1.Rozmowa z dziećmi na temat emocji i odczuć w różnych sytuacjach życiowych. Rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, praca w Kartach pracy 4.19b- Miłe czy nie?Podział obrazków na emocje pozytywne i negatywne. Praca plastyczna "Moje emocje"- malowanie farbami.
2.Rozmowa z dziećmi nt.wiersza "Zły humorek" (galeria). Przykładowe pytania: Co czuła dziewczynka? Z jakiego powodu czuła gniew? Jak się zachowywała? Co znaczy być złym, a co złościć się-czy to oznacza to samo? Praca z KP4.20b.
3.Moje emocje- dzieci rozpoznają negatywne i pozytywne emocje. Przykładowe zdania:
Ktoś zepsuł moją zabawkę.
Mama mnie pochwaliła.
Idę do dentysty
Biegnie do mnie zły pies
Dziś są moje urodziny
Przyjechała ciocia, której dawno nie widzałem
Pierwszy raz jadę na wycieczkę bez rodziców
Wylał mi się sok-
Dostałam prezent od kolegi bez okazji
Występuję na przedstawieniu z okazji Dnia Matki
Jestem na placu zabaw, gdzie jest mnóstwo dzieci, których nie znam
4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych (patrz ćwiczenia z ubiegłego tygodnia).
5.Wykonanie zadań w KP4.21a,b
6. Zabawa dydaktyczna "Dobre i złe"- dzieci odpowiadają TAK/NIE- przykładowe propozycje: