W przedszkolu
Wakacyjne wspomnienia
Jesteśmy bezpieczni
Dbam o siebie i środowisko
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
- wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,
- poszerzanie słownika,
- doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw,
- rozwijanie umiejętności tworzenia i odczytywania piktogramów, opowiadania o ulubionych grach i zabawach,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- doskonalenie umiejętności argumentowania,
- wdrażanie się do formułowania i przestrzegania zasad grupowych,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się swoim imieniem i nazwiskiem oraz rozpoznawania ich w grupie innych imion i nazwisk z grupy,
- rozwijanie umiejętności opowiadania o własnych zainteresowaniach, upodobaniach,
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie rówieśniczej,
- doskonalenie orientacji w roku kalendarzowym,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat lata i związanych z nimi konsekwencji w przyrodzie,
- utrwalanie bezpiecznych zachowań (jak chronić się przed pogodą w różnych porach roku),
- doskonalenie umiejętności rozmowy o wspomnieniach z wakacji,
- rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat pamiątek przywiezionych z wakacji,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat miejsc spędzania wakacji (miasto, wieś, góry, morze, jeziora),
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat podróży zagranicznych podczas wakacji,
- poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krajami, miastami Europy i świata,
- rozwijanie umiejętności matematycznych przez nazywanie kierunków na kartce papieru,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i nawigowania po niej – zwrócenie uwagi dzieci na wielkość i położenie Polski jako części Europy i świata,
- poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane ze środkami transportu,
- grupowanie pojazdów ze względu na określoną cechę (przeznaczenie, sposób poruszania się),
- doskonalenie umiejętności formułowania krótkiej wypowiedzi dotyczącej miejsca swojego zamieszkania i adresu,
- doskonalenie umiejętności odczytywania symboli,
- utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię,
- doskonalenie umiejętności dbania o swoje bezpieczeństwo w kontakcie z urządzeniami (nie tylko elektrycznymi),
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zasad kontaktu z nieznajomymi – potrafię mówić: nie!,
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
- zapoznanie z procedurami bezpieczeństwa w przedszkolu,
- doskonalenie umiejętności nazywania i oznaczania części ciała człowieka na schemacie oraz opisywania ich funkcji,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat lekarzy różnych specjalności i funkcji przez nich pełnionych,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zmysłów człowieka i ich funkcji,
- rozwijanie umiejętności odgadywania przedmiotów za pomocą zmysłów,
- wprowadzenie litery O, o na podstawie wyrazu „oko”,
- budowanie świadomości dzieci na temat higieny,
- pogłębianie wiedzy na temat słuchu: zagrożeń, niepełnosprawności oraz higieny,
- poszerzenie wiedzy na temat zmysłu dotyku, smaku i węchu,
- doświadczanie polisensoryczne,
- wprowadzenie liczby 1,
budowanie świadomości na temat zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia środowisk.
Zadania do codziennej realizacji:
• zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
• zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
• ćwiczenia ruchowe w ranku
• zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
- wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,
- poszerzanie słownika,
- doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw,
- rozwijanie umiejętności tworzenia i odczytywania piktogramów, opowiadania o ulubionych grach i zabawach,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- doskonalenie umiejętności argumentowania,
- wdrażanie się do formułowania i przestrzegania zasad grupowych,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się swoim imieniem i nazwiskiem oraz rozpoznawania ich w grupie innych imion i nazwisk z grupy,
- rozwijanie umiejętności opowiadania o własnych zainteresowaniach, upodobaniach,
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie rówieśniczej,
- doskonalenie orientacji w roku kalendarzowym,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat lata i związanych z nimi konsekwencji w przyrodzie,
- utrwalanie bezpiecznych zachowań (jak chronić się przed pogodą w różnych porach roku),
- doskonalenie umiejętności rozmowy o wspomnieniach z wakacji,
- rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat pamiątek przywiezionych z wakacji,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat miejsc spędzania wakacji (miasto, wieś, góry, morze, jeziora),
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat podróży zagranicznych podczas wakacji,
- poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krajami, miastami Europy i świata,
- rozwijanie umiejętności matematycznych przez nazywanie kierunków na kartce papieru,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i nawigowania po niej – zwrócenie uwagi dzieci na wielkość i położenie Polski jako części Europy i świata,
- poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane ze środkami transportu,
- grupowanie pojazdów ze względu na określoną cechę (przeznaczenie, sposób poruszania się),
- doskonalenie umiejętności formułowania krótkiej wypowiedzi dotyczącej miejsca swojego zamieszkania i adresu,
- doskonalenie umiejętności odczytywania symboli,
- utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię,
- doskonalenie umiejętności dbania o swoje bezpieczeństwo w kontakcie z urządzeniami (nie tylko elektrycznymi),
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zasad kontaktu z nieznajomymi – potrafię mówić: nie!,
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
- zapoznanie z procedurami bezpieczeństwa w przedszkolu,
- doskonalenie umiejętności nazywania i oznaczania części ciała człowieka na schemacie oraz opisywania ich funkcji,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat lekarzy różnych specjalności i funkcji przez nich pełnionych,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zmysłów człowieka i ich funkcji,
- rozwijanie umiejętności odgadywania przedmiotów za pomocą zmysłów,
- wprowadzenie litery O, o na podstawie wyrazu „oko”,
- budowanie świadomości dzieci na temat higieny,
- pogłębianie wiedzy na temat słuchu: zagrożeń, niepełnosprawności oraz higieny,
- poszerzenie wiedzy na temat zmysłu dotyku, smaku i węchu,
- doświadczanie polisensoryczne,
- wprowadzenie liczby 1,
budowanie świadomości na temat zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia środowisk.
Zadania do codziennej realizacji:
• zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
• zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
• ćwiczenia ruchowe w ranku
• zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14