Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wrzesień

WRZESIEŃ

 

Tematy tygodniowe:

 

1. W przedszkolu

2. Moja miejscowość

3. Ja, ty i środowisko

4. Dary jesieni

5. W zdrowym ciele zdrowy duch

 

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

  • Poznanie topografii przedszkola.

  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.

  • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.

  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.

  • Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie.

  • Kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie.

  • Kształtowanie umiejętności nazywania prac w ogródkach warzywnych lub na polach jesienią.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazu: owoce.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

     

     

  • Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,

  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

 

Data dodania: 2021-09-03 12:30:13
Ilość wyświetleń: 231
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej