Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wrzesień

 

 

 

 

 

 

 

„KANGURKI”

WRZESIEŃ

Tematy tygodnia:

  1. W przedszkolu
  2. Moja miejscowość
  3. Ja, ty i środowisko
  4. Dary jesieni

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

*Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

*Poznanie topografii przedszkola.

*Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

*Stosowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych dzień dobry, do widzenia, proszę,       przepraszam, dziękuję.

*Wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach porządkowych, samoobsługowych, higienicznych.

*Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

*Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.

*Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

*Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.

*Poznanie pracy policjanta, lekarza, pielęgniarki – atrybuty zawodów.

*Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk i zębów.

*Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała, szczegółów twarzy.

*Nazywanie stanów emocjonalnych; rozpoznawanie ich na podstawie mimiki.

*Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.

*Rozwijanie słownika czynnego o nazwy atrybutów w zawodach osób pracujących w przedszkolu, policjanta, lekarza, pielęgniarki, nazw owoców.

*Kształtowanie umiejętności nazywania owoców krajowych i zagranicznych.

*Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

*Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

*Wdrażanie do posługiwanie się pojęciami oznaczającymi cechy przedmiotów – kolor, wielkość, przeznaczenie.

*Kształcenie umiejętności porównywania, klasyfikowania, szeregowania, kontynuowania rytmu;

*Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

*Układanie krótkich zdań na podany temat.

*Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

*Nauka piosenek i pląsów.

*Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Zadania do codziennej realizacji:

*Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.

*Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

*Zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia.

*Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

*Zabawy dowolne  w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy.

*Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

*Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

 

PIOSENKI:

Piosenka o Tupie

sł. Ewa Stadmüller, muz. Jędrzej Rochecki

 

Jestem zając, jak się patrzy,

TUP, TUP, TUP,

do przedszkola mknę raz, dwa, trzy,

TUP, TUP, TUP.

Tu się fantastycznie czuję,

TUP, TUP, TUP,

więc z radości przytupuję,

TUP, TUP, TUP.

Moja mama Zajączkowa,

TUP, TUP, TUP,

do przedszkola iść gotowa,

TUP, TUP, TUP.

Pewnie by tu zostać chciała,

TUP, TUP, TUP,

gdyby więcej czasu miała,

TUP, TUP, TUP.

Są w przedszkolu miłe panie,

TUP, TUP, TUP,

rysowanie i śpiewanie,

TUP, TUP, TUP.

I zabawy śmieszne takie,

TUP, TUP, TUP.

Dobrze jest być przedszkolakiem!

TUP, TUP, TUP.

 

„Wrzesień przedszkolak”

 sł. Urszula Piotrowska

 

Do przedszkola idzie Wrzesień,

Żeby zostać przedszkolakiem,

A za Wrześniem biegną dzieci:

Czekaj na nas, nie bądź taki!

Maszerują razem z dziećmi,

Ręka w rękę, noga w nogę,

Wszystkim w koło opowiada:

Przedszkolakiem zostać mogę!

 

Ref. Do przedszkola, do przedszkola

Do zabawek i książeczek,

Do piosenek i wierszyków,

Tu przyjaciół tez znajdziecie.

Do przedszkola, do przedszkola

Do zabawek i książeczek,

Do piosenek i wierszyków,

Tu przyjaciół tez znajdziecie.

 

Pani wita ich przed salą,

I z uśmiechem drzwi otwiera.

W samą porę, miły Wrześniu,

Już zostaniesz z nami teraz.

Mam swój znaczek, szafkę w szatni

I humorek doskonały,

Zna trzy słowa czarodziejskie,

Z każdej cieszy się pochwały.

 

Ref. Do przedszkola, do przedszkola … 

 

” Powitanie”

 

Jesteś ty, jestem ja

Do zabawy w kole.

Witam cię, witam cię

i nasze przedszkole!

 

„Wiersze”

"W przedszkolu jak w domu"

  1. Szelągowska

 

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,

idą z rodzicami do przedszkola dzieci.

W przedszkolu zabawek i książek bez liku.

Każdy ma miejsce przy małym stoliku.

Razem z naszą panią pilnie się uczymy.

Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.

Powiem wam coś jeszcze, nie mówcie nikomu,

że my się czujemy w przedszkolu jak w domu!

 

 

 

 

„Mądry przedszkolak”

  1. Szwajkowski

 

Mądry przedszkolak przykładem świeci

zawsze jest grzeczny dla innych dzieci.

Nie krzyczy na nie, nawet gdy zły jest

i ich nie szturcha , ani nie bije.

Chce coś od innych – grzecznie poprosi

i się z szacunkiem do nich odnosi.

Jak z tego widać, nie trzeba wiele,

by wszystkich dzieci być przyjacielem.

 

 

„KANGURKI”, które mają urodziny we wrześniu :

Olaf

 

Wrzesień- Październik:

  1. Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka.
  2. Spotkanie z policjantem.
  3. Dzień chłopaka, Dzień dziewczyny.
  4. Dzień Pierwszej Pomocy.
  5. Dzień Kropki.
  6. Światowy Dzień zwierząt.
  7. Jesień.
  8. Dzień Poczty i Znaczka Pocztowego.
  9. Dzień Nauczyciela.
  10. Dzień Mycia Rąk.
  11. Dzień Dyni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2022-09-04 16:24:26
Data edycji: 2022-09-05 21:25:53
Ilość wyświetleń: 142
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej