Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wrzesień

Tematy tygodniowe:

1. Sztuka bycia w grupie

2. Ziemia pod lupą i nie tylko

3. Mapa ciekawych podróży

4. Ważne znaki, ważne zasady

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Integruje się z grupą, potrafi zaprezentować się na forum grupy. Klasyfikuje przedmioty, tworząc kąciki tematyczne. Czyta globalnie proste wyrazy. Zna zasady obowiązujące w grupie i przestrzega ich. Poznaje obowiązki dyżurnego. Odkodowuje informacje zapisane za pomocą symboli i przekazane gestami. Poprawnie wypowiada się na temat wysłuchanych utworów, potrafi wyciągać wnioski.

 

Poznaje cztery żywioły: ziemię, ogień, wodę i powietrze. Słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat. Śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem. Potrafi wskazać podstawowe elementy na globusie i mapie. Wymienia różne środowiska przyrodnicze i ich mieszkańców. Klasyfikuje przedmioty według podanego kryterium i prawidłowo przelicza. Wzbogacanie swojej wiedzy na temat Ziemi, oglądanie filmów, slajdów, albumów, szukanie wiadomości w internecie. Układanie galerii drzew na komputerze lub w przygotowanym albumie. Doskonalenie percepcji dotykowej podczas zabaw puzzlami fakturalnymi.

 

Wykazuje zainteresowanie tradycjami, historią i kulturą własnego kraju. Doskonali umiejętność wskazywania na mapie Polski charakterystycznych miejsc oraz rodzinnego regionu i miejscowości. Przejawia szacunek wobec symboli narodowych oraz rozumie ich szczególne znaczenie dla Polaków. Dostrzega piękno i bogactwo regionów naszego kraju oraz wskazuje wyróżniające elementy poszczególnych krajobrazów.

 

Zna podstawowe zasady zachowania związane z bezpieczeństwem na drodze i podczas korzystania ze środków transportu. Kształtuje myślenie przyczynowo-skutkowe: potrafi przewidzieć skutki przedstawianych sytuacji oraz wskazać prawidłowe sposoby postępowania. Dokonuje klasyfikacji środków transportu lądowego ze względu na różne kryteria. Dostrzega różne rodzaje zagrożeń w sytuacjach codziennych, jak i szczególnych – uczy się, jak ich unikać, jak postępować. Rozpoznaje i nazywa kształty podstawowych figur geometrycznych oraz dokonuje klasyfikacji ze względu na dwie wspólne cechy. Nabiera zaufania i szacunku w stosunku do przedstawicieli służb ratowniczych.Wykazuje ostrożność w kontaktach z nieznajomymi. Poznawanie zagrożeń wynikających z zabaw nieznanymi przedmiotami i w niebezpiecznych miejscach, podczas zabaw słownych i pogadanek. Odczytywanie symbolicznych oznaczeń na opakowaniach i stosowanie się do nich. Dostrzeganie zmian o charakterze odwracalnym i nieodwracalnym podczas zabaw manipulacyjnych i codziennych sytuacji.

Data dodania: 2018-06-11 09:20:45
Data edycji: 2018-06-11 09:21:08
Ilość wyświetleń: 453
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej