Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wrzesień

TEMATY TYGODNIOWE

I Rok szkolny zaczynamy, a więc książki zabieramy.

II Wspominamy wakacyjny czas: morze, góry i zielony las.

III Co nam jesień w koszu niesie?

IV Wiemy, gdzie mieszkamy.

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Organizowanie zabaw ułatwiających dzieciom prezentowanie siebie i poznawanie imion rówieśników.
  • Integrowanie grupy – budowanie serdecznej atmosfery i więzi emocjonalnej w grupie.
  • Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi i nawiązywania z nimi bliższych znajomości.
  • Rozwijanie odpowiedzialności za poszanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności.
  • Zachęcanie dzieci do zagospodarowywania kącików zabaw i zainteresowań.
  • Wspólne ustalanie z dziećmi norm i zasad zachowania obowiązujących w grupie przedszkolnej.
  • Uwrażliwianie dzieci na piękno polskich krajobrazów.
  • Rozpoznawanie przez dzieci charakterystycznych elementów pejzażu Polski.
  • Omawianie zjawisk przyrody związanych z odejściem lata.
  • Rozbudzanie świadomości fonologicznej.
  • Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.
  • Nauka piosenki „Kończy się lato”.
  • Dostrzeganie przez dzieci różnic między roślinami i zwierzętami żyjącymi w lesie i w parku.
  • Wielozmysłowe poznawanie przez dzieci warzyw i owoców, utrwalanie ich cech.
  • Zapoznawanie dzieci z gatunkami grzybów jadalnych i trujących.
  • Klasyfikowanie przez dzieci przedmiotów według podanego kryterium.
  • Porównywanie przez dzieci liczebności zbiorów.
  • Nauka na pamięć wiersza J. Tuwima „Warzywa”.
  • Poznawanie przez dzieci pojęć związanych z adresem zamieszkania.
  • Poznawanie przez dzieci wybranych zasad ruchu drogowego.
  • Utrwalanie kierunków w przestrzeni.
  • Doskonalenie u dzieci umiejętności orientacji w przestrzeni w trakcie spacerów po okolicy.
  • Kształcenie u dzieci umiejętności zachowania się w miejscach publicznych; w sklepie, na ulicy, w parku.
  • Zainteresowanie dzieci pracą policjanta.

 

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

  • Kształcenie umiejętności kulturalnego witania się i żegnania.
  • Kształcenie umiejętności czekania na swoją kolej.
  • Wdrażanie do poszanowania cudzej prywatności i własności.
  • Zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy w grupie.
  • Doskonalenie umiejętności okazywania szacunku dorosłym.
  • Wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w czasie podróży.
  • Kształcenie potrzeby dbałości o higienę osobistą i schludny wygląd.
  • Wdrażanie do liczenia się z potrzebami innych i okazywania szacunku ludziom i zwierzętom.
  • Wdrażanie do dbałości o utrzymanie porządku w sali oraz szanowanie zabawek i sprzętu przedszkolnego.
  • Kształcenie umiejętności przyjmowanie pochwał.
  • Doskonalenie umiejętności estetycznego i kulturalnego spożywania posiłków.
  • Wdrażanie do dbałości o czystość miejsca spożywania posiłków.
  • Wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w czasie pieszych wycieczek.
  • Wdrażanie do poszanowania roślin i respektowania potrzeb zwierząt szczególnie w ich środowisku.
  • Doskonalenie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmowy oraz dbałości o estetyczny wygląd.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się w czasie podróży: spożywanie posiłków, informowanie o złym samopoczuciu czy potrzebach fizjologicznych.
  • Kształcenie umiejętności kulturalnego zwracania się do osób dorosłych.
  • Wdrażanie do bezpiecznego zachowywania się w czasie wycieczek.
  • Kształcenie umiejętności zachowanie się w wypadku zgubienia się na ulicy, sklepie.
Data dodania: 2018-06-11 09:23:44
Data edycji: 2018-06-11 09:25:27
Ilość wyświetleń: 402
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej