Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

TYGRYSKI-KWIECIEŃ.

KWIECIEŃ

 

1.Z KULTURĄ ZA PAN BRAT.

2.JESTEM KULTURALNY.

3.DBAMY O ZIEMIĘ,NASZĄ PLANETĘ.

4.NA ŁĄCE I NAD STAWEM.

 

Cele ogólne:

 

  • wprowadzenie pojęć: radość, kultura;

  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;

  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; operowanie liczebnikami porządkowymi;

  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;

  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);

  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;

  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

  • rozwijanie wrażliwości na świat przyrody,poczucia odpowiedzialności za naszą planetę;
  • rozwijanie wyobraźni poprzez ukazanie możliwości wykorzystania odpadów;
  • doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego poprzez analizowanie historyjek obrazkowych;
  • pobudzanie naturalnej ciekawości świata i uczenie bezpiecznych sposobó obserwowania przyrody;
  • wdrażanie do rozumienia zjawisk przyrody;
  • rozwijanie poczucia własnej wartości;
  • kształtowanie postawy poszanowania przyrody;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Data dodania: 2021-04-19 19:58:27
Data edycji: 2021-04-19 20:02:08
Ilość wyświetleń: 211
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej