WRZESIEŃ
TEMATY TYGODNIOWE:
1. W przedszkolu
2. Nasze przedszkole
3. Jestem bezpieczny
4. Pomocna dłoń
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół, kształtowanie postawy przyjacielskiej, budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy,
tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy, motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
odkrywanie własnych możliwości twórczych, kształtowanie słuchu muzycznego, wyrabianie pamięci,
doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu, rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
poznanie wartości przyjaźni, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół, wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie, zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami,
wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu, poznanie roli pracowników przedszkola,
rozwijanie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu,
poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego, rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej, kształtowanie poczucia rytmu,
wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie, dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie,
wzmacnianie poczucia własnej wartości, poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości, kształtowanie pojęcia odwaga, poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak), poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw, kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej,
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy, utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów, wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw, zachęcanie do wykonywania zadań plastycznych i do współpracy podczas zabaw.
Zadania do codziennej realizacji:
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
słuchanie tekstów czytanych przez N.,
zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.
W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (przyjaźń, odwaga).
W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.
W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.
W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14