Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wrzesień

PUCHATKI - WRZESIEŃ



TEMATY TYGODNIOWE

I W PRZEDSZKOLU

II MOJA MIEJSCOWOŚĆ

III JA, TY I ŚRODOWISKO

IV DARY JESIENI

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

  • Poznanie topografii przedszkola.

  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.

  • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.

  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.

  • Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.

  • Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.

  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.

  • Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 1, 2.

  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 1, 2.

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

Zajęcia dodatkowe

  • Język angielski -środa i czwartek.

  • Religia – czwartek.

  • Programy do realizacji.

 

Puchatkowe urodzinki

Aleksandra

Julia

Aleksander

 

Wydarzenia

Dzień Kropki

Dzień Przedszkolaka

Bal jesiennych listków

Dzień Chłopaka

 

Piosenki

Piosenka dla Supełka”

sł. Ewa Stadtmüller, muz. Jerzy Ostrowski

 

1. Dnia pewnego późnym latem

nasz znajomy superkrawiec

znalazł kilka śmiesznych szmatek

i dał ponieść się zabawie.

 

Ref.: Lalalala (klap, klap),

Lalalala (klap, klap),

Lalalalalalalala.

Lalala (tup, tup),

Lalalala (tup, tup),

Lalalalalalalala.

 

2. Wziął igiełkę i niteczkę,

nie minęło czasu wiele,

jak spod ręki Antoniego

wystartował nasz Supełek.

 

Ref.: Lalalala (bęc, bec)…

Teraz Pak ma przyjaciela,

z którym mu nie grozi nuda,

bo z Supełkiem, bo z Supełkiem

każda się zabawa uda.

 

Ref.: Lalala (cyk, cyk)…

Jest nas więcej – no i dobrze,

bo z przyjaźnią tak się dzieje,

że się mnoży, gdy ją dzielisz,

razem zawsze jest weselej.

 

Ref.: Lalalala (bum, bum)…

 

Tam na wiosce malowanej”

 

1.Tam za płotem stoi chata.

Dookoła wszędzie kwiaty.

Gdy dzień wstaje, kogut pieje,

kury gdaczą, psy szczekają.

 

Ref: Tam na wiosce malowanej,

świerszcze znów melodie grają

Tam na wiosce słońcem tkanej,

babie lato tańczy z wiatrem.

Na na na na na.............................

 

2. Tam na wiosce piękna chata.

Malowana jaka ta lala.

A przy chacie słoneczniki,

uśmiechają się szeroko.

 

Ref: Tam na wiosce malowanej,

świerszcze znów melodie grają.

Tam na wiosce słońcem tkanej,

babie lato tańczy z wiatrem.

Na na na na na........................

 

Była sobie Kasia”

 

1. Była sobie Kasia, dwa warkocze miała.

Gąski swoje pasła od samego rana.

 

Ref: Hej Kasiu, hej Kasiu, piękne masz gąski.

Hej Kasiu, hej Kasiu, włosy jak słońce.

Hej Kasiu, hej Kasiu, piękna twa buzia.

Hej Kasiu, hej Kasiu, usta jak róża.

 

2. Kasiu droga, Kasiu, piękne masz warkocze.

A te twoje gąski takie są urocze.

 

Ref: Hej Kasiu, hej Kasiu, piękne masz gąski.

Hej Kasiu, hej Kasiu, włosy jak słońce.

Hej Kasiu, hej Kasiu, piękna twa buzia.

Hej Kasiu, hej Kasiu, usta jak róża.

 

3. Kasiu piękna, Kasiu, kochasz ty swe ptaki.

Piękne są twe gęsi jak te polne maki.

 

2x Ref: Hej Kasiu, hej Kasiu, piękne masz gąski.

Hej Kasiu, hej Kasiu, włosy jak słońce.

Hej Kasiu, hej Kasiu, piękna twa buzia.

Hej Kasiu, hej Kasiu, usta jak róża.

 

Wierszyk

Odblaskowe światełka” Bożena Forma

Mam światełka odblaskowe

i na kurtce i na czapce.

Kiedy idę do przedszkola,

to bezpieczny jestem zawsze.

Mam światełka odblaskowe

na wycieczce, na spacerze,

kiedy deszcz lub mgła na dworze,

lub gdy jeżdżę na rowerze.

Mam światełka odblaskowe

kiedy maszeruję drogą wiem,

że zawsze już z daleka

wszyscy mnie zobaczyć mogą.

Data dodania: 2023-10-01 13:34:14
Data edycji: 2023-10-01 13:34:23
Ilość wyświetleń: 78
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej