MALEŃSTWA GRUDZIEŃ
TEMATY TYGODNIOWE
I WITAMY ZIMĘ
II JUŻ SŁYCHAĆ DZWONKI SAŃ
III WESOŁYCH ŚWIĄT
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Pogłębia i podtrzymuje relacje rówieśnicze, współdziała z dziećmi podczas zabawy
Nazywa uczucia związane z niesieniem pomocy innym, wykazuje się empatią
Z uwagą słucha opowiadania i wiersza, odpowiada na pytania dotyczące tekstu
Opowiada o zwyczaju ubierania choinki na święta Bożego Narodzenia
Uczestniczy w zespołowym ubieraniu choinki
Posługuje się pojęciami: wysoko, nisko, wyżej, niżej
Omawia tradycję wysyłania kartek z życzeniami świątecznymi
Bierze udział w pieczeniu pierników, wzbogaca słownik o nazwy świątecznych wypieków
Dzieli się swoimi marzeniami dotyczącymi oczekiwanych prezentów
Wymienia podstawowe cechy zimy; wie, dlaczego zimą pada śnieg i nazywa jego właściwości
Wskazuje różnice w wyglądzie ptaków: sikorki, gila i wróbla; wie, czym się żywią ptaki
Wykonuje kartkę świąteczną z gotowych elementów
Poznaje właściwości masy plastycznej, lepi z niej bałwana
Samodzielnie posługuje się klejem
Ćwiczy sprawność manualną – nawleka koraliki na sznurek, przeplata sznurki przez otwory
Utrwala przeliczanie elementów w zakresie do 3
Porównuje długości
Kształtuje umiejętność kodowania i dekodowania informacji
Określa położenie przedmiotów względem swojej osoby: z tyłu – za mną, z przodu – przede mną, z boku – obok mnie
Składa obrazek w całość bez korzystania ze wzoru, układa obrazki z patyczków
Wykazuje się logicznym myśleniem – m.in. układa obrazki zgodnie z logiczną kolejnością
Rozwija pamięć – m.in. zapamiętuje układ elementów
Przyjmuje w zabawie określone role
Reaguje w ustalony sposób na sygnały dźwiękowe w zabawie oraz zmiany tempa w muzyce
Bawi się w parach z rekwizytami przy akompaniamencie bębenka
Odtwarza ruchem treść utworu i wykonuje swobodne improwizacje taneczne do muzyki
Porusza się sprawnie w linii i w kole wiązanym
Uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych, wykazuje sprawność ciała i koordynację
Rzuca śnieżkami do celu, lepi ze śniegu dowolne budowle, eksperymentuje ze śniegiem
Zadania do codziennej realizacji:
Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne
Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika - czwartek
J. angielski - czwartek
Przedszkoliada - piątek
Programy do realizacji.
Wydarzenia:
03.12 – Wioska Mikołaja
06.12 – Mikołajki
10.12 - Mikołajki na sportowo
Piosenka
„Mikołajkowa Piosenka”
Gdy na niebie gwiazd miliony
A na ziemi śnieg się skrzy
Każde dziecko małe, duże
O prezentach tylko śni
Już tu słychać dźwięk dzwoneczków
Mikołaja sanie mkną
A mikołaj i renifer śpiewają piosenkę swą
Refren: Hoł, hoł, hoł, hoł, hoł
Czy tu grzeczne dzieci są ? x4
Tu jesteśmy Mikołaju
Grzeczny był już każdy z nas
cały rok przecież czekamy
Na grudniowy piękny czas
Każdy prezent więc dostanie
I Mikołaj rusza znów
Wiatr zimowy, oprócz śniegu
Niesie echo jego słów
Refren: Hoł, hoł, hoł, hoł, hoł
Czy tu grzeczne dzieci są ? x4
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14