Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wrzesień

TEMATY TYGODNIOWE

I Rok szkolny zaczynamy, a więc książki zabieramy.

II Wspominamy wakacyjny czas: morze, góry i zielony las.

III Co nam jesień w koszu niesie?

IV Wiemy, gdzie mieszkamy.

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Organizowanie zabaw ułatwiających dzieciom prezentowanie siebie i poznawanie imion rówieśników.
  • Integrowanie grupy – budowanie serdecznej atmosfery i więzi emocjonalnej w grupie.
  • Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi i nawiązywania z nimi bliższych znajomości.
  • Rozwijanie odpowiedzialności za poszanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności.
  • Zachęcanie dzieci do zagospodarowywania kącików zabaw i zainteresowań.
  • Wspólne ustalanie z dziećmi norm i zasad zachowania obowiązujących w grupie przedszkolnej.
  • Uwrażliwianie dzieci na piękno polskich krajobrazów.
  • Rozpoznawanie przez dzieci charakterystycznych elementów pejzażu Polski.
  • Omawianie zjawisk przyrody związanych z odejściem lata.
  • Rozbudzanie świadomości fonologicznej.
  • Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.
  • Nauka piosenki „Kończy się lato”.
  • Dostrzeganie przez dzieci różnic między roślinami i zwierzętami żyjącymi w lesie i w parku.
  • Wielozmysłowe poznawanie przez dzieci warzyw i owoców, utrwalanie ich cech.
  • Zapoznawanie dzieci z gatunkami grzybów jadalnych i trujących.
  • Klasyfikowanie przez dzieci przedmiotów według podanego kryterium.
  • Porównywanie przez dzieci liczebności zbiorów.
  • Nauka na pamięć wiersza J. Tuwima „Warzywa”.
  • Poznawanie przez dzieci pojęć związanych z adresem zamieszkania.
  • Poznawanie przez dzieci wybranych zasad ruchu drogowego.
  • Utrwalanie kierunków w przestrzeni.
  • Doskonalenie u dzieci umiejętności orientacji w przestrzeni w trakcie spacerów po okolicy.
  • Kształcenie u dzieci umiejętności zachowania się w miejscach publicznych; w sklepie, na ulicy, w parku.
  • Zainteresowanie dzieci pracą policjanta.

 

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

  • Kształcenie umiejętności kulturalnego witania się i żegnania.
  • Kształcenie umiejętności czekania na swoją kolej.
  • Wdrażanie do poszanowania cudzej prywatności i własności.
  • Zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy w grupie.
  • Doskonalenie umiejętności okazywania szacunku dorosłym.
  • Wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w czasie podróży.
  • Kształcenie potrzeby dbałości o higienę osobistą i schludny wygląd.
  • Wdrażanie do liczenia się z potrzebami innych i okazywania szacunku ludziom i zwierzętom.
  • Wdrażanie do dbałości o utrzymanie porządku w sali oraz szanowanie zabawek i sprzętu przedszkolnego.
  • Kształcenie umiejętności przyjmowanie pochwał.
  • Doskonalenie umiejętności estetycznego i kulturalnego spożywania posiłków.
  • Wdrażanie do dbałości o czystość miejsca spożywania posiłków.
  • Wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w czasie pieszych wycieczek.
  • Wdrażanie do poszanowania roślin i respektowania potrzeb zwierząt szczególnie w ich środowisku.
  • Doskonalenie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmowy oraz dbałości o estetyczny wygląd.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się w czasie podróży: spożywanie posiłków, informowanie o złym samopoczuciu czy potrzebach fizjologicznych.
  • Kształcenie umiejętności kulturalnego zwracania się do osób dorosłych.
  • Wdrażanie do bezpiecznego zachowywania się w czasie wycieczek.
  • Kształcenie umiejętności zachowanie się w wypadku zgubienia się na ulicy, sklepie.
Data dodania: 2018-06-11 09:23:44
Data edycji: 2018-06-11 09:25:27
Ilość wyświetleń: 448
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej