Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wrzesień

WRZESIEŃ

Tematy tygodniowe:

  1. W moim przedszkolu
  2. Moja miejscowość
  3. Ja, ty i środowisko
  4. Dary jesieni( głoska o jak owoce)

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Posługiwanie się imionami kolegów.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w zabawie.
  • Stosowanie się do umów i reguł w zabawach.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
  • Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu.
  • Posługiwanie się pojęciami oznaczającymi nastrój i emocje.
  • Kształtowanie umiejętności określania nastroju na podstawie mimiki i mowy ciała.
  • Kształtowanie umiejętności dokonywania oceny sytuacji i zachowania.
  • Kształtowanie percepcji słuchowej – wyróżnianie i przeliczanie wyrazów i sylab w zdaniu.
  • Kształtowanie myślenia logicznego.
  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości.
  • Rozwijanie ekspresji twórczej.
  • Kształtowanie umiejętności pracy w małych zespołach.
  • Rozwijanie umiejętności językowych –poprawne wypowiadanie się pod względem logicznym i gramatycznym. Kształtowanie słownika dzieci.
  • Rozpoznawanie i nazywanie elementów na podstawie definicji – rozwiązywanie zagadek.
  • Rozwijanie zainteresowania czytaniem.
  • Rozwijanie spostrzegawczości – uzupełnianie brakujących elementów w rysunku.
  • Kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejsce.
  • Przygotowanie dzieci do rozpoznawania i nazywania zmysłów. Rozwijanie doznań sensorycznych.
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej.
  • Kształcenie umiejętności właściwego i dokładnego mycia rąk.
  • Rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej.
  • Kształcenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania .Rozwijanie umiejętności kontynuowania i układania prostych rytmów.

 

PAK – PRZYJACIEL PRZEDSZKOLAKÓW

 

  1. Kto świata ciągle jest tak ciekawy?

 Kto wciąż zaprasza nas do zabawy?

 Kto świetny humor zawsze ma?

 Kto się na żartach zna?

 Ref.: Pak ze szmatek jest uszyty,

Pak – to kompan znakomity,

Pak – najmilszy z wszystkich Paków,

 Pak – przyjaciel przedszkolaków!

 

  1. Z Pakiem nikomu nie grozi nuda,

 z Pakiem wyprawa każda się uda,

wytropić można nawet lwa,

 kiedy się Paka ma!

 Ref.: Pak ze szmatek jest uszyty..

 

 

Piosenka ,,BO W PRZEDSZKOLU’’

 

Budzik rano woła mnie:
-Dzyń, dzyń , nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
-Ruszać czas, tup, tup! 

Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani, już od progu z uśmiechem nas wita. Z nami śpiewa i z nami się bawi, i o wszystko ją można zapytać . 

Do przedszkola , spiesz się spiesz,
hau, hau, hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: – ja bym chciał z tobą iść, miau, miau . 

Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani, już od progu z uśmiechem nas wita.  

Z nami śpiewa i z nami się bawi, i o wszystko ją można zapytać.

 

DWÓM TAŃCZYĆ SIĘ ZACHCIAŁO

 

  1. Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,

 Lecz im się nie udało, fari, fari, faro.

  1. Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą,

 Ja nie chcę tańczyć z tobą, fari, fari, faro.

  1. Poszukam więc innego, innego, innego,

 Do tańca zdolniejszego, fari, fari, faro.

 

 

 

Data dodania: 2022-09-05 21:22:54
Data edycji: 2022-09-05 21:23:41
Ilość wyświetleń: 162
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej