop
Zając na śniegu pomyka
A my tańczymy walczyka.
A my tańczymy walczyka.

Saneczki z góry wiozą nas
Wiatr pogwizduje, szumi las
A nasze ptaki z karmnika
Tańczą białego walczyka
Tańczą białego walczyka

Hej biały walczyk, baczność, start!
Dzieci do sanek i do nart
Sikorka prosi czyżyka

Tańczmy białego walczyka
Tańczmy białego walczyka



Data dodania: 2025-01-07 22:04:52
Data edycji: 2025-01-07 22:05:10
Ilość wyświetleń: 40
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej