„PUCHATKI”
STYCZEŃ
Tematy tygodniowe:
Tydzień 17: Witamy, Nowy Rok!
Tydzień 18: Pory roku, pory dnia
Tydzień 19: Uśmiechy dla babci i dziadka
Tydzień 20: Tak mieszkamy
Umiejętności dziecka:
koncentruje się na uważnym słuchaniu, rozumie i zapamiętuje słyszane historie, opowiada o szczegółach
inicjuje wspólne gry i zabawy
zgodnie uczestniczy we wspólnej zabawie, przestrzega ich zasad
wyraża emocje w sposób kulturalny i akceptowany przez grupę, rozróżnia emocje
wyraża siebie w różnych środkach wyrazu (werbalnych i niewerbalnych)
wykazuje się empatią przy spotkaniu z osobami starszymi
zna upodobania swoich babć i dziadków, wie, jak może im sprawić radość
doskonali pamięć muzyczną, śpiewa, tańczy i gra na instrumentach perkusyjnych
samodzielnie układa dłuższe wypowiedzi, wykorzystuje bogate i różnorodne słownictwo
rozpoznaje litery o, O, a, A, m, M, t, T, u, U, l, L, i, I, d, D, e, E, b, B, y, Y, p, P, z, Z, n, N, ł, Ł, k, K
odwzorowuje kształty liter po śladzie i próbuje je pisać samodzielnie w liniaturach
czyta teksty wyrazowo-obrazkowe, czyta liczby
rozwija sprawność manualną (rysuje po śladzie, odtwarza wzory, koloruje obrazki, posługuje się nożyczkami, prawidłowo trzyma przybory do pisania, maluje farbami, rysuje pastelami, flamastrami, używa prawidłowego chwytu pisarskiego)
rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
wykonuje zadania matematyczne, korzystając z zapisu cyfrowego
klasyfikuje elementy, koduje i dekoduje informacje
ćwiczy pamięć wzrokową i słuchową
wykorzystuje pojęcia związane z następstwem czasu
zna pory roku, pory dnia, dni tygodnia i nazwy miesięcy
odczytuje godziny na zegarze, wie, który zegar wskazuje takie same godziny, określa, który z zegarów pokazuje wcześniejsze i późniejsze godziny
rozwija umiejętność logicznego myślenia, koduje i dekoduje informacje
ćwiczy spostrzegawczość i rozwija koncentrację uwagi
nazywa różne rodzaje domów, wie, czym się charakteryzują i jakie jest ich przeznaczenie
określa zjawiska charakterystyczne dla pór roku
bierze udział w przeprowadzaniu doświadczeń przyrodniczych
wykazuje się sprawnością fizyczną zgodnie z wiekiem
stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw i spacerów.
Zajęcia dodatkowe
Język angielski – wtorek i czwartek
Religia – wtorek
Rytmika - czwartek
Programy do realizacji
Piosenka:
“Hej! Biały walczyk”
Hej, biały walczyk, hop, hop, hop
Zając na śniegu znaczy trop
Zając na śniegu pomyka
A my tańczymy walczyka.
A my tańczymy walczyka.
Saneczki z góry wiozą nas
Wiatr pogwizduje, szumi las
A nasze ptaki z karmnika
Tańczą białego walczyka
Tańczą białego walczyka
Hej biały walczyk, baczność, start!
Dzieci do sanek i do nart
Sikorka prosi czyżyka
Tańczmy białego walczyka
Tańczmy białego walczyka
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14